Інформаційна асиметрія як детермінанта конкурентної боротьби

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

Н. А. Мазаракі, доктор юридичних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-1729-7846, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. Г. Герасименко, доктор економічних наук, професор, orcid.org/0000-0003-0313-6942, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. Ю. Ковтун, orcid.org/0000-0003-2956-8647, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Визначення впливу інформаційної асиметрії на базові стратегії конкурентної боротьби між учасниками ринку, з’ясування очікуваного вектору зміни конкуренції в міру посилення інформаційної асиметрії.

Методика. Теоретико-методологічним підґрунтям дослідження є компаративний аналіз ринків роздрібної торгівлі пальним в Україні та пасажирських авіаперевезень. Зазначені ринки розглядаються як приклади ринків, які за однакових структурних параметрів характеризуються різним рівнем інформаційної асиметрії, що дозволяє встановити вплив інформаційної асиметрії на конкуренцію.

Результати. Порівняння ринку роздрібної торгівлі пальним і ринку пасажирських авіаперевезень свідчать про те, що інформаційна асиметрія впливає на вибір учасниками ринку основної стратегії конкуренції. Так, інформаційна асиметрія послаблює цінову конкуренцію та збільшує нецінову, загалом послаблюючи інтенсивність конкуренції між учасниками ринкових відносин і формуючи передумови для підвищення їх динамічної конкурентоспроможності. Цей вплив інформаційної асиметрії на конкуренцію й суспільний добробут є, переважно, позитивним. У той же час спостерігається тривалий негативний ефект ‒ інформаційна асиметрія деформує споживче сприйняття параметрів ринкової рівноваги настільки, що менша інтенсивність конкуренції й ширший діапазон рівноваги не сприймаються негативно, а продавець отримує гарантію додатного економічного прибутку. Цей негативний ефект укорінюється через поширення інформаційної асиметрії (як вигідної та законної практики) по ринках, забезпечуючи її посилення. Останнє вимагає розробки нових підходів до оцінки ефективності ринкової конкуренції, тоді як парадигма «структура ‒ поведінка ‒ результат» дає позитивні результати.

Наукова новизна. У ході проведення дослідження нами був зроблений висновок, що класифікація благ, відповідно до міри їх сприятливості до інформаційної асиметрії на розшукувані, товари, що перевіряються, та товари на довірі, є суто теоретичною. У чистому вигляді на практиці вони практично не зустрічаються, саме тому нами була розроблена спеціальна крива схильності до інформаційної асиметрії, на якій товари, що наближаються до статусу товарів на довірі, мають найбільшу схильність до проявів інформаційної асиметрії.

Практична значимість. Запропонована у роботі методика дослідження ринків може виступати підґрунтям для більш ефективного вибору конкурентної стратегії з боку суб’єктів господарювання або ж більш ефективного дослідження ситуації на ринках консалтинговими агентствами та органами державної влади.

References.

1. Decourt, R. F., Almeida, H., & Protin, P. (2017). Informational Asymmetry Index. In VIII Congresso Brasileiro de Administração e Contabilidade October 19–21, 2017, (pp. 1-13). Rio de Janeiro. Retrieved from: http://adcont.net/index.php/adcont/AdCont2017/paper/viewFile/2666/761.

2. Martins, O. S., & Paulo, E. (2014). Information asymmetry in stock trading, economic and financial characteristics and corporate governance in the Brazilian stock market. Revista Contabilidade & Finanças, 25(64), 33-45.

3. Jonson, T. L., & So, E.C. (2017). A Simple Multimarket Measure of Information Asymmetry. Management Science, 64(3), 983-1476.

4. Boru, T., & Kuhil, A. M. (2018). The Structure Conduct Performance Model and Competing Hypothesis- a Review of Literature. Research Journal of Finance and Accounting, 9(1), 76-89.

5. SC “Psyche” (2018). Dynamics of fuel prices and retail turnover. Retrieved from: https://psychea.com.ua/psyfuel/display/2368/.

6. MIU, Ministry of Infrastructure of Ukraine (2018). News. Official web site of the Ministry of Infrastructure of Ukraine. Retrieved from: https://mtu.gov.ua/timeline/Novini.html/.

7. CMU, Cabinet of Ministers of Ukraine (1997). Rules of petroleum retail trade: Approved by the Decree of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 1442 dated 20 Dec.1997. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1442-97-%D0%BF.

8. AMCU, Antimonopoly Committee of Ukraine (2016). Decision on the Case No. 128-26.13/112-16. Retrieved from: http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=131325&schema=main.

9. AMCU, Antimonopoly Committee of Ukraine (2018). Decision on the Case No. 128-26.13/102-17. Retrieved from: http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=142751&schema=main.

10. AMCU, Antimonopoly Committee of Ukraine (2019). Decision on the Case No. 128-26.13/142-17. Retrieved from: http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=149657&schema=main.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350938
Сьогодні
За місяць
Всього
213
40441
7350938

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2020 Зміст №2 2020 Інформаційна асиметрія як детермінанта конкурентної боротьби