Аналіз впливу нематеріальних активів на ринкову вартість компаній
- Деталі
- Категорія: Зміст №3 2020
- Останнє оновлення: 15 липня 2020
- Опубліковано: 15 липня 2020
- Перегляди: 2076
Authors:
В. В. Євдокимов, доктор економічних наук, професор, ректор, orcid.org/0000-0002-3577-081X, Державний університет «Житомирська політехніка», м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Т. П. Остапчук, доктор економічних наук, доцент, завідувач кафедри менеджменту і підприємництва, orcid.org/0000-0001-9623-0481, Державний університет «Житомирська політехніка», м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С.Ф.Легенчук, доктор економічних наук, професор, експерт Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти, orcid.org/0000-0002-3975-1210, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти, м. Київ, Україна
Д. О. Грицишен, доктор економічних наук, професор, декан факультету публічного управління та права, orcid.org/0000-0002-1559-2403, Державний університет «Житомирська політехніка», м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Г. В. Марчук, старший викладач кафедри комп’ютерних наук, orcid.org/0000-0003-2954-1057, Державний університет «Житомирська політехніка», м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Визначення впливу нематеріальних активів на ринкову вартість європейських компаній (Німеччини, Франції та Великобританії) за допомогою інтелектуального аналізу даних.
Методика. Кореляційно-регресійний аналіз, включаючи бібліотеки програмування Python (Pandas, Numpy, Matplotlib, Seaborn), був використаний для пошуку зв’язку між ринковою вартістю й нематеріальними активами, доступними підприємствам, що надало можливість провести аналіз і візуалізацію результатів за допомогою різних методів. Для аналізу впливу виду галузі на взаємозв’язок між ринковою вартістю й нематеріальними активами використовувалася їх класифікація згідно з індексом коду NACE.
Результати. Кореляція між нематеріальними активами та ринковою вартістю компаній в аналізованих європейських країнах виявлена, але сила цього зв’язку різна (німецькі компанії (0,6–0,7), французькі компанії (0,3–0,7), британські компанії (0,5–0,7)). Розмір підприємства впливає на зв’язок між нематеріальними активами та ринковою вартістю підприємств. Автори роблять висновок, що співвідношення між показниками нематеріальних активів за галузями економіки та ринковою вартістю підприємств існує лише для деяких галузей економіки (C, J, K, M та N), класифікованих згідно з індексом NACE Code.
Наукова новизна. У дослідженні обґрунтована залежність ринкової вартості від інвестицій у нематеріальні активи європейських компаній (Німеччини, Франції та Великобританії), що дозволяє коригувати їх інвестиційну політику в залежності від галузі економічної діяльності, до якої відноситься компанія, та від її розміру.
Практична значимість. Визначення можливості впливу вартості нематеріальних активів на ринкову вартість компаній.
References:
1. Nitsenko, V., Mukoviz, V., & Sharapa, O. (2017). Accounting of transaction expenses of economic entities. Scientific Bulletin of Polissia, 4(12), P. 2, 71-78. https://doi.org/10.25140/2410-9576-2017-2-4(12)-71-78.
2. Nitsenko, V., Chukurna, O., Mardani, A., Streimikis, J., Gerasymchuk, N., Golubkova, I., & Levinska, T. (2019). Pricing in the Concept of Cognitive Marketing in the Context of Globalization: Theoretical, Methodological and Applied Aspects. Montenegrin Journal of Economics, 15(4), 131-147. https://doi.org/10.17512/pjms.2019.19.1.09.
3. Basso, L. F. C., Saliba de Oliveira, J. A., Kimura, H., & Braune, E. S. (2015). The impact of intangibles on value creation: Comparative analysis of the Gu and Lev methodology for the United States software and hardware sector. Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa, 21, 73-83. https://doi.org/10.1016/j.iedee.2014.09.001.
4. Jaara, O. O., & Elkotayni, Kh. A. R. (2016). The Impact of Intangible Assets Internally Developed on the Market Value of Companies “A Field Study in the Pharmaceutical Companies in Jordan”. Accounting and Finance Research, 5(2), 154-163. https://doi.org/10.5430/afr.v5n2p154.
5. Nuryaman, N. (2015). The Influence of Intellectual Capital on The Firm’s Value with The Financial Performance as Intervening Variable. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 211, 292-298. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.037.
6. Sardo, F., & Serrasqueiro, Z. (2017). A European empirical study of the relationship between firms’ intellectual capital, financial performance and market value. Journal of Intellectual Capital, 18(4), 771-788. https://doi.org/10.1108/JIC-10-2016-0105.
7. Castro, W. B., & Benetti, C. (2017). The impact of intangible assets on the market value of companies that compose the Brazilian stock exchange index. Impact of Intangible Assets on Companies’ Market Values, 11, 1-13.
8. Glova, J., & Mrazkova, S. (2018). Impact of Intangibles on firm value: an empirical evidence from European public companies. Ekonomicke časopis, 66(7), 665-680.
9. Ocak, M., & Findik, D. (2019). The impact of intangible assets and sub-components of intangible assets on sustainable growth and firm value: evidence from Turkish listed firms. Sustainability, 11(5359), 1-23. https://doi.org/10.3390/su11195359.
10. Vasconcelos, T., Forte, D., & Basso, L. F. C. (2019). The impact of intangibles of German, English and Portuguese companies from 1999 to 2016. Revista de Administração Mackenzie, 20(4), 1-38. https://doi.org/10.1590/1678-6971/eRAMF190164.
11. Forte, W., Matonti, G., & Nicolo, G. (2019). The impact of intellectual capital on firms financial performance and market value: Empirical evidence from Italian listed firms. African Journal of Business Management, 13(5), 147-159. https://doi.org/10.5897/AJBM2018.8725.
12. Mačerinskienė, I., & Survilaitė, S. (2019). Company’s intellectual capital impact on market value of Baltic countries listed enterprises. Oeconomia Copernicana, 10(2), 309-339. https://doi.org/10.24136/oc.2019.016.
13. NACE Code Index and Search (2014). Retrieved from https://statbank.cso.ie/px/u/NACECoder/NACEItems/searchnace.asp.
Схожі статті:
Наступні статті з поточного розділу:
- Трансверсальний характер поліпарадигмального освітнього простору - 15/07/2020 18:56
- Пріоритетні напрями зміни податкової політики в інформаційному секторі - 15/07/2020 18:53
- Моделі управління в епоху глобалізації: від моральної до політичної відповідальності - 15/07/2020 18:51
- Поліцентризм сучасного світу: методика виявлення світових лідерів - 15/07/2020 18:50
Попередні статті з поточного розділу:
- Кримінально-екологічна політика України: відшкодування шкоди внаслідок злочинів проти довкілля - 15/07/2020 18:43
- Універсальні та професійні навички управлінця: зміна природи, мислення та ролей - 15/07/2020 18:36
- Забезпечення сталого розвитку у країнах світу на основі екологічного маркетингу - 15/07/2020 18:34
- Стратифікація витрат страхових фондів на покриття ризикових ситуацій вироб-ничого процесу - 15/07/2020 18:26
- Оцінювання соціальної відповідальності у сфері оплати праці (на прикладі промисловості) - 15/07/2020 18:24
- Комп’ютерно-орієнтована модель змішаного навчання іноземної мови - 15/07/2020 18:20
- Функціональні та інвестиційні стратегії технічного розвитку підприємств - 15/07/2020 18:13
- Американський досвід у налагодженні трансферу технологій та його імплементація в Україні - 15/07/2020 18:10
- Мультиагентна система інформаційного забезпечення управління інтеграційними процесами підприємств - 15/07/2020 18:06
- Кластеризація як інструмент управління промисловими підприємствами - 15/07/2020 18:04