Дослідження властивостей литого асфальту з електропічного шлакового заповнювача
- Деталі
- Категорія: Зміст №2 2022
- Останнє оновлення: 17 серпня 2022
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1859
Authors:
Ізет Ібрагімі, orcid.org/0000-0002-8858-0462, Університет Митровиці «Іса Болетіні», факультет наук про Землю, кафедра матеріалів металургії, м. Митровиця, Республіка Косово, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Заріф Байрактарі-Гаші, orcid.org/0000-0003-4770-0664, Університет Митровиці «Іса Болетіні», факультет наук про Землю, кафедра матеріалів металургії, м. Митровиця, Республіка Косово, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (2): 096 - 101
https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-2/096
Abstract:
Мета. Дане дослідження показує вплив використання електропічного шлаку як наповнювача із сильним позитивним впливом на властивості литого асфальту (асфальтобетону, АБ). Результати досліджень, що стосуються опору ковзанню, глибини текстури поверхні, опору ерозії, гігроскопічності, міцності при стисканні та глиняних окатишів, підтвердили той факт, що додавання цього шлаку до змішувального еруптивного заповнювача вказує на покращення механічних характеристик укладеного асфальту та його поверхневого шару.
Методика. Попередня підготовка асфальтобетонної суміші – попередня суміш, відбір проб і дослідження властивостей – відбувається у відповідності до стандартних методик: EN 12697-27:2000, SK EN 12697-36:2003, EN 12697-2:2002+A1:2007, EN 12697-8:2003, EN 12697-34:2004 +A1:2007, (тест Маршалла), EN 12697-6:2004 та SIST EN 12697-2:2004.
Результати. Металургійна промисловість протягом багатьох років використовує всі свої відходи виробництва, включаючи шлак, як цінні ресурси для промисловості і, зокрема, у промисловості будівельних матеріалів. Використання побічних продуктів цього процесу в будівельній галузі, в основному в дорожньому будівництві, є одним із ключових факторів економії природних ресурсів і запобігання забрудненню навколишнього середовища.
Наукова новизна. Для приготування попередньої рецептури трьох видів литого асфальту (АБ 0/11, 0/8 і 0/5 мм) використовувалися електропічні шлаки та еруптивний пісок крупністю від 0 до 11 мм, від 0 до 8 мм та від 0 до 4 мм.
Практична значимість. Використання такого виду шлаку в якості заповнювача даної бітумної суміші не тільки покращить фізико-механічних властивостей АБ, але й покаже значний економічний та екологічний ефекти.
Ключові слова: шлак, електропіч, феронікель, нікель, литий асфальт
References.
1. Deva, N., & Ibrahimi, I. (2021). Substantiation of refractory lining influence on the electric furnace efficiency for the production of ferronickel. Mining of Mineral Deposits, 15(3), 71-77. https://doi.org/10.33271/mining15.03.071.
2. Sofilić, T., Mladenovič, A., & Sofilić, U. (2011). Defining of EAF steel slag application possibilities in asphalt mixture production. Journal of Environmental Engineering and Landscape Management, 19(2), 148-157. https://doi.org/10.3846/16486897.2011.580910.
3. Bell, S., Davis, B., Javaid, A., & Essadiqi, E. (2006). Final Report on Refining Technologies of Steel. Technical Report. No. 2004-21 (CF). Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/306293435.
4. Kara, M., Günay, E., Kavakli, B., Tayfur, S., Eren, K., & Karadag, G. (2004). The use of steel slag in asphaltic mixture. Key engineering materials, (264), 2493-2496. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.264-268.2493.
5. Ibrahimi, I., Rizaj, M., & Ramadani, A. (2010). Research the possibility of transforming the ferronickel slag in the product with the economical and environmental importance. Journal of International Environmental Application and Science, 5(2), 276-281.
6. Bajraktari-Gashi, Z., Zabeli, M., & Morina, E. (2020). Determination of adhesion stages of the Fe-Ni ore at the Ferronikeli plant in Drenas. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (5), 37-42. https://10.33271/nvngu/2021-5/037.
7. Ibrahimi, I., Deva, N., Rizaj, M., O’Brien, E.Z., & Kongoli, F. (2017). Impact of the ferronickel slag in improvement of the construction materials properties. Sustainable Industrial Processing Summit SIPS, 7, 205. ISBN: 978-1-987820-73-7.
8. Ahmedzade, P., & Sengoz, B. (2009). Evaluation of steel slag coarse aggregate in hot mix asphalt concrete. Journal of hazardous materials, 165(1-3), 300-305. https://doi.org/10.1016/j.jhazmat.2008.09.105.
9. Ramadani, A. (2012). The Impact of the Ferronickel Slag Use in Improving the Environmental Image and Properties of Consumables Layers of Asphalt. Journal of International Environmental Application and Science, 7(1), 1-7.
10. Bell, S., Davis, B., Javaid, A., &. Essadiqi, E. (n.d.). Final Report on Refining Technologies of Steel, Report No. 2004-21(CF), 1-28. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/242158707.
11. Ibrayeva, G. M., & Sukurov, B. M. (2021). Peculiarities of microstructure of reactive diffusion zone in Al-Co system. Vestnik KazNRTU, 146-151. https://doi.org/10.51301/vest.su.2021.i2.19.
12. Schacht, C. (2004). Refractories Handbook. ISBN: 978-0429216-28-2. https://doi.org/10.1201/9780203026328.
13. Hainin, M. R., Aziz, M. M. A., Shokri, M., Jaya, R. P., Hassan, N. A., & Ahsan, A. (2014). Performance of steel slag in highway surface course. Jurnal Teknologi, 71(3), 99-102. https://doi.org/10.11113/jt.v71.3767.
Наступні статті з поточного розділу:
- Стратегічна діагностика в системі контролінгу фінансових результатів діяльності підприємства - 17/08/2022 02:46
- Науково-навчальний консорціум як інституційна проекція інноваційної підготовки фахівців - 17/08/2022 02:46
- Багатокритеріальна оцінка професійних якостей диспетчерського персоналу залізниць із використанням комп'ютерних тренажерів - 17/08/2022 02:46
- Управління структурними змінами в системі формування економіки сталого розвитку - 17/08/2022 02:46
- Інформаційно-комунікаційні технології як інструмент і стимул прийняття стратегічних рішень - 17/08/2022 02:46
- Математичне 3D-моделювання процесу формоутворення відновлюваних поверхонь у ремонтному виробництві - 17/08/2022 02:46
- Моделювання доставки вантажів автомобільним перевізником: приклад транспортної компанії - 17/08/2022 02:46
- Нереляційний підхід при розробці бази знань прототипу експертної системи - 17/08/2022 02:46
- Державна політика України у сфері охорони навколишнього природного середовища в контексті євроінтеграції - 17/08/2022 02:46
- Вплив промислового фінансового розвитку на прискорення деградації навколишнього середовища в Бангладеш - 17/08/2022 02:46
Попередні статті з поточного розділу:
- Удосконалення технології бетону та будівельних розчинів із використанням вторинних мінеральних ресурсів - 17/08/2022 02:46
- Дослідження хімічного складу вторинних мідних анодів із водних відходів процесу нафтопереробки - 17/08/2022 02:46
- Геолого-економічна оцінка ризиків небезпечних техногенно-геологічних процесів (на прикладі смт Солотвино) - 17/08/2022 02:46
- Інформаційно-аналітичне забезпечення прийняття обґрунтованих управлінських рішень у системі цивільного захисту - 17/08/2022 02:46
- Урахування фактору випадковості соціальних процесів при прогнозуванні попиту на електричну енергію - 17/08/2022 02:46
- Електромеханічна система турбомеханізму при використанні альтернативного джерела електричної енергії - 17/08/2022 02:46
- Новий підхід до підвищення чутливості реле заземлення та зниження перенапруги в мережах 6 кВ кар’єрів - 17/08/2022 02:46
- Термодинаміка процесу контактного нагрівання технологічної рідини - 17/08/2022 02:46
- Створення придатної системи орієнтування для геодезичної горизонтальної опорної мережі при гідроелектробудівництві у В’єтнамі - 17/08/2022 02:46
- Визначення стійкості тришарової оболонки ходового колеса з легким заповнювачем - 17/08/2022 02:46