Визначення меж застосування та значень змінних інтегрування рівняння руху поїзда
- Деталі
- Категорія: Зміст №6 2019
- Останнє оновлення: 13 січня 2020
- Опубліковано: 12 січня 2020
- Перегляди: 2812
Authors:
Б. Є. Боднар, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-3591-4772, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М. І. Капіца, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-3800-2920, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. В. Бобир, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-1441-3861, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д. М. Кислий, кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0002-4427-894X, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Залізничні перевезення займають важливе місце у транспортній інфраструктурі нашої країни. Вони охоплюють пасажирські й вантажні перевезення Укрзалізниці, промислових підприємств, у тому числі перевезення гірничо-добувного сектору господарства, що характеризуються великими навантаженнями на тяговий рухомий склад за рахунок великих ухилів профілю колії. Організації залізничних перевезень завжди передують тягові розрахунки, осередком яких є розв’язання рівняння руху поїзда.
Мета. Визначення раціональних значень змінних при розв’язанні рівняння руху поїзда, а також відповідних меж їх застосування.
Методика. Для досягнення мети використані методики системного аналізу, нелінійного програмування, числових методів розв’язання диференціальних рівнянь, а саме класичного, Рунге-Кутти-Фельберга, Розенброка. Точність розрахунків перевірялася за допомогою методів імітаційного моделювання та порівнювалася з експериментальними даними.
Результати. Результатами дослідження є підвищення швидкодії розрахунків при розв’язанні рівняння руху поїзда без втрати точності, що дозволило використовувати запропоновану методику в бортових системах локомотива.
Наукова новизна. Під час виконання дослідження отримані нові науково обґрунтовані результати, які розв’язують завдання підвищення енергоефективності ведення поїздів, що має істотне значення для залізничного транспорту. Отримані результати складають наукову новизну, що полягає у визначенні раціональних меж застосування та значення кроку змінних інтегрування рівняння руху поїзда.
Практична значимість. Результати дослідження дозволяють зменшити витрати енергоресурсів на тягу поїздів унаслідок оперативного перерахунку раціональних режимів керування при зміні поїзної ситуації.
References.
1. Zhukovytskyi, I. V., & Skalozub, V. V. (2016). Issues on increasing the efficiency of technical and operational processes of railway transport through intelligence systems. Systemnі tekhnolohii: rehіonalnyi mіzhvuzіvskyi zbіrnik naukovykh prats, (104), 119-124.
2. Kaptsov, O. V. (2015). Local algebraic analysis of differential systems. Theoretical and Mathematical Physics, (183), 740-755. https://doi.org/10.1007/s11232-015-0293-z.
3. Bodnar, B. E., Ochkasov, O. B., Hryshechkina, T. S., & Bodnar, Ye. B. (2018). Choosing the System of Locomotive Maintenance in View of the Effect of Dependent Failures. Nauka ta progres transportu, (78), 47-58. https://doi.org/10.15802/stp2018/154823.
4. Dylevskii, A. V., Vlasova, O. O., & Rakitin, D. A. (2016). Transient design in the systems with distributed parameters. Proceedings of Voronezh State University. Series: Systems analysis and information technologies, (3), 85-89.
5. Balanov, V. O. (2015). Analysis of the factors influencing scheduled cargo traffic management. Transportnі systemi ta tekhnolohii perevezen: zb. nauk. pr. Dnіpropetrovskoho natsіonalnoho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenі akademіka V. Lazaryana, (10), 5-9. https://doi.org/10.15802/tstt2015/57057.
6. Kozachenko, D. N., Berezovyi, N. I., & Balanov, V. O. (2015). Time reserves when managing scheduled cargo traffic. Nauka ta progres transportu: vіsnyk Dnіpropetrovskoho natsіonalnoho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenіakademіka V. Lazaryana, (56), 105-115.
7. Papakhov, O. Yu., & Logvіnova, N. O. (2014). Substantiation of directed scheduled traffic movement. Elektryfіkatsiia transportu: naukovyi zhurnal Dnіpropetrovskoho natsіonalnoho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenі akademіka V. Lazaryana, (8), 110-117.
8. Dmitrieva, O. A. (2015). Parallel control of numerical integration accuracy based on block dimension variation. Radioelectronic and computer systems, (1), 47-53.
9. Bodnar, B. Ye., Kapіtsa, M. І., Afanasov, A. M., & Kyslyi, D. M. (2015). Defining energy efficient modes of train speeding up. Nauka ta progres transportu: vіsnyk Dnіpropetrovskoho natsіonalnoho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenі akademіka V. Lazaryana, (5), 40-52.
10. Dmitruk, A. V., & Osmolovskii, N. P. (2018). Variations of time v-substitutions in problems with constraint on the state. Trudy Instituta Matematiki i Mekhaniki UrO RAN, 24(1), 76-92. https://doi.org/10.21538/0134-4889-2018-24-1-76-92.
Наступні статті з поточного розділу:
- Інформаційні технології диспетчерського управління енергозабезпеченням на базі онтологій лінгвістичного корпусу - 13/01/2020 10:20
- Управління швидкістю руху стрічки при нерівномірному завантаженні конвеєра - 13/01/2020 00:20
- Алгоритмічне забезпечення для обробки даних при просторовому аналізі ризику аварій на небезпечних виробничих об`єктах - 13/01/2020 00:16
- Ефективність використання антипірогенами матеріалів для покриття вугілля та спецкоксу - 12/01/2020 23:56
- Розрахунок кількості повітря для провітрювання гірничих виробок під час роботи самохідного дизельного обладнання - 12/01/2020 23:52
- Мінімізація впливу „людського фактора“ у сфері охорони праці - 12/01/2020 23:49
- Енергозберігаюче керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля - 12/01/2020 23:45
- Вирівнювання нагнітального потоку радіального вентилятора у шахтній вентиляційній системі - 12/01/2020 23:41
- Створення об’єктно-орієнтованої моделі відцентрового насоса на основі методу електрогідродинамічної аналогії - 12/01/2020 12:43
- Енергетична ефективність диференціала пристрою зміни швидкості через сонячне зубчасте колесо - 12/01/2020 12:20
Попередні статті з поточного розділу:
- Фізико-хімічні перетворення у пробах газового вугілля за дії слабкого магнітного поля - 12/01/2020 12:06
- Енерготехнологічне підґрунтя для залучення солоного вугілля до енергобалансу України. 2. Природні мінерали як каталізатори термохімічної конверсії солоного вугілля в різних умовах - 12/01/2020 12:03
- Розроблення технологічних рішень із видобутку й переробки бурого вугілля для підвищення його якісних характеристик - 12/01/2020 11:57
- Новий підхід до зонального районування поверхні родовища за ступенем провалонебезпеки - 12/01/2020 11:53
- Вплив комплексу хімічних реагентів на інтенсифікацію свердловинного видобутку урану - 12/01/2020 11:49
- Техніко-економічне обґрунтування відпрацювання міднорудного родовища Кусмурин (Казахстан) - 12/01/2020 11:38
- Обґрунтування параметрів розмиву й перетікання пульпи цeoлiт-смeктитoвoгo туфу у видобувній камері - 12/01/2020 11:33
- Закономірності розподілу берилію в породах Центрального Казахстану - 12/01/2020 11:28