Наукова освіта в добу Industry 4.0: виклики економічному розвитку та зростанню людського капіталу України

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

С. Довгий, Академік НАН України, доктор фізико-математичних наук, професор, Мала академія наук України, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. Небрат, доктор економічних наук, старший науковий співробітник, orcid.org/0000-0002-5419-3181, Інститут економіки та прогнозування НАН України, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д. Свириденко, доктор філософських наук, доцент, orcid.org/0000-0001-6126-1747, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С. Бабійчук, кандидат педагогічних наук, orcid.org/0000-0001-6556-9351, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета. Узагальнення досвіду реалізації підходів наукової освіти в Україні, що враховує необхідність подолання кризових явищ у сучасній економіці, зокрема, щодо відповідності сучасної української системи підготовки кадрів світовим тенденціям, концептуалізованих у теоретичних положеннях теорії Industry 4.0.

Методика. Виходячи із факту негативної динаміки показників розвитку української економіки, автори пропонують верифікацію потенціалу наукової освіти як стратегії модернізації освіти для забезпечення нею ролі у формуванні навичок для ХХІ ст. Виходячи із кореляції між наявністю запиту на розвиток навичок для ХХІ ст. у контексті вимог сучасної економіки та можливостями наукової освіти як визнаної сучасної освітньої стратегії, автори намагаються обґрунтувати відповіді на виклики економічного розвитку та розвитку людського капіталу України. Застосовані теоретичні (аналіз, синтез, систематизація, узагальнення) та емпіричні (спостереження, порівняння) методи дослідження.

Результати. Аналіз негативних тенденцій у вітчизняній економіці (показники розвиненості людського капіталу, глобальної конкурентоспроможності тощо) дозволив обґрунтувати тезу щодо низької інституційної спроможності сучасної вітчизняної освіти надавати адекватну відповідь на складні виклики економіки Industry 4.0. Аналіз українського досвіду реалізації наукової освіти продемонстрував позитивний ефект від поширення сучасних освітніх практик, що резонують з економічними та управлінськими трендами сучасності.

Наукова новизна. Вдалося обґрунтувати підхід, відповідно до якого поширення ідей наукової освіти є однією із стратегій переорієнтації української системи підготовки майбутніх кадрів для сучасного глобального ринку праці, наукомісткого й технологічно насиченого порядку денного розвитку людства, пропонованого концептом Industry 4.0.

Практична значимість. Продемонстровані практичні приклади реалізації підходів наукової освіти, їх орієнтованість на розвиток навичок ХХІ ст. та на включення до сучасних економічних процесів. Дослідження продемонструвало не тільки прагматичний вимір потреби у трансформації освіти за принципами наукової освіти (відповідність запитам ринку праці тощо), але й потенціал наукової освіти в контексті забезпечення суб’єктів навчання реальними інструментами для активного громадянства, допомагаючи їм поставати реальними учасниками соціально-економічних і соціокультурних трансформацій доби Industry 4.0.

References:

1. Schumpeter, J. A. (2017). Theory of Economic Development. Imprint Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315135564.

2. Drucker, P. (2012). The Practice of Management. Imprint Routledge. https://doi.org/10.4324/9780080942360.

3. Fukuyama, F. (2014). Political Order and Political Decay: From the Industrial Revolution to the Globalization of Democracy. Farrar, Straus and Giroux.

4. Hladchenko, M., Dobbins, M., & Jungblut, J. (2018). Exploring Change and Stability in Ukrainian Higher Education and Research: A Historical Analysis through Multiple Critical Junctures. Higher Education Policy. https://doi.org/10.1057/s41307-018-0105-9.

5. Fotea, A., & Gutu, C. (2016). Historical and Theoretical Framework of the Relation between Higher Education Institutions and the Process of Regional Economic Development. Entrepreneurial Business and Economics Review, 4(1), 23-42. https://doi.org/10.15678/EBER.2016.040103.

6. Oleksiyenko, A. (2014). Socio-economic forces and the rise of the world-class research university in the post-Soviet higher education space: the case of Ukraine. European Journal of Higher Education, 4(3), 249-265.

7. Kyvliuk, O., Polishchuk, O., Svyrydenko, D., & Yatsenko, O. (2018). Educational management as education diplomacy: strategies for Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 139-144. https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-3/23.

8.  Hladchenko, M., & Vossensteyn, H. (2019). Ukrainian students’ choice of university and study programme: means–ends decoupling at the state level. Quality in Higher Education, 1-22. https://doi.org/10.1080/13538322.2019.1634878.

9. The Global Competitiveness Report 2018. Performance overview for Ukraine (n.d.). Retrieved from http://www.reports.weforum.org/global-competitiveness-report-2018/country-economy-profiles/#economy=UKR.

10. Benešová, I., Smutka, L., & Laputková, A. (2018). Specifics of the Mutual Trade of the Post-Soviet Countries. Entrepreneurial Business and Economics Review, 7(1). https://doi.org/10.15678/EBER.2019.070102.

11. Human Development Indices and Indicators: 2018 Statistical Update (n.d.). Retrieved from http://hdr.undp.org/sites/default/files/2018_summary_human_development_statistical_update_en.pdf.

12. The Future of Jobs(n.d.). Retrieved from https://www.weforum.org/reports/the-future-of-jobs.

13. 16 Skills for 21st-century education(n.d.). Retrieved from http://www.tomorrowtodayglobal.com/2016/04/25/16-skills-21st-century-education.

14. ICASE: International Council of Associations for Science Education(n.d.). Retrieved from https://www.icaseonline.net/link2.html.

15. EUCYS-2017: Ukrainian students were honored with three European awards(n.d.). Retrieved from http://man.gov.ua/ua/news/academy_news/mizhnarodni--zdobutki-br-eucys-2017--ukrayinskikh-uchniv-vidznacheno-troma-evropeyskimi-nagorodam.

16. Science Education for Responsible Citizenship. Report to the European Commission of the expert group on science education(n.d.). Retrieved from http://ec.europa.eu/research/swafs/pdf/pub_science_education/KI-NA-26-893-EN-N.pdf.

17. Czyż, A., & Svyrydenko, D. (2019). Science Education as a Response to the Needs of the Modern Open “Education for Everyone” System. Future Human Image, 11, 14-21. https://doi.org/10.29202/fhi/11/2.

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350811
Сьогодні
За місяць
Всього
86
40314
7350811

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2020 Зміст №1 2020 Наукова освіта в добу Industry 4.0: виклики економічному розвитку та зростанню людського капіталу України