Енергетична ефективність диференціала пристрою зміни швидкості через сонячне зубчасте колесо
- Деталі
- Категорія: Зміст №6 2019
- Останнє оновлення: 13 січня 2020
- Опубліковано: 12 січня 2020
- Перегляди: 2807
Authors:
О. Р. Стрілець, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-3834-7176, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. О. Малащенко, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-7889-7303, Національний університет „Львівська політехніка“, м. Львів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. М. Стрілець, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-2098-2315, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Теоретично-комп’ютерне дослідження й визначення ККД три- та чотириступінчастих зубчастих диференціалів у пристроях для керування змінами швидкості через сонячні колеса. Обґрунтування можливості використання їх у приводах машин на основі оцінки енергетичної ефективності та можливого самогальмування.
Методика. Для досягнення мети використаний метод „потенціальної потужності“, за допомогою комп’ютерного моделювання отримані аналітичні вирази для ККД, із застосуванням програмного пакету MS Excel отримані графічні залежності енергетичної ефективності від передаточного відношення, кутової швидкості сонячного колеса та числа ступеней.
Результати. Отримані графічні залежності для ККД три- та чотириступінчастих зубчастих диференціалів наочно дозволяють прослідкувати зміну значення ККД у залежності від кутової швидкості сонячного колеса, передаточного числа та числа ступеней. Це дозволяє оцінити досконалість даних диференціалів з точки зору енерговтрат і можливого самогальмування.
Наукова новизна. Уперше отримані аналітичні вирази для більш точного визначення ККД три- та чотириступінчастих зубчастих диференціалів з ведучим водилом і веденим епіциклом, або навпаки. Отримані графічні залежності за допомогою аналітичних виразів дозволяють наочно прослідкувати зміну значення ККД.
Практична значимість.Рекомендується для впровадження у проектну й конструкторську практику при розроблені конструкцій пристроїв зміни швидкості через диференціальні передачі приводів різної техніки. Можливе застосування в навчальному процесі вищих технічних навчальних закладів у дисциплінах машинознавства при вивченні приводів машин.
References.
1. Strilets, O. R. (2017). The efficiency of the differential gear to devices for controlling the speed change through a sun gear. Odeskyi Politechnichnyi Universytet. Pratsi, 2(52), 29-38.
2. Strilets, O. R. (2017). Determination of the efficiency of multistage differential gear transmissions of speed change device via sun gear. Herald of National University of Water and Environmental Engineering. Technical Sciences, 1(77), 113-123.
3. Drewniak, J., Garlicka, P., & Kolber, A. (2016). Design for the bi-planetary gear train. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport., 91, 5-17. https://doi.org/10.20858/sjsutst.2016.91.1.
4. Li Jianying, Hu Qingchun, Zong Changfu, & Zhu Tianjun (2017). Power Analysis and Efficiency Calculation of Multistage Micro-planetary Transmission. Energy Procedia, 141, 654-659. https://doi.org/10.1016/j.egypro.2017.11.088.
5. Wenjian Yang, & Huafeng Ding (2018). Automatic detection of degenerate planetary gear trains with different degree of freedoms. Applied Mathematical Modelling, 64, 320-332. https://doi.org/10.1016/j.apm.2018.07.038.
6. Fuchun Yang, Jianxiong Feng, & Hongcai Zhang (2015). Power flow and efficiency analysis of multi-flow planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory, 92, 86-99. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2015.05.003.
7. Salgado, D. R., & Castillo, J. M. (2014). Analysis of the transmission ratio and efficiency ranges of the four-, five-, and six-link planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory, 73, 218-243, https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2013.11.001.
8. Grzegorz Peruń (2014). Verification of Gear Dynamic Model in Different Operating Conditions. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 84, 99-104.
9. Pawar1, P. V., & Kulkarni, P. R. (2015). Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. International Journal of Research in Engineering and Technology, 4(6), ЕSAT Publishing House, Bangalore, India, 150-157. https://doi.org/10.15623/ijret.2015.0406025.
10. Chao Chen, & Jiabin Chen (2015). Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear transmission and experimental. Mechanism and Machine Theory, 87, 115-130. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017.
11. Tianli Xie, Jibin Hu, Zengxiong Peng, & Chunwang Liu (2015). Synthesis of seven-speed planetary gear trains for heavy-duty commercial vehicle. Mechanism and Machine Theory, 90, 230-239. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.012.
12. Esmail, E. L., Pennestrì, E., & Hussein, Juber A. (2018). Power losses in two-degrees-of-freedom planetary gear trains: A critical analysis of Radzimovsky’s formulas. Mechanism and Machine Theory, 128, 191-204. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2018.05.015.
13. Dankov, A. M. (2018). Planetary Continuously Adjustable Gear Train with Force Closure of Planet Gear and Central Gear: From Idea to Design. Science & Technique, 17(3), 228-237. https://doi.org/10.21122/2227-1031-2018-17-3-228-237.
14. Dobariya Mahesh (2018). Design of Compound Planetary Gear Train. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 6(4), 3179-3184. https://doi.org/10.22214/ijraset.2018.4527.
15. Bonfiglio, A., Lanzarotto, D., Marchesoni, M., Passalacqua, M., Procopio, R., & Repetto, M. (2017). Electrical-Loss Analysis of Power-Split Hybrid Electric Vehicles. Energies, 10(12), 21-42. https://doi.org/10.3390/en10122142.
16. Nutakor, C., Kłodowski, A., Sopanen, J., Mikkola, A., & Pedrero, J. I. (2017). Planetary gear sets power loss modeling: Application to wind turbines. Tribology International, 105, 42-54. https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.09.029.
17. Malashchenko, V. O., Strilets, O. R., & Strilets, V. M. (2016). Speed changes management via multi-step differential gear transmission through the sun gear. Herald of National Technical University “Kharkiv Politehcnic”. Problems of Mechanical Drive, 23(1195), 51-57.
Наступні статті з поточного розділу:
- Всепогодний моніторинг областей видобутку нафти та газу на основі супутникових даних - 13/01/2020 10:22
- Інформаційні технології диспетчерського управління енергозабезпеченням на базі онтологій лінгвістичного корпусу - 13/01/2020 10:20
- Управління швидкістю руху стрічки при нерівномірному завантаженні конвеєра - 13/01/2020 00:20
- Алгоритмічне забезпечення для обробки даних при просторовому аналізі ризику аварій на небезпечних виробничих об`єктах - 13/01/2020 00:16
- Ефективність використання антипірогенами матеріалів для покриття вугілля та спецкоксу - 12/01/2020 23:56
- Розрахунок кількості повітря для провітрювання гірничих виробок під час роботи самохідного дизельного обладнання - 12/01/2020 23:52
- Мінімізація впливу „людського фактора“ у сфері охорони праці - 12/01/2020 23:49
- Енергозберігаюче керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля - 12/01/2020 23:45
- Вирівнювання нагнітального потоку радіального вентилятора у шахтній вентиляційній системі - 12/01/2020 23:41
- Створення об’єктно-орієнтованої моделі відцентрового насоса на основі методу електрогідродинамічної аналогії - 12/01/2020 12:43
Попередні статті з поточного розділу:
- Визначення меж застосування та значень змінних інтегрування рівняння руху поїзда - 12/01/2020 12:11
- Фізико-хімічні перетворення у пробах газового вугілля за дії слабкого магнітного поля - 12/01/2020 12:06
- Енерготехнологічне підґрунтя для залучення солоного вугілля до енергобалансу України. 2. Природні мінерали як каталізатори термохімічної конверсії солоного вугілля в різних умовах - 12/01/2020 12:03
- Розроблення технологічних рішень із видобутку й переробки бурого вугілля для підвищення його якісних характеристик - 12/01/2020 11:57
- Новий підхід до зонального районування поверхні родовища за ступенем провалонебезпеки - 12/01/2020 11:53
- Вплив комплексу хімічних реагентів на інтенсифікацію свердловинного видобутку урану - 12/01/2020 11:49
- Техніко-економічне обґрунтування відпрацювання міднорудного родовища Кусмурин (Казахстан) - 12/01/2020 11:38
- Обґрунтування параметрів розмиву й перетікання пульпи цeoлiт-смeктитoвoгo туфу у видобувній камері - 12/01/2020 11:33
- Закономірності розподілу берилію в породах Центрального Казахстану - 12/01/2020 11:28