Формування мотиваційного механізму у стратегічному управлінні диверсифікованого підприємства

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


В. В. Прохорова, orcid.org/0000-0003-2552-2131, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Х. Я. Залуцька, orcid.org/0000-0002-4342-4925, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ю. В. Ус, orcid.org/0000-0003-2523-405X, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (1): 177 - 185

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/177



Abstract:


Успішне функціонування диверсифікованого підприємства вимагає вдало сформованої команди працівників й оптимально підібраних господарських структур для співпраці та інтеграції з метою забезпечення збалансованого й результативного розвитку його бізнес одиниць, спрямованого на максимальне задоволення власних інтересів і досягнення загальної мети існування підприємства. Встановлення й підтримання таких взаємовідносин значною мірою залежить від ефективних мотиваційних заходів як для працівників підприємства (внутрішні), так і зовнішніх партнерів (зовнішні). При цьому, інтенсивність мотиваційних заходів для різних суб’єктів господарювання залежить від рівня їх можливого впливу на ефективність діяльності відповідної бізнес-одиниці, ступеня налагодженості та оптимальності взаємозв’язків між бізнес-одиницями, успішності стратегічного розвитку всього диверсифікованого підприємства. Тобто, мотиваційні заходи для різних груп впливу будуть різними залежно від місії підприємства, спрямованості його довгострокових цілей, обраного стратегічного напрямку розвитку тощо.


Мета.
Відповідно, метою статті є розроблення теоретико- методичних і практичних рекомендацій щодо формування комплексного мотиваційного механізму диверсифікованого підприємства шляхом обґрунтування й вибору мотиваційних систем для кожної з привабливих для нього у певний момент часу груп впливу (працівників, споживачів, конкурентів, постачальників).


Методика.
Для досягнення мети, дослідження у роботі виконано з використанням методів узагальнення, абстрагування, аналізу, синтезу, ситуаційного моделювання. Розрахунки ефективності пропонованих заходів комплексного мотиваційного механізму здійснені за допомогою методів факторного аналізу, теорії ефективної конкуренції та інтегрального методу.



Результати.
У результаті проведених досліджень визначена структура комплексного мотиваційного механізму диверсифікованого підприємства, описані особливості зовнішньої та внутрішньої його складових і виділені групи впливу по кожній складовій. Сформовані можливі варіанти поєднання важливих для підприємства груп впливу та подані основні умови їх використання залежно від обраної загальної стратегії розвитку підприємства.


Наукова новизна.
Новизною роботи є теоретико-практичні рекомендації формування, упровадження й реалізації заходів комплексного мотиваційного механізму для диверсифікованого підприємства.


Практична значимість.
Розроблені заходи комплексного мотиваційного механізму для СП ТзОВ «Сферос-Електрон». Розписані особливості формування й заходи реалізації систем мотивації для різних груп впливу досліджуваного підприємства. Розрахована ефективність пропонованих заходів, що підтверджують його результативність, доцільність розробки й необхідність реалізації.


Ключові слова:
групи впливу, диверсифіковане підприємство, комплексний мотиваційний механізм, тип мотиваційної системи

References:


1. Kovalenko, O. O., & Kovalenko, S. V. (2016). Dynamic system of individual bonus indicators as a modern instrument of motivation of specialists’ effective work. Herald of Economic Science of Ukraine, (2), 95-99.

2. Kostyrko, A. H., & Mezhenyi, S. O. (2015). Modern state and problematic aspects of labour remuneration in domestic agricultural sector. Scientific herald of Mykolaiv V. O. Sukhomlynskyi National University, 8, 184-187.

3. Shymko, O. V., & Pidhora, Ye. O. (2017). New approach to changes in the mechanism of specialists and authorities awarding based on the assessment of their competitiveness. Economic Herald of the Donbass, 3(49), 186-189.

4. Pakulina, A. A., Pakulina, H. S., & Ruban, L. R. (2016). Formation of the innovative system of labour renumeration in the context of Ukrainian economy transformation. The Bulletin of Transport and Industry Economics, 53, 146-150.

5.  Mishyna, S. V., & Mishyn, O. Yu. (2019). Non-material work stimulation as an instrument of improvement of personnel safety at the enterprise. Scientific Bulletin of Mukachevo State University, 20, 582-592. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2019-20-75.

6.  Honchar, V. V., & Obukhova, N. O. (2015). Methods of non-material personnel motivation at industrial enterprises during crisis. Theoretical and practical aspects of economy and intellectual property, 2(3), 125-131.

7. Kunytskyi, M. P. (2017). Motivational climate of political participation: concept definition. Scientific journal “Politicus”, 3, 20-24. Retrieved from file:///C:/Users/admin/Downloads/polit_2017_3_6.pdf.

8. Klymchuk, V. (2015). Motivational discourse of a person: on the way toward social psychology of motivation: monography. Zhytomyr: Zhytomyr Ivan Franko State University Publishing Centre.

9. Shura, N. O., & Shved, V. V. (2015). Development of the efficient theory of employees motivation at domestic enterprises using the concept of self-development. Agrosvit, 8, 64-69.

10. Pakulina, A. A., Pakulina, H. S., & Khrystosovna, N. S. (2016). Modernization of motivation system as a preferred way of management efficiency development. Path of Science, 2(10), 131-142.

11. Fandieieva, A. Ye. (2014). Suggestions regarding the improvement of personnel behavior (activity) motivation. Scientific Bulletin of Kherson State University, 5(3), 87-91.

12. Klymchuk, A. O., & Mykhailov, A. M. (2018). Motivation and stimulation of personnel in the effective management of enterprise and development of innovative activity. Marketing and Management of Innovations, 1, 218-234.

13. Pysmenna, M. S. (2014). Systematic approach to the motivation of executive staff. Scientific Bulletin of UNFU, 24(9), 375-383.

14. Bala, V. V., & Matsak, A. H. (2014). Process of enterprise personnel motivation and its constituents. Technology audit and production reserves, 3(3), 46-50.

15. Bersutska, S. Ya., & Kamenska, O. O. (2016). Features of the development of industrial enterprise personnel labour motivation according to the strategy. Management of Economy: Theory and Practice. Kyiv: IEF NASU, 110-118.

16. Bielova, O. I. (2015). Efficient motivational mechanism at the enterprise as a key factor of enterprise strategic activity. Functioning of economic systems under post-industrial development. Kharkiv, 28-31.

17. Electron. Spheros-Electron (n.d.). About us. Retrieved from http://spheros.electron.ua.

18. Savchenko, T. V. (2013). Effectiveness assessment of the methods of bakery enterprise competitiveness estimation. State and regions, 1, 143-149.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350813
Сьогодні
За місяць
Всього
88
40316
7350813

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2021 Зміст №1 2021 Формування мотиваційного механізму у стратегічному управлінні диверсифікованого підприємства