Концептуальні засади побудови самонавчальних організацій
- Деталі
- Категорія: Зміст №3 2021
- Останнє оновлення: 25 червня 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 3237
Authors:
Г. Й. Островська, orcid.org/0000-0002-9318-2258, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Р. П. Шерстюк, orcid.org/0000-0001-6253-9421, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Г. В. Ціх, orcid.org/0000-0002-5049-3814, Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. Г. Дем’янишин, orcid.org/0000-0002-2140-1925, Західноукраїнський національний університет, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. М. Данилюк-Черних, orcid.org/0000-0002-6413-3991, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, м. Івано-Франківськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (3): 167 - 172
https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/167
Abstract:
Мета. Поглиблення методологічних і прикладних засад та розроблення рекомендацій щодо побудови самонавчальних організацій з метою отримання принципово нових конкурентних переваг в умовах економіки, заснованої на знаннях.
Методика. Розвиток теоретико-методологічних основ побудови самонавчальних організацій доцільно здійснювати на базі синтезу положень теорії нейронних мереж і новітньої парадигми управління із проекцією на розвиток персоналу; теорії особистості та її розвитку в діяльності; соціології, мотивації, теорії організації й конкурентних переваг, теорії хаосу та синергетики.
Результати. Визначені пріоритети побудови самонавчальних організацій в умовах економіки, заснованої на знаннях. Сформульоване власне бачення концептуальних засад побудови самонавчальної організації як основоположної складової системи управління конкурентоспроможністю на засадах інноваційного розвитку. Запропоноване нове розуміння сутності категорії «самонавчальна організація». Удосконалені принципи формування самонавчальних організацій, що ґрунтуються на новітній парадигмі управління підприємством. Дослідження актуалізує цінність освіти й людського капіталу, а також доводить їх вплив на соціально-економічний розвиток організації. Акцентована увага на тому, що діяльність самонавчальної організації ґрунтується на культурі, системі й навичках самонавчання. Доведено, що трансформація вітчизняних підприємств у самонавчальні організації дасть змогу уникнути багатьох проблем нелінійної картини світу та прискорити процеси ефективного управління на кожному підприємстві.
Наукова новизна. У роботі розвинуті концептуальні засади побудови самонавчальної організації, репрезентацію дії якої відтворено за оригінальною концептуально-аналітичною моделлю при розмежуванні її архітектури на засадах інноваційного розвитку. Представлена модель самонавчальної організації, новизна якої полягає в систематизації та уточненні вимог до основних елементів організації та у відображенні взаємозв’язків між ними. Розроблено механізм створення й використання знань самонавчальної організації. Це підвищить її конкурентоспроможність із позицій стратегічного підходу та розширить конкурентні позиції на ринку.
Практична значимість. Практичне застосування наукових розробок і рекомендацій авторів дає змогу підвищити інноваційність і ефективність структуроутворюючих організацій національної інноваційної системи.
Ключові слова: інноваційний розвиток, самонавчальна організація, неперервне навчання, інтелектуальний потенціал, людський капітал, менеджмент знань
References:
1. Global Human Capital Trends 2016 (2016). Deloitte University Press. Retrieved from https://www2.deloitte.com/ua/uk/pages/human-capital/articles/introduction-human-capital-trends-2016.html.
2. Örtenblad, Anders R. (2020). The Oxford Handbook of the Learning Organization. Oxford University Press.
3. Fillion, G., Koffi, V., & Ekionea, J. (2015). Peter Senge’s Learning Organization: A Critical View and the Addition of Some New Concepts to Actualize Theory and Practice. Journal of Organizational Culture, Communications and Conflict, 19(3), 73-102.
4. Geyets, V.M., & Gritsenko, A.A. (Eds.) (2019). Socio-class transformations and formation of a new quality of education as components of the reconstructive development of the economy of Ukraine. Kyiv: NAS of Ukraine, SI “Inst. of Economics and Forecasting of the NAS of Ukraine”. Retrieved from http://ief.org.ua/docs/scc/11.pdf.
5. Romanovskyi, O.O. (2015). Development of academic entrepreneurship and entrepreneurial higher educational institutions in conditions of globalization. Efficient economy, 11. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2015_11_17.
6. Shevchenko, L.S. (2016). Mergers and Acquisitions in Higher Education. Actual Problems of Economics, (11), 160-167.
7. Ostrovska, H. (2018). The strategy of innovative-technological breakthrough of industrial enterprises into the European economic area through the effective use of intellectual potential. Socio-Economic Problems and the State, 19(2), 95-113.
8. Senge, P. (2018). The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization. Moscow: Mann, Ivanov and Ferber.
9. Made Smarter Review (2017). Retrieved from https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/655570/20171027_MadeSmarter_FINAL_DIGITAL.pdf.
10. Sobko, O.M. (2016). Intellectual capital and creation of enterprise value: monograph. Ternopil: TNEU. Retrieved from http://dspace.wunu.edu.ua/handle/316497/22515.
11. Drucker, P. (2020). Management Challenges for the 21st Century. KM-BOOKS.
Наступні статті з поточного розділу:
Попередні статті з поточного розділу:
- Облік як складова фінансово-економічної оцінки діяльності суб’єктів господарювання - 25/06/2021 01:36
- Формування інституційної моделі проектного фінансування в Україні - 25/06/2021 01:36
- Інтегральна методика оцінки якості освіти та діяльності університету - 25/06/2021 01:36
- Вибір структури логістичного ланцюга для перевезень насипних вантажів: приклад Республіки Казахстан - 25/06/2021 01:36
- Стратегія інноваційного розвитку підприємства на основі оцінки його інтелектуального капіталу - 25/06/2021 01:36
- Оцінка сумісності й можливості інтеграції підприємств служб зв’язку та інформатизації - 25/06/2021 01:36
- Оцінка перебігу процесу ультразвукового очищення - 25/06/2021 01:36
- Державна та регіональна політика поводження із промисловими відходами: досвід ЄС для України - 25/06/2021 01:36
- Екологічне регулювання видобутку корисних копалин: правові засади - 25/06/2021 01:36
- Побудова інтегрованої системи управління компанією шляхом розвитку корпоративної культури безпеки - 25/06/2021 01:36