Енергозберігаюче керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля
- Деталі
- Категорія: Зміст №6 2019
- Останнє оновлення: 13 січня 2020
- Опубліковано: 12 січня 2020
- Перегляди: 2734
Authors:
В. О. Волков, канд. техн. наук, доцент, orcid.org/0000-0003-1262-3988, Національний технічний університет „Дніпровська політехніка “, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розробка енергозберігаючого керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля, дослідження його електромеханічних і енергетичних процесів.
Методика. Методи варіаційного числення, Рунге-Кутта, математичного аналізу та інтерполяції, комп’ютерного моделювання.
Результати. Отримані аналітичні залежності для розрахунку загальних втрат потужності та енергії тягового частотно-регульованого асинхронного двигуна (ЧРАД) при режимах розгону й гальмування. За допомогою даних залежностей виконана кількісна оцінка зазначених втрат потужності та енергії, досліджені електромеханічні та енергетичні процеси цього ЧРАД для запропонованих енергозберігаючих і відомих (лінійного й параболічного виду) траєкторій швидкості.
Наукова новизна. Запропоновані енергозберігаючі тахограми для тягового ЧРАД при двох зонах регулювання (із постійним і ослабленим магнітним потоком), що дозволяють мінімізувати в пуско-гальмівних режимах його загальні втрати енергії. Отримані залежності, що дозволяють визначити енергозберігаючі значення швидкості електромобіля у сталих режимах.
Практична значимість. Застосування отриманих результатів забезпечує зниження непродуктивних втрат енергії тягового ЧРАД електромобіля та збільшення пробігу останнього на одній зарядці акумуляторної батареї.
References.
1. Dongbin, L., & Minggao, O. (2014). Torque-based Optimal Acceleration Control for Electric Vehicle. Chinese journal of mechanical engineering, 27, 319-330.
2. Volkov, V. A. (2019). Energy-saving tachograms acceleration (deceleration) of a frequency-regulated asynchronous engine for super nominal speeds. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), 55-62. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-4/11.
3. Patil, R. M., Filipi, Z., & Fathy, H. K. (2013). Comparison of Supervisory Control Strategies for Series Plug-In Hybrid Electric Vehicle Power trains Through Dynamic Programming. IEEE Transactions on control systems technology, 1-8.
4. Ebbesen, S., Salazar, M., Elbert, Ph., Bussi, C., & Onder, Ch. H. (2017). Time-optimal Control Strategies for a Hybrid Electric Race Car. IEEE Transactions on control systems technology, 1-15.
5. Livinţ, G., Horga, V., Răţoi, M., & Albu, M. (2011). Control of Hybrid Electrical Vehicles. Electric Vehicles – Modelling and Simulations, 41-66.
6. Klepikov, V. B., & Semikov, A. V. (2017). Energy efficiency regenerative modes of the electric vehicle. Tehnichna electrodinamica, (6), 36-42.
7. Poddubko, V. B., Belevich, A. V., & Adashkevich, V. I. (2017). Electric vehicle mockup: stages of creation and first results. Mekhanika mashin, mekhanizmov i materialov, 4(41), 7-14.
8. Volkov, V. A. (2018). Energy-saving traction frequen-cy-regulated synchronous-reactive engine. Electromechanical and energy saving systems, 3(43), 8-23.
9. Volkov, A. V., & Kolesnikov, A. A. (2013). Energy-saving speed control of variable frequency asynchronous engine in acceleration and deceleration regimes. Electronechnika, 5, 2-9.
10. Grunditz, E. A. (2016). Design and Assessment of Battery Electric Vehicle Powertrain, with Respect to Performance, Energy Consumption and Electric Motor Thermal Capability. Göteborg, Sweden: Chalmers University of Technology.
Наступні статті з поточного розділу:
- Участь мікробізнесу в державних закупівлях: досвід ProZorro - 13/01/2020 10:51
- Правове регулювання охорони праці в Європейському Союзі та Україні: компаративістський підхід - 13/01/2020 10:48
- Методологічний підхід до оцінювання трудового потенціалу на основі використання теорії нечітких множин - 13/01/2020 10:24
- Всепогодний моніторинг областей видобутку нафти та газу на основі супутникових даних - 13/01/2020 10:22
- Інформаційні технології диспетчерського управління енергозабезпеченням на базі онтологій лінгвістичного корпусу - 13/01/2020 10:20
- Управління швидкістю руху стрічки при нерівномірному завантаженні конвеєра - 13/01/2020 00:20
- Алгоритмічне забезпечення для обробки даних при просторовому аналізі ризику аварій на небезпечних виробничих об`єктах - 13/01/2020 00:16
- Ефективність використання антипірогенами матеріалів для покриття вугілля та спецкоксу - 12/01/2020 23:56
- Розрахунок кількості повітря для провітрювання гірничих виробок під час роботи самохідного дизельного обладнання - 12/01/2020 23:52
- Мінімізація впливу „людського фактора“ у сфері охорони праці - 12/01/2020 23:49
Попередні статті з поточного розділу:
- Вирівнювання нагнітального потоку радіального вентилятора у шахтній вентиляційній системі - 12/01/2020 23:41
- Створення об’єктно-орієнтованої моделі відцентрового насоса на основі методу електрогідродинамічної аналогії - 12/01/2020 12:43
- Енергетична ефективність диференціала пристрою зміни швидкості через сонячне зубчасте колесо - 12/01/2020 12:20
- Визначення меж застосування та значень змінних інтегрування рівняння руху поїзда - 12/01/2020 12:11
- Фізико-хімічні перетворення у пробах газового вугілля за дії слабкого магнітного поля - 12/01/2020 12:06
- Енерготехнологічне підґрунтя для залучення солоного вугілля до енергобалансу України. 2. Природні мінерали як каталізатори термохімічної конверсії солоного вугілля в різних умовах - 12/01/2020 12:03
- Розроблення технологічних рішень із видобутку й переробки бурого вугілля для підвищення його якісних характеристик - 12/01/2020 11:57
- Новий підхід до зонального районування поверхні родовища за ступенем провалонебезпеки - 12/01/2020 11:53
- Вплив комплексу хімічних реагентів на інтенсифікацію свердловинного видобутку урану - 12/01/2020 11:49
- Техніко-економічне обґрунтування відпрацювання міднорудного родовища Кусмурин (Казахстан) - 12/01/2020 11:38