Комплексне джерело електричної енергії для трифазного струму на основі автономного інвертора напруги
- Деталі
- Категорія: Зміст №1 2020
- Останнє оновлення: 12 березня 2020
- Опубліковано: 12 березня 2020
- Перегляди: 2257
Authors:
Г.Г.Півняк, академік НАН України, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-8462-2995, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О.О.Бешта, orcid.org/0000-0001-6397-3262, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Обґрунтувати працездатність комбінованого джерела живлення асинхронного електропривода транспортного засобу, що складається із двох джерел живлення та одного автономного інвертора напруги, встановити режими роботи з використанням нульових комбінацій ключів інвертора та сформулювати умову передачі енергії електромеханічному перетворювачу від додаткового джерела живлення.
Методика. При проведенні досліджень роботи автономного інвертора напруги із двома джерелами живлення використовувалися методи математичного та імітаційного моделювання. Також застосовано метод порівняльного аналізу для вибору оптимального способу реалізації алгоритму керування та аналіз симетричної системи живлення.
Результати. Показана працездатність системи живлення асинхронного двигуна від одного автономного інвертора напруги із двома джерелами живлення. У роботі наведені математичні розрахунки побудови електромеханічної схеми, наведено модифікований алгоритм комутації ключів інвертора комбінованого джерела живлення, описані фізичні процеси.
Наукова новизна. Сформульовані умови передачі енергії до електромеханічного перетворювача від додаткового джерела живлення, що забезпечується вибором параметрів кола навантаження ЕРС додаткового джерела та збільшує складову напруги й навантажувальну здатність електромеханічного перетворювача.
Практична значимість. Спрощена електромеханічна схема асинхронного електропривода транспортного засобу за рахуноккомбінованого джерела живлення, що складається із двох джерел живлення та одного автономного інвертора напруги. Одне із джерел є додатковим джерелом, що підключене до електродвигуна через схему під’єднання до нульової точки статорних обмоток двигуна й «мінусового» терміналу автономного інвертора напруги, і включає DC-DC інвертор, діод, дросель і розрядний резистор.
References.
1. Salari, O., Hashtrudi Zaad, K., Bakhshai, A., & Jain, P. (2018). Hybrid Energy Storage Systems for Electric Vehicles: Multi-Source Inverter Topologies. In14th International Conference on Power Electronics (CIEP), 24–26 Oct. 2018, Cholula, Mexico. https://doi.org/10.1109/CIEP.2018.8573377.
2. Neuburger, M., & Haag, J. (2015). Photovoltaik im Elektrofahrzeug. Forschungsreport für die Elektrotechnik in Baden Württemberg 2014, 14-17. ISSN 2199-4889.
3. Pirienko, S., Neuburger, M., Ammann, U., Thrimawithana, D. J., Balakhontsev, A., & Cheng, P.-W. (2018). Evaluation of the small-scale wind turbine converter’s efficiency built with various types of semiconducting devices. In IEEE 3 rd International Conference on Intelligent Energy and Power Systems, 4, December 2018, (pp. 166-171). https://doi.org/10.1109/IEPS.2018.8559517.
4. Beshta, A., Aziukovskyi, O., Balakhontsev, A., & Shestakov, A. (2017). Combined power electronic converter for simultaneous operation of several renewable energy sources. InInternational Conference on Modern Electrical and Energy Systems (MEES), 28 June 2017, (pp. 236-239). Kremenchuk, Ukraine. https://doi.org/10.1109/MEES.2017.8248898.
5. Beshta, A., Sr., Balakhontsev, A., & Khudolii, S. (2019). Performances of Asynchronous Motor within Variable Frequency Drive with Additional Power Source Plugged via Combined Converter. In 6th IEEE International Conference on Energy Smart Systems, ESS 2019. 17–19 April 2019, (pp. 156-160). Kyiv; Ukraine. https://doi.org/10.1109/ESS.2019.8764192.
6. Beshta, O. O., Khudolii, S. S., Neuburger, M., & Neuberger, N. (2019). Control of energy flows in electric drivetrain of electric vehicle with extra DC source. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 67-71. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-2/12.
7. Shchur, I., & Biletskyi, Y. (2018). Battery Currents Limitation in Passivity Based Controlled Battery/Supercapacitor Hybrid Energy Storage System. Supercapacitor Hybrid Energy Storage System. In Proc. 38 th IEEE Int. Conf. on Electronics and Nanotechnology (ELNANO-2018), April 24–26, 2018, (pp. 504-510). Kyiv, Ukraine. https://doi.org/0.1109/ELNANO.2018.8477477.
8. Shchur, I., Rusek, A., & Mandzyuk, M. (2015). Power effective work of PMSМ in electric vehicles at the account of magnetic saturation and iron losses. Przegląd Elektrotechniczny (Electrical Review), (1), 199-202. https://doi.org/10.15199/48.2015.01.45.
9. Shapoval, I. A., Mykhalskyi, V. M., & Doroshenko, A. L. (2017). Speed control of the doubly-fed induction machine with controlled converters in the stator and rotor circuits. Tekhnichna elektrodynamika, (6) 18-25. https://doi.org/10.15407/techned2017.06.018.
10. Mykhalskyi, V. М., Sobolev, V. M., Chopyk, V. V., & Shapoval, I. А. (2018). Simulation of the electric power generation system on the basis of dfig with active filtering capabilities and reactive power compensation. Tekhnichna elektrodynamika, (5), 52-56. https://doi.org/10.15407/techned2018.05.052.
Наступні статті з поточного розділу:
- Наукова освіта в добу Industry 4.0: виклики економічному розвитку та зростанню людського капіталу України - 12/03/2020 05:03
- Підвищення ефективності процесів переробки продукції гірничодобувних підприємств у транспортних вузлах - 12/03/2020 04:56
- Гармонізація результатів моделювання виробничих систем регіонів України - 12/03/2020 04:49
- Асимптотичний метод у двомірних задачах електропружності - 12/03/2020 04:44
- Управління виробничим ризиком у ливарному цеху - 12/03/2020 04:40
- Прогнозування нестаціонарних процесів у нафтопроводах з метою запобігання виникненню аварійних ситуацій - 12/03/2020 04:33
- Оптимізація водно-фізичних властивостей піщаних літоземів природно-техногенного походження - 12/03/2020 04:30
- Зближення законодавства Європейського Союзу та України у сфері охорони праці: ризики й переваги - 12/03/2020 00:40
- Розробка волоконного фільтра для пилових камер - 12/03/2020 00:30
- Система електропостачання електробура з ланкою постійного струму - 12/03/2020 00:26
Попередні статті з поточного розділу:
- Огляд методів підвищення енергоефективності асинхронних машин - 11/03/2020 23:32
- Комбінована система керування на базі двох дискретних часових еквалайзерів - 11/03/2020 21:02
- Захист від замикань на землю в компенсованих електричних мережах на основі частотних фільтрів - 11/03/2020 20:59
- Про коефіцієнт корисної дії асинхронного двигуна при несинусоїдальному живленні - 11/03/2020 20:46
- Інноваційна методика оцінки спотворення електричної потужності кабельної лінії електропередачі - 11/03/2020 20:43
- Математична модель коливань бурильного інструмента з долотом ріжучо-сколюючого типу - 11/03/2020 20:40
- Методи двовимірної теорії пружності для опису напруженого стану та режимів роботи пружного бура - 11/03/2020 20:37
- Модель шорсткості поверхні за токарної обробки валів .тягових двигунів електромобілів - 11/03/2020 19:08
- Моделювання процесу теплопереносу з урахуванням спучення вогнезахисного покриття - 11/03/2020 18:58
- Модель розділення частинок у спіральному класифікаторі - 11/03/2020 18:50