Інформаційно-комунікаційні технології як інструмент і стимул прийняття стратегічних рішень

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


В.А.Замлинський, orcid.org/0000-0001-7642-2443, Національний університет «Одеська політехніка», м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С.М.Мінакова, orcid.org/0000-0002-3200-9128, Івано-Франківський національний технічний університет нафти та газу, м. Івано-Франківськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А.І.Лівінський, orcid.org/0000-0002-2337-3884, Одеський державний аграрний університет, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А.М.А.С.Аль-Алі, orcid.org/0000-0001-6577-6289, Національний університет «Одеська політехніка», м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Б.М.Камара, orcid.org/0000-0001-9334-1055, Національний університет «Одеська політехніка», м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (2): 129 - 134

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-2/129



Abstract:



Мета.
Проаналізувати особливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) і їх структурних компонентів. Сформулювати вимоги до систем прийняття стратегічних рішень. Визначити вплив ІКТ на утворення нових можливостей і загроз. Сформувати базову структурну схему використання ІКТ у прийнятті стратегічних рішень.


Методика.
Методи критичного й порівняльного аналізу використані для визначення теми й мети дослідження. Метод системного аналізу – для формування базової структурної схеми використання ІКТ у прийнятті стратегічних рішень. Метод індукції й дедукції – для дослідження особливостей ІКТ та їх структурних компонентів. Метод ідеалізації та формалізації – для аналізу нових проблем і загроз, пов’язаних із використанням ІКТ. Метод аналізу й синтезу – для виявлення та детального дослідження опосередкованих впливів суміжних галузей на формування стратегічних рішень підприємства.


Результати.
Сформульовані вимоги до систем підтримки та прийняття рішень, їх програмних компонентів і до якості даних, що обумовлює релевантність рішень. Указано на необхідність створення потужних інформаційних центрів, що спроможні обслуговувати значну кількість підприємств, поєднуючи використання таких центрів із розподіленою мережею інформаційних центрів підприємств. Проведений аналіз динаміки споживання газу підтвердив ситуативний характер прийняття стратегічних рішень певними групами споживачів і слабий рівень застосування ІКТ.


Наукова новизна.
Сформована базова структурна схема використання ІКТ у прийнятті стратегічних рішень менеджментом підприємств. Виявлені причини відсутності узагальнених засад стратегічної цифрової трансформації підприємств. Встановлено, що стратегічному аналізу мають підлягати стан і тенденції змін галузей, вплив яких на діяльність аналізованого підприємства є нехай навітьопосередкованим, але значущим.


Практична значимість.
Запропонована базова структурна схема застосування ІКТ може бути використана як модельна при впровадження ІКТ на підприємстві. Результати і теоретичного дослідження, і практичної апробації запропонованого підходу до аналізу динаміки споживання природного газу можуть бути широко використані.


Ключові слова:
інформаційно-комунікаційні засоби, інтелектуальні інформаційні технології, системи підтримки прийняття рішень, інтелектуальний аналіз даних

References.


1. Puriy, H. M. (2019). Information systems and technologies in the management of the enterprise activity. Efficient economy, 6. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.6.56.

2. Kuzmina, O. M., & Yaremko, S. A. (2019). Application of intelligent information technology to increase the efficiency of management decisions. Computer-integrated technologies – education, science, production, 35, 135-140. Retrieved from https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=25805.pdf.

3. Nitsenko, V., Mardani, A., Streimikis, J., Ishchenko, M., Chaikovsky, M., Stoyanova-Koval, S., & Arutiunian, R. (2019). Automatic Information System of Risk Assessment for Agricultural Enterprises of Ukraine. Montenegrin Journal of Economics, 15(2), 139-152. https://doi.org/10.14254/1800-5845/2019.15-2.11.

4. Al-Busaidi, K. A., & Al-Muharrami, S. (2021). Beyond profitability: ICT investments and financial institutions performance measures in developing economies. Journal of Enterprise Information Management, 34(3), 900-921. https://doi.org/10.1108/JEIM-09-2019-0250.

5. Baber, W. W., Ojala, A., & Martinez, R. (2019). Effectuation logic in digital business model transformation Insights from Japanese high-tech innovators. Journal of Small Business and Enterprise Development, 26(6/7), 811-830. https://doi.org/10.1108/JSBED-04-2019-0139.

6. Wrede, M., Velamuri, V. K., & Dauth, T. (2020). Top managers in the digital age: Exploring the role and practices of top managers in firms’ digital transformation. Managerial and Decision Economics, 41(8), 1549-1567. https://doi.org/10.1002/mde.3202.

7. Baptista, J., Stein, M.-K., Klein, S., Watson-Manheim, M. B., & Lee, J. (2020). Digital work and organizational transformation: Emergent Digital/Human work configurations in modern organizations. Journal of Strategic Information Systems, 29(2), 101618. https://doi.org/10.1016/j.jsis.2020.101618.

8. Horváth, D., & Szabó, R. Z. (2019). Driving forces and barriers of Industry 4.0: Do multinational and small and medium-sized companies have equal opportunities? Technological Forecasting and Social Change, 146, 119-132. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.05.021.

9. Caputo, F., Cillo, V., Candelo, E., & Liu, Y. (2019). Innovating through digital revolution: The role of soft skills and Big Data in increasing firm performance. Management Decision, 57(8), 2032-2051. https://doi.org/10.1108/MD-07-2018-0833.

10. Cennamo, C., Dagnino, G.B., Di Minin, A., & Lanzolla, G. (2020). Managing Digital Transformation: Scope of Transformation and Modalities of Value Co-Generation and Delivery. California Management Review, 62(4), 5-16. https://doi.org/10.1177/0008125620942136.

11. Chanias, S., Myers, M.D., & Hess, T. (2019). Digital transformation strategy making in pre-digital organizations: The case of a financial services provider. Journal of Strategic Information Systems, 28(1), 17-33. https://doi.org/10.1016/j.jsis.2018.11.003.

12. Zamlynskyi, V., Livinskyi, A., Zakharkiv, I., & Korneeva, T. (2021). Current developments in management of human resources. In: Knowledge management competence for achieving competitive advantage of professional growth and development, (pp. 252-265). Riga: BA School of Business and Finance. Retrieved from http://dspace.kntu.kr.ua/jspui/handle/123456789/10569.

13. Frank, A. G., Mendes, G. H. S., Ayala, N. F., & Ghezzi, A. (2019). Servitization and Industry 4.0 convergence in the digital transformation of product firms: A business model innovation perspective. Technological Forecasting and Social Change, 141, 341-351. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.01.014.

14. Echterfeld, J., & Gausmeier, J. (2018). Digitising product portfolios. International Journal of Innovation Management, 22(05), 1840003. https://doi.org/10.1142/S1363919618400030.

15. Gurbaxani, V., & Dunkle, D. (2019). Gearing up for successful digital transformation. MIS Quarterly Executive, 18(3), 209-220. https://doi.org/10.17705/2msqe.00017.

16. Heavin, C., & Power, D. J. (2018). Challenges for digital transformation–towards a conceptual decision support guide for managers. Journal of Decision Systems, 27, 38-45. https://doi.org/10.1080/12460125.2018.1468697.

17. Ekman, P., Thilenius, P., Thompson, S., & Whitaker, J. (2020). Digital transformation of global business processes: the role of dual embeddedness. Business Process Management Journal, 26(2), 570-592. https://doi.org/10.1108/BPMJ-02-2019-0080.

18. Kretschmer, T., & Khashabi, P. (2020). Digital Transformation and Organization Design: An Integrated Approach. California Management Review, 62(4), 86-104. https://doi.org/10.1177/0008125620940296.

19. Yevdokimova, M., Zamlynskyi, V., Minakova, S., Biriuk, O., & Ilina, O. (2019). Evolution of corporate social responsibility applied to the concept of sustainable development. Journal of Security and Sustainability, 8(3), 473-480. https://doi.org/10.9770/jssi.2019.8.3(14).

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

5025653
Сьогодні
За місяць
Всього
1081
44368
5025653

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2022 Зміст №2 2022 Інформаційно-комунікаційні технології як інструмент і стимул прийняття стратегічних рішень