Експериментальні дослідження руху мостового крана через стик рейкової колії

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

Authors:


Н. М. Фідровська, orcid.org/0000-0002-5248-273X, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. В. Чернишенко, orcid.org/0000-0003-3255-1088, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І. А. Перевозник, orcid.org/0000-0002-4278-523Х, Харківський державний автомобільно-дорожній коледж, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (1): 098 - 102

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/098



Abstract:



Мета.
Підтвердження теоретичних висновків про те, що при визначенні навантаження від удару коліс о стик рейок у металоконструкції мостових кранів, які використовуються в технологічних процесах гірничо-збагачувальних фабрик і комбінатів та пересуваються рейковими коліями, необхідно приймати коефіцієнт динамічності з урахуванням положення візка.


Методика.
Для надання оцінки навантаженням, що зазнає металоконструкція крана, було вибрано метод електро-тензометрування з використанням прямої мостової схеми. Для тарування тензометричної системи був використаний прямий метод, за якого тарування виконується безпосередньо на конструкції, на якій у подальшому будуть відбуватись експериментальні дослідження.



Результати.
Було встановлено, що динамічний коефіцієнт у металоконструкції мостового крана при проходженні останнім рейкових стиків набуває таких значень: 1,54 (при знаходженні візка посередині мосту); 2,46 (при знаходженні візка на відстані 0,25 прогону крана від кінцевої балки); 3,33 (при знаходженні візка у крайньому положенні). Тобто, при знаходженні візка на відстані 0,25 прогону крана від кінцевої балки, динамічний коефіцієнт складає 74 %, а при знаходженні візка посередині мосту – 46 % від коефіцієнту динамічності в разі знаходження візка у своєму крайньому положенні.


Наукова новизна.
Полягає в тому, що вперше були експериментально підтверджені результати, отримані при теоретичних дослідженнях руху мостового крана через стики рейкової колії з урахуванням положення візка крана, що призводить до зміни жорсткості головної балки на ділянці від візка до кінцевої балки.


Практична значимість.
Отримані результати надають можливість виконувати розрахунки металоконструкції мосту крана при проектуванні й ремонті головних і кінцевих балок з урахуванням значення коефіцієнту динамічності, що дозволяє підвищити надійність і довговічність металоконструкції крана в цілому.


Ключові слова:
мостовий кран, стик рейкової колії, коефіцієнт динамічності, коливання в балках мостового крана, динамічний удар

References.


1. Haniszewski, T. (2017). Modeling the dynamics of cargo lifting process by overhead crane for dynamic overload factor estimation. Journal of vibroengineering, 19(1), 75-86. https://doi.org/10.21595/ jve.2016.17310.

2. Slepuzhnikov, E. D. (2015). Determination of dynamic loads when moving a truck crane bridge crane. Mashynobuduvannia, (16), 34-37.

3. Romacevych, Y., Loveikin, V., & Stekhno, O. (2019). Closed-loop optimal control of a “trolley – payload” system. UPB Scientific Bulletin, Series D: Mechanical Engineering, 81(2), 5-12.

4. Franchuk, V. P., Ziborov, K. A., Krivda, V. V., & Fedoria­chenko, S. O., 2017. On wheel rolling along the rail regime with longitudinal load. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 62-67.

5. Markine, V., Mashal, A., & Ren, M. (2018). Effect of wheel–rail interface parameters on contact stability in explicit finite element analysis. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 232(6), 1879-1894. https://doi.org/10.1177/0954409718754941.

6. Fidrovska, N., & Perevoznyk, I. (2017). Dynamic loadings, which occur when the running wheel passes over joint of rail. Engineering: collection of scientific works. Ukrainian Engineering Pedagogical Academy, (20), 67-70.

7. Fidrovska, N., & Perevoznyk, I. (2018). Impact loading at motion of bridge crane. Engineering: collection of scientific works. Ukrainian Engineering Pedagogical Academy, (21), 43-45.

8. Chernyshenko, O., Krasnokutska, T., & Fesenko, H. (2011). Shock loads when the crane moves along the rail track. Bulletin of the National Technical University “KhPI” collection of scientific works, (54), 30-40.

9. Musilek, J. (2019). Dynamical Model for Determination of Horizontal Forces on Crane Runway during Motion of the Crane. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (603, 052076). https://doi.org/10.1088/1757-899X/603/5/052076.

10. Musilek, J. (2019). Horizontal Forces on Crane Runway Caused by Skewing of the Crane. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (471, 052001). https://doi.org/10.1088/1757-899X/471/5/052001.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7308144
Сьогодні
За місяць
Всього
1777
78427
7308144

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2021 Зміст №1 2021 Експериментальні дослідження руху мостового крана через стик рейкової колії