Режим деформації в стані холодної прокатки труб для забезпечення необхідної текстури сплаву Ti-3Al-2.5V

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


С. В. Пилипенко, orcid.org/0000-0002-1110-2016, Полоцький державний університет, м. Новополоцьк, Вітебська обл., Республіка Білорусь, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. У. Григоренко, orcid.org/0000-0002-1809-2842, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: gvu135gvu@ i.ua

В. А. Козечко, orcid.org/0000-0002-2837-187X, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. О. Богданов, orcid.org/0000-0003-4790-2338, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (1): 078 - 083

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/078



Abstract:



Мета.
Забезпечення умов деформації для отримання необхідної текстури труб зі сплаву Ti-3Al-2.5V на основі вибору раціональних значень параметрів калібрування інструменту – калібрів і оправок при холодній пільгерній прокатці труб для необхідного розподілу Q-фактора уздовж конуса деформації.


Методика.
Базувалася на існуючій залежності, що описує вплив розподілу відношення істинних обтиснень уздовж конуса деформації по товщині стінки й по середньому діаметру, на розподіл величини Q-фактора. Розрахунок калібрування й розрахунок усіх деформаційних параметрів процесу холодної прокатки труб базувався на низці існуючих теоретичних і емпіричних залежностей, що входять до загальноприйнятих адаптованих методів їх розрахунку. Для виконання розрахунків створили програмний продукт «Q-Factor. Cold pilger tube rolling».



Результати
. Досліджували розрахунковим способом вплив початкової конусності оправок із криволінійною твірною та розгортки гребеня калібру, ступенів крутизни утворюючої оправки та утворюючої розгортки гребеня калібру, величини подачі на розподіл Q-фактора уздовж зон обтиску й предобробки конуса деформації. Найбільш значний вплив на отримання близької до рівномірного розподілу Q-фактора по довжині зон обтиску стінки та предобробки зробило застосування ступенів крутизни n, рівних 1,5, тобто менших значень ступеня крутизни гребеня. Запропоновано метод багатофакторного підборочного калібрування інструменту холодної пільгерної прокатки труб, що дозволяє підібрати оптимальні значення початкової конусності оправки із криволінійною твірною, ступеня крутизни розгортки гребеня калібру та оправки і створити в зоні обтиску стінки умови для отримання необхідного типу текстури металу холоднокатаних труб із титанового сплаву Ti-3-2.5V. При цьому, у зоні предобробки, у всіх досліджених випадках спостерігається падіння значень Q-фактора нижче одиниці.


Наукова новизна.
Отримані нові знання щодо впливу маршруту прокатки й повного комплексу параметрів калібрування інструменту у процесі холодної пільгерної прокатки труб на розподіл Q-фактора по довжині конуса деформації.


Практична значимість.
Запропоновано й випробувано з позитивними результатами метод багатофакторного підбіркового визначення режимів деформування з подовженою зоною обтиску стінки й без зони попередньої обробки. Цей метод забезпечує близький до рівномірного розподіл «Q-фактора» уздовж зони обтиску стінки деформаційного конуса і зі значеннями вище одиниці. Отримані результати дають можливість підбирати з використанням програмного продукту «Q-Factor. Cold pilger tube rolling» умови для отримання необхідного типу текстури металу холоднокатаних труб із титанового сплаву Ti-3Al-2.5V.


Ключові слова:
холоднокатані труби, титановий сплав Ti-3Al-2.5V, тип текстури, початкова конусність оправки, Q-фактор

References.


1. Taran, I. A., & Klymenko, I. Y. (2014). Innovative mathematical tools for benchmarking transmissions of transport vehicles. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 76-81.

2. Protsiv, V. V., & Monya, A. G., (2003). Experimental determination of characteristics of clutch of mine locomotive under the braking conditions. Metallurgicheskaya i Gornorudnaya Promyshlennost, 2, 95-97. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/293546988_Experimental_determination_ocharacteristics_of_clutch_of_mine_locomotive_under_the_braking_conditions.

3. Bohdanov, O., Protsiv, V., Derbaba, V., & Patsera, S. (2020). Model of surface roughness in turning of shafts of traction motors of electric cars. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (1), 41-45. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-1/041.

4. Protsiv, V., Ziborov, K., & Fedoriachenko, S. (2015).Test load envelope of semi – premium O&G pipe coupling with bayonet locks. New Developments in Mining Engineering 2015: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, 261-264. https://doi.org/10.1201/b19901-46.

5. Zhanal, P., Harcuba, P., Šmilauerová, J., Stráský, J., Janeček, M., Smola, B., & Hájek, M. (2015). Phase Transformations in Ti-15Mo Investigated by in situ Electrical Resistance. Acta Physica Polonica, 128(4), 779-783.

6. Karpov, V., & Nosko, O. (2018). The effect of hydrogen on the properties of polymorphic metals during thermal cycling near the polymorphism temperature. Theory and practice of metallurgy, (11), 62-70.

7. Zhuravel, O., Derbaba, V., Protsiv, V., & Patsera, S. (2019). Interrelation between shearing angles of external and internal friction during chip formation. Solid State Phenomena, 291, 193-203. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.291.193.

8. Didyk, R. P., & Kozechko, V. A. (2016). Forming of multilayer constructions by explosion welding. Chernye Metally, (7), 66-70. Retrieved from http://rudmet.com/journal/1546/article/26547/.

Grigorenko, V. U., & Pilipenko, S. V. (2008). Variation in wall thickness of cold-rolled pipe. Steel in Translation, 38(9), 775-776. https://doi.org/10.3103/S0967091208090209.

10. Zhixin Li, Zhan Mei, Kun Guo, & Tao Huang (2017). Texture Development of Ti-3Al-2.5V Titanium Alloy Tubes. Rare Metal Materials and Engineering, 11, 3169-3175. https://doi.org/10.1016/S1875-5372(18).

11.  Zhang, H. Q., Wang, X. F., Wie, B. L., & Li, H. (2017). Effect of tooling design on the cold pilgering behavior of zircaloy tube. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 92, 2169-2183. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s00170-017-0250-0.

12.  Vakhrusheva, V. S., Hruzin, N. V., & Malykhin, D. G. (2019). Thermal and fast reactor materials features of formation of crystallographic texture and properties in Ti-3Al-2.5V titanium alloy during tubes manufacture. Problems of atomic science and technology, 5(123), 105-112. Retrieved from https://vant.kipt.kharkov.ua/article/vant_2019_5/article_2019_5_105.pdf.

13. Mishchenko, A. V. (2019). State and development trends of the production of cold-rolled pipes from titanium-based alloys. Metal and casting of Ukraine, 3-4, 310-311.

14. Krishna Aditya, Y. V. (2014). Complexity of pilgering in nuclear applications. Journal of Engineering Research and Applications, 4(11), 41-46.

15. Gospodinov, D., Ferdinandov, N., & Dimitrov, S. (2016). Classification, properties and application of titanium and its alloys. Proceedings of University of Ruse, 55(2), 27-32.

16. Kosmatsky, Ya. I., Filyaeva, E. A., Fokin, N. V., & Yakov­le­va, K. Yu. (2016). Determination of the technological feasibility of manufacturing a new type of seamless pipes trex titanium alloy TI-3AL-2.5V. Quality in material processing, 2(6), 15-22.

17. Jaiveer Singh, S. Mahesh, Shomic Roya, Gulshan Kumar, Srivastava, D., Dey, G. K., …, & Samajdara, L. (2016). A miniature physical simulator for pilgering. Journal of Materials Processing Technology, 237, 126-138. https://doi.org/10.1016/j.jmatprotec.2016.06.009.

18. Grigorenko, V. U., Pilipenko, S. V., & Golovchenko, A. P. (2015). The development of the parameters in the process of cold pilger rolling of pipes and calibration of the tool: monograph. Dnipropetrovsk: Thresholds.

19. Taran, I. A., & Klymenko, I. Yu. (2013). Transfer ratio of double-split transmissions in case of planetary gear input. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 60-66.

20. Pivnyak, G., Samusia, V., Oksen, Y., & Radiuk, M. (2015). Efficiency increase of heat pump technology for waste heat recovery in coal mines. In: New Developments in Mining Engineering: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, CRC Press, 1-4. eBook ISBN 9780429225758.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350664
Сьогодні
За місяць
Всього
1697
40167
7350664

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2021 Зміст №1 2021 Режим деформації в стані холодної прокатки труб для забезпечення необхідної текстури сплаву Ti-3Al-2.5V