Закономірності безпечного регулювання поршневих компресорних агрегатів мобільних компресорних станцій

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


З. М. Мацук, orcid.org/0000-0001-6114-9536, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 Т. В. Бунько , orcid.org/0000-0002-2706-4552, Інститут геотехнічної механіки імені М. С. Полякова, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. С. Бєліков, orcid.org/0000-0001-5822-9682, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. А. Шаломов, orcid.org/0000-0002-6880-932X, Державний вищий навчальний заклад «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (2): 076 - 081

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-2/076



Abstract:



Мета.
Забезпечення оптимального режиму транспортування газу з локальних ділянок магістральних газопроводів (МГ), що підлягають ремонту (технічному обслуговуванню) та/або відключенню, до діючих магістральних газопроводів на основі розрахунку, визначення, встановлення раціональних значень режимів роботи мобільних компресорних станцій протягом усього часу перекачування газу.


Методика.
Дослідження базувалися на існуючих фізичних принципах і законах, що описують вплив властивостей природного газу й геометричних параметрів трубопроводів, по яких перекачується газ, на динаміку зміни маси й тиску газу, що транспортується. Розрахунок зміни маси й тиску газу в газопроводі, з якого перекачується газ, базувався на низці існуючих теоретичних і емпіричних залежностей, що входять до загальноприйнятих методів їх розрахунку. Для виконання розрахунків використовувалися відомі фізичні залежності й математичні моделі.



Результати.
«Масовий» підхід до питання розрахунку часу перекачування газу є більш математично точним, ніж «об’ємний». Відношення відносної маси до відносного тиску газу в локалізованій ділянці магістрального газопроводу, протягом усього часу перекачування, є постійною величиною. Застосування значень величин, отриманих у точці перетину графіків зміни відносної маси й відносного тиску газу, при попередньому розрахунку часу перекачування газу, або тиску, або маси, або обсягу газу в кожному інтервалі часу, дає можливість підібрати оптимальну швидкість підйому/зниження тиску газу компресорними установками та оптимальні режими транспортування газу діючими газопроводами під час роботи мобільних компресорних станцій.


Наукова новизна.
Запропонований підхід до розрахунку й визначення часу перекачування газу мобільними компресорними станціями з локальних ділянок магістральних газопроводів, що підлягають ремонту (технічному обслуговуванню) та/або відключенню, до ділянок діючих магістральних газопроводів доводить, що виведення стійких закономірностей у питаннях транспортування природного газу із застосуванням поршневих компресорних агрегатів доцільно здійснювати тільки після моделювання в часі зміни маси й тиску газу в локальній ділянці магістрального газопроводу, з якого перекачується газ.


Практична значимість.
Запропонований підхід до оптимізації часу перекачування газу мобільними компресорними станціями дозволяє підвищити рівень енерго- й ресурсоефективності газотранспортних підприємств, а також підвищити техніко-економічні показники технологій робіт з ремонту МГ, компресорних станцій МГ, пов’язаних із необхідністю стравлювання газу з ділянок магістральних (технологічних) трубопроводів, що підлягають ремонту (технічному обслуговуванню) та/або відключенню. Оптимізація часу перекачування газу значно скорочує час перебування працівників газотранспортних підприємств під дією небезпечних і шкідливих виробничих факторів, чим знижує рівень відповідних ризиків. Кількість викидів газу та пов’язані з цим ризики знижуються на 90 %.


Ключові слова:
природний газ, магістральний газопровід, компресорна станція, транспорт газу

References.


1. Gazprom (2016). Green Development – Evolution Awards 2016. Retrieved from http://www.gazprom.ru/press/news/2016/april/article272872/.

2. Matsuk, Z. M., & Kobeza, O. I. (2015). Method of pressure control in gas trunklines, technological or interindustrial gas pipelines. (Ukrainian Patent No. 99367). State Register of Patents of Ukraine.

3. On Pipeline Transport. No. 2245-III (1996). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/192/96-вр#Text.

4. Energy saving and climate change mitigation (2020). Retrieved from www.man.gov.ua›UserFiles›File›NOVINI›3.pdf.

5. DSTU 2293:2014. Occupational safety and health. Terms and definitions of fundamental conceptions (2015). Retrieved from http://online.budstandart.com/ru/catalog/doc-page?id_doc=61781.

6. Belikov, A.S., Matsuk, Z.M., & Protsiv, V.V. (2019). Energy and Resource Management. Mining Mechanics and Automatics, 102, 62-67. https://doi.org/10.33271/crpnmu/60.

7. Belikov, A. S., & Matsuk, Z. N. (2020). Risk-oriented approach to the issue of industrial safety and energy resource efficiency gas transport enterprises. Geotechnical Mechanics, 152, 224-253. https://doi.org/10.15407/geotm2020.152.

8. Neftegaz.ru (2017). Ukrtransgaz began operation of a mobile compressor station to reduce gas losses during gas pipeline repairs. Retrieved from https://neftegaz.ru/news/Oborudova­nie/211544-ukrtransgaz-nachal-ekspluatatsiyu-mobilnoy-kompressornoy-stantsii-dlya-snizheniya-poter-gaza-pri-rem/.

9. Peace software (2021). Calculation of thermodynamic state variables of methane. Retrieved from http://www.peacesoftware.de/einigewerte/methan_e.html.

10. Protsiv, V., Ziborov, K., & Fedoriachenko, S. (2015). Test load envelope of semi-premium O&G pipe coupling with bayonet locks. New Developments in Mining Engineering: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, 261-264. https://doi.org/10.1201/b19901-46.

11. Rules of safe operations on gas trunklines. z0292-10. (2010). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0292-10#Text.

12. LMF (2021). Pipeline-evacuation. Retrieved from https://www.lmf.at/business-areas/pipeline evacuation.

13. Prompolitinform (2017). PJSC “Ukrtranshaz” starts using a mobile compressor station. Retrieved from https://prompolit.info/2017/03/27/ukrtransgaz-rozpochav-ekspluatatsiyu-peresuvnoyi-kompresornoyi-stantsiyi/.

14. Comita. Mobile Compressor Station (2021). Retrieved from http://comitagroup.ru/proekty/mobile-compressor-station-p-pack-750/.

15. Ekonomichna Pravda (2021). Natural gas price surges 10 % in day in Europe. Retrieved from https://www.epravda.com.ua/news/2021/01/12/669880/.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350583
Сьогодні
За місяць
Всього
1616
40086
7350583

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2021 Зміст №2 2021 Закономірності безпечного регулювання поршневих компресорних агрегатів мобільних компресорних станцій