Удосконалення методології обґрунтування безпечних маршрутів транспортування небезпечних речовин і вантажів
- Деталі
- Категорія: Зміст №5 2021
- Останнє оновлення: 02 листопада 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 3681
Authors:
Р. В. Петрук, orcid.org/0000-0002-5128-4053, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. В. Луньова, orcid.org/0000-0002-2869-736X, Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. С. Гаркушевський, orcid.org/0000-0002-5807-4446, Вінницький державний педагогічний університет, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (5): 112 - 117
https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-5/112
Abstract:
Мета. Удосконалення існуючих методів прокладання безпечних маршрутів при транспортуванні небезпечних речовин і матеріалів, у тому числі відходів.
Методика. У роботі використовуються методи математичного моделювання, методи статистики, методи прогнозування ризиків і віддалені наслідки для навколишнього середовища. З урахуванням часових факторів ураховується розподіл населення на різні ділянки автомобільних доріг і залізничних колій.
Результати. У роботі встановлені параметри транспортної мережі та їх вплив на величину ризику аварійної ситуації й можливих нещасних випадків при транспортуванні небезпечних відходів (ТНВ). Здійснено аналіз небезпечних ефектів, що можуть бути викликані ТНВ з урахуванням параметрів дороги, транспортної мережі, типу й видів транспорту тощо. Для мінімізації ризиків аварій під час ТНВ запропоновано використовувати відповідні підходи та критерії К1 і К2, що враховують найменші значення небезпечних впливів на людину протягом часу перевезень, які дозволяють оцінити безпечність системи перевезень і обраного маршруту, а їх добуток ураховує всі можливі основні фактори системи перевезень. Визначені типові схеми ТНВ автомобільним і залізничним транспортом, що забезпечують мінімальну кількість аварійних випадків і зменшують небезпеку для довкілля й людини.
Наукова новизна. Удосконалені підходи до перевезення небезпечних речовин автострадою та залізницею, зокрема, ураховані параметри кривизни та кута нахилу дороги, наявність населених пунктів і мостів, метеоумови й завантаженість шляху, що дозволяє підвищити ефективність і безпечність транспортування небезпечних речовин і матеріалів.
Практична значимість. Запропоновані оригінальні та вдосконалені існуючі математичні моделі побудови маршруту транспортування небезпечних речовин, що включають такі параметри дороги, як масштаб зони, потенційно залученої в нещасний випадок і щільність населення в зоні можливого впливу. Отримані результати досліджень можуть бути використані транспортними компаніями, органами державної влади при перевезенні небезпечних речовин і логістиці небезпечних виробництв.
Ключові слова: екологічна безпека, транспортування небезпечних відходів, безпечні маршрути перевезень, ризики аварій
References.
1. Recommendations on the transport of dangerous goods. Model regulations. ST/SG/AC.10/1/Rev.19 (Vol.1). Retrieved from https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/danger/publi/unrec/rev19/Rev19e_Vol_I.pdf.
2. Dolya, V. K., Kush, E. I., Lobashov, O. O., & Ponkratov, D. P. (2013). Ergonomic and logistic aspects of modeling of transport systems of cities: monograph. Kharkiv: NTMT.
3. Transportation of dangerous substances. Guide. 2019 edition (2019). Retrieved from https://www.transports.gouv.qc.ca/en/camionnage/Documents/guide-transportation-dangerous-substances.pdf.
4. W. Levin, M., Odell, M., Samarasena, S., & Schwartz, A. (2019). A linear program for optimal integration of shared autonomous vehicles with public transit. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 109, 267-288. https://doi.org/10.1016/j.trc.2019.10.007.
5. Savage, I. (2013). Comparing the fatality risks in United States transportation across modes and over time. Research in Transportation Economics, 43(1), 9-22. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2012.12.011.
6. Jiuping Xu, Yujie Yin, & Zhimiao Tao (2013). Rough approximation-based random model for quarry location and stone materials transportation problem. Canadian Journal of Civil Engineering, 40(9), 897-908. https://doi.org/10.1139/cjce-2012-0212.
7. Resource Conservation and Recovery Act Orientation Manual (2014). Retrieved from www.epa.gov/sites/production/files/2015-07/documents/rom.pdf.
8. Verkhovna Rada of Ukraine (n.d.). Law of Ukraine “On Accession of Ukraine to the Basel Convention on the Control of Transboundary Movements of Hazardous Wastes and their Disposal”. Retrieved from http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/803-14.
9. Assaf Botzer, Oren Musicant, & Yaniv Mama (2019). Relationship between hazard-perception-test scores and proportion of hard-braking events during on-road driving – An investigation using a range of thresholds for hard-braking. Accident Analysis & Prevention, 132, 105267. https://doi.org/10.1016/j.aap.2019.105267.
10. Behzad Rouhieh, & Ciprian Alecsandru (2014). Optimizing route choice in multimodal transportation networks. Canadian Journal of Civil Engineering, 41(9), 800-810. https://doi.org/10.1139/cjce-2013-0331.
11. Chakrabarti, K. U., & Parikh, K. J. (2011). Route evaluation for hazmat transportation based on total risk – a case of Indian state highways. Journal of Loss Prevention in the Process Industries, 24, 524-530. https://doi.org/ 10.1016/j.jlp.2011.03.002.
12. Zerkalov, D. V., Katsman, M. D., & Kovtun, A. I. (2014). Scientific basis of civil protection: monograph. Kyiv: “Osnova”.
13. Andersson, H. (2013). Consistency in preferences for road safety: An analysis of precautionary and stated behavior. Research in Transportation Economics, 43(1), 41-49. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2013.01.001.
14. Khwaja Mateen Mazher, Albert P. C. Chan, Hafiz Zahoor, Ernest Effah Ameyaw, David J. Edwards, & Robert Osei-Kyei (2019). Modelling capability-based risk allocation in PPPs using fuzzy integral approach. Canadian Journal of Civil Engineering, 46(9), 777-788. https://doi.org/10.1139/cjce-2018-0373.
15. Chukurna, O. P. (2016). New approaches to the classification of logistics costs of industrial enterprises in the conditions of globalization. Economics: time realities. Scientific journal, 3(25), 105-112.
16. Yashkina, O. I., & Pedko, I. A. (2016). Models of inventory management for industrial enterprises under energy resources price increase. Marketing and management of innovations, 4, 315-324.
Наступні статті з поточного розділу:
- Формування стратегії виробничої системи гірничо-металургійного підприємства за принципом тріади - 02/11/2021 17:07
- Цифровізація як засіб реалізації змін транзитивної моделі відносин влади-власності-праці в Україні - 02/11/2021 17:07
- Біоекономічна освіта: імплементація стратегії біоекономіки ЄС у вищу освіту України - 02/11/2021 17:07
- Інституційний менеджмент в інтернаціоналізації української вищої освіти - 02/11/2021 17:07
- Оцінка впливу пандемії COVID-19 на державні доходи: дослідження про індивідуальних платників податків Бангладеш - 02/11/2021 17:07
- Оцінювання ефективності соціальних інвестицій металургійних підприємств за декаплінг-підходом - 02/11/2021 17:07
- Дослідження динаміки інвестиційних процесів з урахуванням стохастичності кризових явищ у світовій і національній економіці - 02/11/2021 17:07
- Оцінка якості тривимірної хмари точок промислових будівель на основі зображень планової та перспективної зйомки БПЛА - 02/11/2021 17:07
- Інформаційно-вимірювальна система витрати газу на основі опрацювання сигналів за оцінками ентропії - 02/11/2021 17:07
- Еколого-економічне управління інноваційною діяльністю підприємств - 02/11/2021 17:07
Попередні статті з поточного розділу:
- Вибір ін’єкційного розчину для шнекової технології захисту підземного простору від забруднення - 02/11/2021 17:07
- Обґрунтування критеріїв ефективності експлуатації геотермальних зондів у затоплених гірничих виробках - 02/11/2021 17:07
- Вплив дизельних транспортних засобів на біосферу - 02/11/2021 17:07
- Поточний стан і прогноз викидів діоксиду сірки й пилу на теплоелектростанціях України - 02/11/2021 17:07
- Математичне моделювання хвильових процесів у двообвиткових трансформаторах з урахуванням основного магнітного потоку - 02/11/2021 17:07
- Моделювання промислової сонячної фотоелектричної станції з безтрансформаторною перетворювальною системою - 02/11/2021 17:07
- Визначення вертикальної динаміки типової конструкції критого вагона вітчизняного парку при використанні європейських візків Y25 - 02/11/2021 17:07
- Вимірювання пружних, пластичних і постійних часу для алюмінієвих армованих сплавів дисперсією M102 (AL–C–O) - 02/11/2021 17:07
- Застосування методів обробки сигналів до вібрацій при вибухових роботах у тунелях - 02/11/2021 17:07
- Підвищення чутливості вимірювання вмісту вологи в сирій нафті - 02/11/2021 17:07