Математичне 3D-моделювання процесу формоутворення відновлюваних поверхонь у ремонтному виробництві
- Деталі
- Категорія: Зміст №2 2022
- Останнє оновлення: 17 серпня 2022
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1884
Authors:
В.В.Проців, orcid.org/0000-0002-2269-4993, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.У.Григоренко, orcid.org/0000-0002-1809-2842, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: gvu135gvu@ i.ua
Г.А.Веремей, orcid.org/0000-0002-9319-1680, Національний університет «Чернігівська політехніка», м. Чернігів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (2): 124 - 128
https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-2/124
Abstract:
Мета. Математичне подання геометрії відновлюваних поверхонь сідла клапана у процесі їх формоутворення в авторемонтному виробництві.
Методика. Дослідження базувалися на: наукових положеннях теорії різання й металообробки, теоретичних засадах технології машинобудування та відновлювальних ремонтів; засадах технічної експлуатації та конструкції автомобілів; положеннях стандартизації, технічних вимірювань; засобах математичного моделювання, статистики та програмування.
Результати. Представлена геометрична 3D-модель оброблюваних поверхонь сідел клапанів, що використовується у процесі відновлення таких деталей і є базовою в загальній моделі системи формоутворення, яка дозволяє з необхідною точністю контролювати параметри формоутворення за рахунок структури самої моделі та впровадження результатів обробки окремих моделей інтерполяції (для оцінки стану зношених поверхонь) та оптимізації (для визначення обсягів зрізаного матеріалу й налаштування режимів різання).
Наукова новизна. Уперше розроблена окрема математична 3D-модель загальної системи формоутворення, що складається з інших окремих математичних моделей (інтерполяційної та оптимізаційної), яка надає геометричне уявлення оброблюваних поверхонь сідел клапанів під час їх відновлення в авторемонтному виробництві.
Практична значимість. Запропонована математична 3D-модель дозволяє:
- адекватно реалізувати процес формоутворення одночасного розточування трьох внутрішніх конічних поверхонь методом копіювання профільною ріжучою пластиною, що забезпечує необхідні параметри точності та якості обробки при відновлюваному ремонті сідел клапанів;
- реалізувати результати процесу дефектації зношених поверхонь сідел клапанів зі складно-змінною топографією за рахунок використання методики круглограм і профілограм на базі інтерполяційної геометричної 3D-моделі;
- впровадити модель оптимізації для визначення оптимальних обсягів зрізаного матеріалу й вибору раціональних режимів різання.
Розроблено пакет програмного забезпечення в середовищі MathCAD, що дозволяє мати графічне уявлення сформованої поверхні на базі інтерполяційної моделі.
Ключові слова: оброблювані поверхні сідла клапана, процес і функція формоутворення, режими різання при металообробці, параметри точності і якості обробки, відновлювальний ремонт сідел клапанів
References.
1. Cherneta, O. H. (2021). Features of the microstructure of the renewed surface ball parts from steel 45 for boron and laser processing. Perspective technologies and devices, (17), 155-160. https://doi.org/10.36910/6775-2313-5352-2020-17-23.
2. Holovko, L. F., Radko, O. V., Skuratovskiy, A. K., & Saliy, S. S. (2019). Energy saving technologies for changing the working surfaces of machine parts. Problems of Friction and Wear, (4(85)), 55-60. https://doi.org/10.18372/0370-2197.4(85).13871.
3. Senin, P. V., Rakov, N. V., & Makeiykin, A. V. (2019). Assessment of the technical condition of the cylinder heads of the ZMZ-406 engine and recommendations for its restoration. Perm Agrarian Bulletin, 2(26), 24-33.
4. Danilov, I. K., & Popova, I. M. (2017). Analysis of methods, development and economic justification of a diagnostic tool for the cylinder-piston group of an internal combustion engine. Truck, 12, 19-22.
5. Didyk, R. P., & Kozechko, V. A. (2016). Forming of multilayer constructions by explosion welding. Chernye Metally, (7), 66-70. Retrieved from http://rudmet.com/journal/1546/article/26547/.
6. Dudnikov, A., Dudnikov, I., Dudnik, V., & Burlaka, O. (2021). Ways of renewal of parts of agricultural machinery. Bulletin of the Poltava State Agrarian Academy, (6), 280-285. https://doi.org/10.31210/visnyk2021.02.37.
7. Bohdanov, O., Protsiv, V., Derbaba, V., & Patsera, S. (2020). Model of surface roughness in turning of shafts of traction motors of electric cars. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (1), 41-45. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-1/041.
8. Veremey, G. A. (2016). Analysis of the efficiency of the valve seat restoration process in car repair production. Bulletin of Chernihiv National Technological University. Technical Sciences Series, 1(3), 44-49.
9. Veremey, G. A. (2021). Ensuring accuracy in the restoration of valve seats in car repair production. Bulletin of Polotsk State University. Series B, 3(43), 33-41.
10. Kalchenko, V., Kolohoyda, A., Kuzhelniy, Ya., & Morochko, V. (2018). One-pass finishing grinding with crossed axes of a circle and a cylindrical detail. Technical sciences and technologies, 9-17. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2018-4(14)-9-17.
11. Klimenko, S. A. (2017). Finishing surfaces in the production of parts. Belarusian Navuka, 376.
12. Yanushkin, A. S., Sekletina, L. S., Hartfelder, V. A., & Lobanov, D.V. (2018). Model and calculation of the adhesion energy of the contact interaction of the tool and workpiece materials. Vesnik IrHTU. 12(143), 125-134. https://doi.org/10.21285/1814-3520-2018-12-125-134.
13. Bohutskiy, V. B. (2019). Comparative analysis of the process of grinding flat surfaces with wheels with intermittent and continuous working profile. Bulletin of Modern Technologies, 4(16), 36-41.
14. Ermolaev, V. K. (2017). Grinding aerospace parts. The rhythm of mechanical engineering, 2, 26-32. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/341992241_Slifovanie_aerokosmiceskih_detalej.
15. Eder, S. J., Leroch, S., Grützmacher, P. G., Spenger, T., & Heckes, H. (2016). A multiscale simulation approach to grinding ferrous surfaces for process optimization. International journal of mechanical sciences, V. 194, 5-15. https://doi.org/10.1016/j.ijmecsci.2020.106186.
16. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56.
17. Geng, Z., Tong, Z., & Jiang, X. (2021). Review of geometric error measurement and compensation techniques of ultra-precision machine tools. Advanced Manufacturing, 2(2), 211-227. https://doi.org/10.37188/lam.2021.014.
18. Samorodov, V., Bondarenko, A., Taran, I., & Klymenko, I. (2020). Power flows in a hydrostatic-mechanical transmission of a mining locomotive during the braking process. Transport Problems, 15(3), 17-28. https://doi.org/10.21307/tp-2020-030.
19. Naumov, V., Taran, I., Litvinova, Z., & Bauer, M. (2020). Optimizing resources of multimodal transport terminal for material flow service. Sustainability (Switzerland), 12(16), 6545. https://doi.org/10.3390/su12166545.
20. Protsiv, V. V., & Monya, A. G. (2003). Experimental determination of characteristics of clutch of mine locomotive under the braking conditions. Metallurgicheskaya i Gornorudnaya Promyshlennost, 2, 95-97.
Наступні статті з поточного розділу:
- Застосування логістичної концепції для організації навчання малокомплектних груп у закладах вищої освіти - 17/08/2022 02:46
- Трансформація металургійної галузі України з концепції «Індустрія 4.0» до капіталізму стейкхолдерів - 17/08/2022 02:46
- Вартість формування та проблеми ефективної реалізації трудового потенціалу в Україні - 17/08/2022 02:46
- Стратегічна діагностика в системі контролінгу фінансових результатів діяльності підприємства - 17/08/2022 02:46
- Науково-навчальний консорціум як інституційна проекція інноваційної підготовки фахівців - 17/08/2022 02:46
- Багатокритеріальна оцінка професійних якостей диспетчерського персоналу залізниць із використанням комп'ютерних тренажерів - 17/08/2022 02:46
- Управління структурними змінами в системі формування економіки сталого розвитку - 17/08/2022 02:46
- Інформаційно-комунікаційні технології як інструмент і стимул прийняття стратегічних рішень - 17/08/2022 02:46
Попередні статті з поточного розділу:
- Моделювання доставки вантажів автомобільним перевізником: приклад транспортної компанії - 17/08/2022 02:46
- Нереляційний підхід при розробці бази знань прототипу експертної системи - 17/08/2022 02:46
- Державна політика України у сфері охорони навколишнього природного середовища в контексті євроінтеграції - 17/08/2022 02:46
- Вплив промислового фінансового розвитку на прискорення деградації навколишнього середовища в Бангладеш - 17/08/2022 02:46
- Дослідження властивостей литого асфальту з електропічного шлакового заповнювача - 17/08/2022 02:46
- Удосконалення технології бетону та будівельних розчинів із використанням вторинних мінеральних ресурсів - 17/08/2022 02:46
- Дослідження хімічного складу вторинних мідних анодів із водних відходів процесу нафтопереробки - 17/08/2022 02:46
- Геолого-економічна оцінка ризиків небезпечних техногенно-геологічних процесів (на прикладі смт Солотвино) - 17/08/2022 02:46
- Інформаційно-аналітичне забезпечення прийняття обґрунтованих управлінських рішень у системі цивільного захисту - 17/08/2022 02:46
- Урахування фактору випадковості соціальних процесів при прогнозуванні попиту на електричну енергію - 17/08/2022 02:46