Біоекономічна освіта: імплементація стратегії біоекономіки ЄС у вищу освіту України
- Деталі
- Категорія: Зміст №5 2021
- Останнє оновлення: 02 листопада 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 3640
Authors:
С. В. Руденко, orcid.org/0000-0001-9069-0989, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. В. Ляшенко, orcid.org/0000-0003-3912-2075, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Л. Г. Комаха, orcid.org/0000-0002-8474-372X, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Є. П. Гребоножко, orcid.org/0000-0002-9402-1990, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (5): 165 - 169
https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-5/165
Abstract:
Мета. Дослідити особливості імплементації стратегії біоекономіки ЄС у вищу освіту України.
Методика. У якості основного методу дослідження автори використали порівняльний підхід і метод експертної оцінки. Методи функціонального аналізу, метод контент-аналізу й метод системного аналізу автори використали як додаткові методи.
Результати. Згідно з рекомендаціями Європейського Союзу, імплементація стратегії біоекономіки ЄС у систему вищої освіти відбувається на основі десяти ключових принципів. Автори розглянули особливості імплементації стратегії біоекономіки ЄС в українську вищу освіту, ключові особливості рекомендованих принципів і ступінь їх використання в сучасній системі вищої освіти України.
Наукова новизна. Були оцінені можливості ключових принципів, рекомендованих Європейським Союзом для ефективної імплементації стратегії біоекономіки ЄС у вищу освіту України.
Практична значимість. Результати дослідження сприяють: ефективній імплементації стратегії біоекономіки ЄС у систему вищої освіти України; впровадженню європейських стандартів в освітню, наукову та інноваційну діяльність університетів і підприємств України в частині розвитку ресурсо- та енергозберігаючої економіки й захисту навколишнього середовища.
Ключові слова: біоекономічна освіта, біоекономіка, стратегія біоекономіки ЄС, біоекономічний кластер
References:
1. Butenko, V., Baidala, V., & Zabara, A. (2019). Using of non-commercial marketing as a tool for implementing the bioeconomy. Agrosvit, 17, 29-37. https://doi.org/10.32702/2306-6792.2019.17.29.
2. Yavorska, O. (2020). The intellectual capital as a catalyst of labor intellectualization processes in the bioeconomy: the European experience. Galician economic bulletin, 65(4), 88-99. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.04.088.
3. European Commission (2021). Bioeconomy strategy. Retrieved from https://ec.europa.eu/info/research-and-innovation/research-area/environment/bioeconomy/bioeconomy-strategy_en.
4. Sakellaris, G. (2021). Bioeconomy Education. In: Koukios, E., & Sacio-Szymańska, A. (Eds.). Bio#Futures. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64969-2_22.
5. Lin, Y.-W., & Bazaluk, O. (2020). Using Brain Science Theory to Analyze the Unity between Language Input and Output: Methodology Improvement Substantiation. Psycholinguistics, 27(1), 195-218. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-27-1-195-218.
6. Vilkov, V., & Rudenko, S. (2017). Specificities of creating the system of politological education and politological research in the Taras Shevchenko National University of Kyiv. European Cooperation, 6(25).
7. Rudenko, S., Zhang, C., & Liashenko, I. (2020). Sustainability assurance in online University Education: Chinese experience for Ukraine. Ukrainian Policymaker, 7. https://doi.org/10.29202/up/7/7.
8. Liashenko, I. (2018). Pre-university training in Ukraine: History and contemporary condition. Future Human Image, 10, 41-49. https://doi.org/10.29202/fhi/10/4.
9. Gonta, D., Kyryliuk, E., Proshchalykina, A., & Ryzhenko, N. (2020). Formation of components of the national bioeconomy of Ukraine in the conditions of acceleration of scientific and technical progress. Cherkasy: ChNU named after B. Khmelnytsky. Retrieved from http://eprints.cdu.edu.ua/4077/1/bioekonom.pdf.
10. EU-Ukraine Association Agreement (2015). Revision on November 30, 2015. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_011?lang=en#Text.
11. European Bioeconomy Library (2021). Bioeconomy Education. Retrieved from https://www.bioeconomy-library.eu/category/bioeconomy-education/.
12. The UrBIOfuture project (2021). Retrieved from https://www.bbi.europa.eu/projects/urbiofuture.
13. Alegre, M. G., de la Viña, G., & Domínguez, C. G. (2020). Guide of best practices for cooperation between academia and industry based on success cases. Retrieved from https://ddd.uab.cat/pub/infpro/2020/221187/Guide_of_Best_Practices.pdf.
14. Sitnicki, M. W., Zhylinska, O., Rudenko, S., Horbas, I., & Vialkova, V. (2021). Creative Thinking. Kyiv: Lira-K Publishing. Retrieved from https://ncce.knu.ua/kreativne-mislennya/.
15. Nutrition, Health and Longevity business cluster (2021). Retrieved from https://www.clubster-nhl.com/.
16. Semenyaka, V. (2019). The Current State of Deregulation of Space Activities in Ukraine. Advanced Space Law, 3, 108-119. https://doi.org/10.29202/asl/2019/3/9.
17. The Human Genome Project (2021). Retrieved from https://www.genome.gov/human-genome-project.
18. Karlsruhe Institute of Technology (2021). Retrieved from https://www.kit.edu/kit/english/biooekonomie.php.
19. The FZI Research Center for Information Technology (2021). Retrieved from https://www.fzi.de/en/about-us/.
Наступні статті з поточного розділу:
- Інституційний генезис клептократичної економіки та її становлення в Україні - 02/11/2021 17:07
- Формування стратегії виробничої системи гірничо-металургійного підприємства за принципом тріади - 02/11/2021 17:07
- Цифровізація як засіб реалізації змін транзитивної моделі відносин влади-власності-праці в Україні - 02/11/2021 17:07
Попередні статті з поточного розділу:
- Інституційний менеджмент в інтернаціоналізації української вищої освіти - 02/11/2021 17:07
- Оцінка впливу пандемії COVID-19 на державні доходи: дослідження про індивідуальних платників податків Бангладеш - 02/11/2021 17:07
- Оцінювання ефективності соціальних інвестицій металургійних підприємств за декаплінг-підходом - 02/11/2021 17:07
- Дослідження динаміки інвестиційних процесів з урахуванням стохастичності кризових явищ у світовій і національній економіці - 02/11/2021 17:07
- Оцінка якості тривимірної хмари точок промислових будівель на основі зображень планової та перспективної зйомки БПЛА - 02/11/2021 17:07
- Інформаційно-вимірювальна система витрати газу на основі опрацювання сигналів за оцінками ентропії - 02/11/2021 17:07
- Еколого-економічне управління інноваційною діяльністю підприємств - 02/11/2021 17:07
- Удосконалення методології обґрунтування безпечних маршрутів транспортування небезпечних речовин і вантажів - 02/11/2021 17:07
- Вибір ін’єкційного розчину для шнекової технології захисту підземного простору від забруднення - 02/11/2021 17:07
- Обґрунтування критеріїв ефективності експлуатації геотермальних зондів у затоплених гірничих виробках - 02/11/2021 17:07