Універсальні та професійні навички управлінця: зміна природи, мислення та ролей
- Деталі
- Категорія: Зміст №3 2020
- Останнє оновлення: 15 липня 2020
- Опубліковано: 15 липня 2020
- Перегляди: 2018
Authors:
В.Є.Білогур1, доктор філософських наук, професор, завідувачка кафедри теорії методики фізичного виховання та спортивних дисциплін, orcid.org/0000-0001-9041-7050, Державний вищий навчальний заклад «Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького», м. Мелітополь, Україна
О. П. Кравченко2, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії, orcid.org/0000-0002-8736-8128, Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Т. П. Ліщук‑Торчинська3, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри загальної і соціальної психології та соціології, orcid.org/0000-0002-0118-5321, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна
Н. Ф. Юхименко2, кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії соціоісторичного факультету, orcid.org/0000-0001-7739-9716, Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Дослідження змін природи, мислення й ролей між універсальними та професійними навичками управлінця в різних культурах організації.
Методика. У дослідженні автори використали метод компаративістського аналізу, що дозволив співставити й порівняти існуючі культури організацій. Були використані методи аналізу й синтезу, що дозволили авторам виокремити та розглянути природу навичок управлінця в кожній з культур організації. Методи індукції та дедукції, а також уявного моделювання дозволили авторам встановити змінення природи навичок, особливості мислення та ролі універсальних і професійних навичок управлінців у різних культурах організації.
Результати. Автори розглянули природу, мислення та ролі універсальних і професійних навичок управлінця у веберівській бюрократії (Weberian bureaucracy), адхократії Мінцберга (Mintzberg’s adhocracy) й самоврядній організації (self-organizing). Автори довели, що для того, щоб домогтися тотожності в розумінні природи універсальних і професійних навичок, необхідно змінити ідею університету як соціального інституту. Як мінімум, прийняти ідею самоорганізуючого університету.
Наукова новизна. Автори довели, що втілення ідеї університету, що самоорганізовується є необхідною умовою створення самоврядних організацій, ефективність самореалізації яких визнана найбільш високою в порівнянні із веберівською бюрократією та адхократією Мінцберга.
Практична значимість. Отримані результати дослідження розширюють розуміння природи, мислення й ролей між універсальними та професійними навичками управлінців у різних культурах організації. Проведене дослідження підтверджує ефективність університетів, що самоорганізовуються та їх значимість у розкритті природи людини, зокрема природи навичок управлінця.
References.
1. Martela, F. (2019). What makes self-managing organizations novel? Comparing how Weberian bureaucracy, Mintzberg’s adhocracy, and self-organizing solve six fundamental problems of organizing. Journal of Organization Design, 8(23). https://doi.org/10.1186/s41469-019-0062-9.
2. Glynn Cochrane (2018). Max Weber's Vision for Bureaucracy. Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-319-62289-7.
3. Lishchuk-Torchynska, T. (2018). Competency Approach in Teaching of the Methodology and Organization of Scientifics Researches for the Future Specialists in Sociology. Sociological studios, 1(12), 32-36. https://doi.org/10.29038/2306-3971-2018-01-32-36.
4. Możgin, W. (2019). The Condition of a Modern University — Is There a Problem? Future Human Image, 11, 56-65. https://doi.org/10.29202/fhi/11/6.
5. Horban, O., Kravchenko, O., Martych, R., & Yukhymenko, N. (2019). The regulatory functions of education in behavioral models. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 152-157. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-3/23.
6. Lee, M., & Edmondson, A. (2017). Self-managing organizations: Exploring the limits of less-hierarchical organizing. Research in Organizational Behavior, 37, 35-58. https://doi.org/10.1016/j.riob.2017.10.002.
7. Bazaluk, O. (2019). The Revival of the Notion of Arete in Contemporary Philosophy. Schole, 13(1), 198-207. https://doi.org/10.25205/1995-4328-2019-13-1-198-207.
8. Sakun, A., & Mordous, I. (2019). Digital Re-Evolution: Learning to be Human at Contemporary Society. Philosophy and Cosmology, 22, 129-136. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/22/11.
9. Oleksiyenko, A. (2019). Why Is Governance Research Important for University Reforms in Ukraine? Ukrainian Policymaker, 4, 27-35. https://doi.org/10.29202/up/4/5.
10. Bazaluk, O. (2019). Plato’s Traditions in Modern Educational Theories. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 43(1/2019), 5-20.
11. Meissner, D., & Shmatko, N. (2019). Integrating professional and academic knowledge: the link between researchers skills and innovation culture. Journal of Technology Transfer, 44, 1273-1289. https://doi.org/10.1007/s10961-018-9662-8.
12. Pavlova, O. (2018). Classic University as Institutional Form of Human Action. Future Human Image, 9, 92-99. https://doi.org/10.29202/fhi/9/9.
13. Bain, A., & Zundans-Fraser, L. (2017). The self-organizing University: Designing the higher education organization for quality learning and teaching. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-10-4917-0.
14. Eliopoulos, P. (2019). From the Moral Limits of Personal Interest to the Derogation of Individual Identity: Colonialism and Oppression. Ukrainian Policymaker, 4, 4-12. https://doi.org/10.29202/up/4/1.
Схожі статті:
Наступні статті з поточного розділу:
- Трансверсальний характер поліпарадигмального освітнього простору - 15/07/2020 18:56
- Пріоритетні напрями зміни податкової політики в інформаційному секторі - 15/07/2020 18:53
- Моделі управління в епоху глобалізації: від моральної до політичної відповідальності - 15/07/2020 18:51
- Поліцентризм сучасного світу: методика виявлення світових лідерів - 15/07/2020 18:50
- Аналіз впливу нематеріальних активів на ринкову вартість компаній - 15/07/2020 18:47
- Кримінально-екологічна політика України: відшкодування шкоди внаслідок злочинів проти довкілля - 15/07/2020 18:43
Попередні статті з поточного розділу:
- Забезпечення сталого розвитку у країнах світу на основі екологічного маркетингу - 15/07/2020 18:34
- Стратифікація витрат страхових фондів на покриття ризикових ситуацій вироб-ничого процесу - 15/07/2020 18:26
- Оцінювання соціальної відповідальності у сфері оплати праці (на прикладі промисловості) - 15/07/2020 18:24
- Комп’ютерно-орієнтована модель змішаного навчання іноземної мови - 15/07/2020 18:20
- Функціональні та інвестиційні стратегії технічного розвитку підприємств - 15/07/2020 18:13
- Американський досвід у налагодженні трансферу технологій та його імплементація в Україні - 15/07/2020 18:10
- Мультиагентна система інформаційного забезпечення управління інтеграційними процесами підприємств - 15/07/2020 18:06
- Кластеризація як інструмент управління промисловими підприємствами - 15/07/2020 18:04
- Сучасний розвиток ринку керамічних будівельних виробів України в контексті євроінтеграційного процесу - 15/07/2020 18:02
- Екологічна оцінка ефективності рекультивації земель Вільногірського гірничо-металургійного комбінату - 15/07/2020 17:58