Енергетична ефективність диференціала пристрою зміни швидкості через сонячне зубчасте колесо

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

О. Р. Стрілець, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-3834-7176, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. О. Малащенко, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-7889-7303, Національний університет „Львівська політехніка“, м. Львів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. М. Стрілець, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-2098-2315, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Теоретично-комп’ютерне дослідження й визначення ККД три- та чотириступінчастих зубчастих диференціалів у пристроях для керування змінами швидкості через сонячні колеса. Обґрунтування можливості використання їх у приводах машин на основі оцінки енергетичної ефективності та можливого самогальмування.

Методика. Для досягнення мети використаний метод „потенціальної потужності“, за допомогою ком­п’ю­тер­но­го моделювання отримані аналітичні вирази для ККД, із застосуванням програмного пакету MS Excel отримані графічні залежності енергетичної ефективності від передаточного відношення, кутової швидкості сонячного колеса та числа ступеней.

Результати. Отримані графічні залежності для ККД три- та чотириступінчастих зубчастих диференціалів наочно дозволяють прослідкувати зміну значення ККД у залежності від кутової швидкості сонячного колеса, передаточного числа та числа ступеней. Це дозволяє оцінити досконалість даних диференціалів з точки зору енерговтрат і можливого самогальмування.

Наукова новизна. Уперше отримані аналітичні вирази для більш точного визначення ККД три- та чотириступінчастих зубчастих диференціалів з ведучим водилом і веденим епіциклом, або навпаки. Отримані графічні залежності за допомогою аналітичних виразів дозволяють наочно прослідкувати зміну значення ККД.

Практична значимість.Рекомендується для впровадження у проектну й конструкторську практику при розроблені конструкцій пристроїв зміни швидкості через диференціальні передачі приводів різної техніки. Можливе застосування в навчальному процесі вищих технічних навчальних закладів у дисциплінах машинознавства при вивченні приводів машин.

References.

1. Strilets, O. R. (2017). The efficiency of the differential gear to devices for controlling the speed change through a sun gear. Odeskyi Politechnichnyi Universytet. Pratsi, 2(52), 29-38.

2. Strilets, O. R. (2017). Determination of the efficiency of multistage differential gear transmissions of speed change device via sun gear. Herald of National University of Water and Environmental Engineering. Technical Sciences, 1(77), 113-123.

3. Drewniak, J., Garlicka, P., & Kolber, A. (2016). Design for the bi-planetary gear train. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport., 91, 5-17. https://doi.org/10.20858/sjsutst.2016.91.1.

4. Li Jianying, Hu Qingchun, Zong Changfu, & Zhu Tianjun (2017). Power Analysis and Efficiency Calculation of Multistage Micro-planetary Transmission. Energy Procedia, 141, 654-659. https://doi.org/10.1016/j.egypro.2017.11.088.

5. Wenjian Yang, &  Huafeng Ding (2018). Automatic detection of degenerate planetary gear trains with different degree of freedoms. Applied Mathematical Modelling, 64, 320-332. https://doi.org/10.1016/j.apm.2018.07.038.

6. Fuchun Yang, Jianxiong Feng, & Hongcai Zhang (2015). Power flow and efficiency analysis of multi-flow planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory, 92, 86-99. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2015.05.003.

7. Salgado, D. R., & Castillo, J. M. (2014). Analysis of the transmission ratio and efficiency ranges of the four-, five-, and six-link planetary gear trains. Mechanism and Machine Theory, 73, 218-243, https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2013.11.001.

8. Grzegorz Peruń (2014). Verification of Gear Dynamic Model in Different Operating Conditions. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport, 84, 99-104.

9. Pawar1, P. V., & Kulkarni, P. R. (2015). Design of two stage planetary gear train for high reduction ratio. International Journal of Research in Engineering and Technology, 4(6), ЕSAT Publishing House, Bangalore, India, 150-157. https://doi.org/10.15623/ijret.2015.0406025.

10. Chao Chen, & Jiabin Chen (2015). Efficiency analysis of two degrees of freedom epicyclic gear transmission and experimental. Mechanism and Machine Theory, 87, 115-130. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.017.

11. Tianli Xie, Jibin Hu, Zengxiong Peng, & Chunwang Liu (2015). Synthesis of seven-speed planetary gear trains for heavy-duty commercial vehicle. Mechanism and Machine Theory, 90, 230-239. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2014.12.012.

12. Esmail, E. L., Pennestrì, E., & Hussein, Juber A. (2018). Power losses in two-degrees-of-freedom planetary gear trains: A critical analysis of Radzimovsky’s formulas. Mechanism and Machine Theory, 128, 191-204. https://doi.org/10.1016/j.mechmachtheory.2018.05.015.

13. Dankov, A. M. (2018). Planetary Continuously Adjustable Gear Train with Force Closure of Planet Gear and Central Gear: From Idea to Design. Science & Technique, 17(3), 228-237. https://doi.org/10.21122/2227-1031-2018-17-3-228-237.

14. Dobariya Mahesh (2018). Design of Compound Planetary Gear Train. International Journal for Research in Applied Science and Engineering Technology, 6(4), 3179-3184. https://doi.org/10.22214/ijraset.2018.4527.

15. Bonfiglio, A., Lanzarotto, D., Marchesoni, M., Passalacqua, M., Procopio, R., & Repetto, M. (2017). Electrical-Loss Analysis of Power-Split Hybrid Electric Vehicles. Energies, 10(12), 21-42. https://doi.org/10.3390/en10122142.

16. Nutakor, C., Kłodowski, A., Sopanen, J., Mikkola, A., & Pedrero, J. I. (2017). Planetary gear sets power loss modeling: Application to wind turbines. Tribology International, 105, 42-54. https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.09.029.

17. Malashchenko, V. O., Strilets, O. R., & Strilets, V. M. (2016). Speed changes management via multi-step differential gear transmission through the sun gear. Herald of National Technical University “Kharkiv Politehcnic”. Problems of Mechanical Drive, 23(1195), 51-57.

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7348386
Сьогодні
За місяць
Всього
2360
37889
7348386

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2019 Зміст №6 2019 Енергетична ефективність диференціала пристрою зміни швидкості через сонячне зубчасте колесо