Фінансування екологічних програм поводження із промисловими відходами в умовах кризи

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


О. І. Дацій, orcid.org/0000-0002-7436-3264, Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н. В. Дацій, orcid.org/0000-0003-0640-6426, Поліський національний університет, м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. М. Зборовська, orcid.org/0000-0001-8221-9935, Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л. М. Івашова, orcid.org/0000-0003-3176-919X, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

М. В. Черкашина, orcid.org/0000-0001-9543-5047, Національна академія Національної гвардії України, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

K. Л. Інграм, Вільнюський коледж, Університет прикладних наук, м. Вільнюс, Литовська Республіка, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (1): 130 - 136

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/130



Abstract:



Мета.
Провести аналіз фінансування з державного й регіональних бюджетів екологічних потреб у цілому та за статтею бюджету «поводження з відходами». Виявити кореляції даних і на їх основі побудувати математичний апарат прогнозу фінансування екологічних потреб за умов бюджетної кризи.


Методика.
Результати дослідження отримані при застосуванні загальних і спеціальних методів пізнання. Для аналізу фінансування екологічних потреб у цілому та поводження з відходами зокрема використані методи порівняльного аналізу, контент-аналізу, логічного узагальнення. Метод кількісного та якісного порівняння використано для виявлення кореляції даних і виокремлення з випадкових впливів на результуючу функцію невипадкових компонент. Для побудови математичного апарату прогнозу фінансування екологічних потреб за умов бюджетної кризи використані методи наукового абстрагування й математичної формалізації.


Результати.
Запропоновано запровадження стратегічного системного підходу для вирішення нагальних питань захисту довкілля й поводження із промисловими відходами в умовах дефіциту фінансових ресурсів як на рівні держави, так і на рівні регіонів. Для цього сформовано математичний апарат. Підвищення релевантності прогнозу досягнуто впровадженням оригінальної методики. Виявлені тенденції та особливості бюджетного фінансування екологічних програм на державному й регіональних рівнях. За хронічної нестачі фінансових ресурсів виявлена тенденція до стабільного зростання поточних витрат на поводження із відходами. Досліджені особливості фінансування екологічних потреб із регіональних бюджетів. Вказано, що на регіональні бюджети впливають окрім ризиків, властивих для загальнодержавного фінансування, ще власні набори ризиків.


Наукова новизна.
Виявлена наявність корельованих компонент у білому шумі ARMA-моделей, що підвищило релевантність прогнозів фінансування екологічних програм в умовах кризи. Встановлена практична достовірність кореляції між деякими компонентами білого шуму та інтегральним показником рівня економічної безпеки. Виявлено, що для фінансування екологічних програм із регіональних бюджетів характерні більш нерівномірні зміни, ніж у випадку державного фінансування.


Практична значимість.
Розроблені прогнози щодо обсягів промислових відходів для видалення у спеціально відведені місця та обсягів капітальних інвестицій і поточних витрат на поводження з відходами. Випробувані можливості математичної моделі для формування прогнозів майбутніх періодів. Для використання фахівцями прогнози для наступних років і апроксимації минулих періодів представлені у зручному аналітичному вигляді. Прогнозування бюджетних надходжень на екологічні потреби дозволяє планувати поетапне вирішення проблем охорони довкілля, долучати необхідні сторонні фінансові ресурси, збільшує можливості громадського контролю фінансових потоків і виходу на заплановані покажчики кожного з об’єктів інвестування. У більш широкому плані це надає інструмент для формування галузі захисту довкілля як єдиної системи.


Ключові слова:
бюджетні витрати, промислові відходи, моделювання, прогнозування, управління відходами

References.


1. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine (2017). Strategy No. 820-р on November 8, 2017 (n.d.). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/820-2017-%D1%80#Text.

2. Piliaiev, I. (2019). The Value Dichotomy Curse of Ukraine’s Modernization: to Break, or not to Be. Ukrainian Policymaker, 5, 68-76. https://doi.org/10.29202/up/5/8.

3. Artamonov, V. V., Mikhno, P. B., Vasylenko, M. H., & Shelkovska, I. M. (2020). Basic procedures of planning the rational use of disturbed lands. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (1), 158-164. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-1/158.

4. State Statistics Service of Ukraine (2020). Retrieved from https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/ns.htm.

5. Petruk, V., Stalder, F., & Ishchenko, V. (2016). Management and treatment of solid waste. European experience. Vinnytsia: TOV “Nilan-LTD”.

6. Melnyk, O. S., Koreneva, I. M., Zahorodnia, L. P., & Da­nyl­chenko, I. H. (2017). Experience of European countries in solving environmental safety issues. Sumy: VVP “Mriia”.

7. Voitsikhovska, A., Kravchenko, O., Melen-Zabramna, O., & Pankevych, M. (2019). European best waste management practices. Lviv: “Manuskrypt”.

8. Golyan, V., & Shmarov, D. (2018). Integrated development of processing and food industries based on waste utilization: institutional prerequisites and investment support. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 13, 10-15.

9. Chugunov, I., & Pasichniy, M. (2016). Financial policy in Ukraine in the terms of economic globalization. HERALD of Kyiv National University of Trade and Economics, 5, 5-18.

10. Ivanova, N. S. (2018). Forecasting of the economic security level of regions of the national economy. Derzhava ta rehiony. Seriya: Ekonomika ta pidpryyemnytstvo, 1, 33-38.

11. Bondarenko, E. (2017). Financial resources and financial flows: modern theory and practice management Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 4, 25-28.

12. Sokiran, M. (2020). Space Critical Infrastructures as Part of Critical Infrastructures: Threats and Methods of Protection. Advanced Space Law, 5, 101-107. https://doi.org/10.29202/asl/2020/5/11.

13. Azzimonti, M., De Francisco, E., & Quadrini, V. (2014). Financial globalization, inequality and the rising public debt. The American Economic Review, 104(8), 2267-2302. https://doi.org/10.1257/aer.104.8.2267.

14. Ma, B. (2020). Value Shaping of Ecological Man: External Standard and Internal Idea. Future Human Image, 13, 57-65. https://doi.org/10.29202/fhi/13/6.

15. On methods and forms of forecasting macroeconomic indicators of economic and social development of Ukraine, as well as monetary policy (2019): Decision of the National Bank of Ukraine, Jan. 28, No. 1-pd (n.d.). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/vr001500-19#Text.

16. Ministry of Finance of Ukraine (2019). Information on fiscal risks and their impact on the state budget in 2020. Official site. Reports (n.d.). Retrieved from https://mof.gov.ua/uk/zvity.

17. Pavlova, O. (2018). Politically-Technological Potential of Cultural Practices in Ukrainian Perspective. Ukrainian Policymaker, 2, 20-26. https://doi.org/10.29202/up/2/3.

18. Nguyen, N. T. (2020). Marine Culture of Northeast Vietnam: Approaching from the Theory of Culture Ecology. Future Human Image, 13, 66-75. https://doi.org/10.29202/fhi/13/7.

19. Sokiran, M. (2019). Disaster Management, Resilience of System and Space Information Technologies. Advanced Space Law, 3, 120-130. https://doi.org/10.29202/asl/2019/3/10.

20. Rekova, N., Dolozina, I., Nitsenko, V., Zaitsev, Y., & Za­mlyn­skyi, V. (2018). Budgetary revenue structure at central level of public administration in the federal countries. Administratie si Management Public, 30, 37-50. https://doi.org/10.24818/amp/2018.30-03.

21. Andriushchenko, K., Datsii, O., Aleinikova, O., Abdulla, A. M., & Ali, A.M. (2019). Improvement of the water resources management system at the territorial level. Problems and Perspectives in Management, 17, 421-437. https://doi.org/10.21511/ppm.17(3).2019.34.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350707
Сьогодні
За місяць
Всього
1740
40210
7350707

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2021 Зміст №1 2021 Фінансування екологічних програм поводження із промисловими відходами в умовах кризи