Маркетингові механізми підвищення ефективності функціонування промислових підприємств
- Деталі
- Категорія: Зміст №1 2020
- Останнє оновлення: 12 березня 2020
- Опубліковано: 12 березня 2020
- Перегляди: 2273
Authors:
O. Ю. Moгилевська, кандидат економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0001-8482-7950, Київський міжнародний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Л. В. Романова, доктор економічнмх наук, професор, orcid.org/0000-0003-2292-6616, Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. П. Залізнюк, кандидат економічних наук, orcid.org/0000-0002-7014-0207, Міжрегіональна академія управління персоналом, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Н. В. Коваленко, кандидат економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0001-8011-1373, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С. M. Демидюк, кандидат економічних наук, orcid.org/0000-0001-7911-7460, Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука, м. Рівне, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. У роботі порушуються проблеми формування й застосування маркетингових механізмів підвищення ефективності функціонування промислових підприємств. У сучасних економічних умовах розвитку й перебігу глобалізаційних процесів забезпечення ефективної діяльності провідних галузей і підпорядкованих їм підприємств ‒ є питанням надзвичайної актуальності та нагальності. Своєчасне й цілеспрямоване використання маркетингових механізмів у господарській діяльності підприємства є запорукою його прогресивного розвитку.
Методика. У процесі роботи застосовувалися методи теоретичного узагальнення, порівняння, синтезу, аналізу – для розкриття загальних положень і визначення базових категорій дослідження.
Результати. Застосування промисловими підприємствами комплексного підходу, що базується на тісній взаємодії ринкових механізмів і виробничого процесу, з обов’язковою опорою на сучасні маркетингові механізми є необхідним для підвищення ефективності їх функціонування. Зростання конкуренції, що спричинене глобалізаційними процесами, спонукає промислові підприємства до підвищення ефективності їх функціонування та управління моніторингом з метою впливу на конкурентоспроможність продукції. За сучасних умов розвитку існує необхідність в активізації маркетингових механізмів у діяльності промислових підприємств, що призведе до завоювання лідерських позицій на ринку й забезпечить конкурентні переваги на ньому. Аналіз наукових публікацій дав змогу систематизувати підходи до завоювання конкурентних переваг. Встановлено, що для того, щоб маркетингові механізми підвищення ефективності функціонування промислового підприємства дали максимальний ефект, доцільно застосовувати інновації. Проаналізовано, як упроваджувалися маркетингові та організаційні інновації на промислових підприємствах. Встановлено, що в забезпеченні господарського процесу та організації виробництва на промисловому підприємстві ключову роль повинні відігравати гнучкі виробничі системи з використанням маркетингових підходів.
Наукова новизна. Проведене наукове дослідження розкриває необхідність пошуку та пропонування маркетингових механізмів підвищення ефективності функціонування промислових підприємств, що має особливу актуальність в умовах економічної й політичної нестабільності та невизначеності факторів зовнішнього середовища. Результати дослідження дали можливість визначити стадії застосування профілю інновацій у цих маркетингових механізмах. На основі аналізу інноваційної активності підприємств промисловості визначено, що проблеми гальмування інноваційного прогресу стосуються не лише технічних чи технологічних процесів, але й маркетингових підходів і механізмів до організації виробництва й реалізації продукції. Отримана інформація слугує каталізатором для визначення комплексного підходу, що базується на тісній взаємодії ринкових механізмів і виробничого процесу, з обов’язковою опорою на сучасні маркетингові механізми.
Практична значимість. Результати дослідження можуть бути використані практиками, науковцями, представниками влади для застосування маркетингових механізмів і системного підходу в управлінні та організації виробництва на промислових підприємствах, що вплине на підвищення конкурентоспроможності промисловості України в цілому.
References.
1. Shtuler, I. (2015). Innovative approach to determining integrated marketing communications to ensure development of national forest complex. A new role of marketing and communication technologies in business and society: local and global aspects: collective monograph. Publishing House Science and Innovation Center, Ltd.
2. Hakyeon, L., Sang Gook, K., Hyun-woo, P., & Pilsung, K. (2013). Pre-launch new product demand forecasting using the Bass model: A statistical and machine learning-based approach. Technological Forecasting and Social Change, 86, 49-64.
3. Korzh, M., & Zhukov, S. (2013). Psychological aspects of change management in the industrial marketing. Journal of Law and Psychology, 4(1), 28-37.
4. Internet-trends of 2019. Statistics and facts in the USA and in the whole world. Retrieved from https://uk.vpnmentor.com/blog.
5. Solokha, D. (2013). Marketing principles of positioning of innovative-active enterprises in the international economic space. In Marketing of innovations and innovation in marketing: collection of theses of lectures of VІI International scientific-practical conference, (pp. 261-262). Sumy. Retrieved from https://essuir.sumdu.edu.ua /bitstream/123456789/37525/1/Solokha_international%20economics.pdf.
6. Shtuler, І. (2014). Organizationally-economic pre-conditions of construction of the program of enterprise innovative development. Systems of making decision in an economy, technique and organizational spheres: from a theory to practice: collective monograph. АRТ Sintes–Т.
7. Оklander, М., & Pedko, І. (2016). Prognostication distribution of innovative or import replaceable production by the enterprises-producers of concrete. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, (13), 385-390.
8. Zhukov, S. (2017). Management by the industrial marketing on enterprises: monograph. NАU.
9. Zuhaimy, I., & Noratikah, A. (2013). New product Demand Forecast based on Bass Diffusion Model. Journal of Mathematics and Statistics, 9(2), 84-90.
10. Zhuk, І. М. (Ed.) (2017). Statistical annual of Ukraine for 2017. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua.
11. Каrmаzіn, О. О. (Ed.) (2018) Scientific and innovative activity in Ukraine in 2017. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua.
12. Кuznetsov, M. S. (Ed.) (2019). Scientific and innovative activity in Ukraine in 2018. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua.
13. Gantsura, А., & Коvalenko, N. (2017). Features of the marketing dropshopping in the system of electronic commerce. Naukovyi Visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu. Seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 15(1), 72-75.
14. Paryzkyi, І. (2017). Competitiveness of national economy as prominent criterion of innovative-technological development of Ukraine economy. Economy and State, 3, 47-50.
15. Romanenko, Y. O., & Chaplay, I. V. (2016). Marketing communication system within public administration mechanisms. Actual Problems of Economics, 178(4), 69-78.
Схожі статті:
Попередні статті з поточного розділу:
- Методичні засади планування раціонального використання порушених земель - 12/03/2020 05:09
- Корпоративна соціальна відповідальність підприємства: недоліки й соціальні ефекти для українського суспільства - 12/03/2020 05:05
- Наукова освіта в добу Industry 4.0: виклики економічному розвитку та зростанню людського капіталу України - 12/03/2020 05:03
- Підвищення ефективності процесів переробки продукції гірничодобувних підприємств у транспортних вузлах - 12/03/2020 04:56
- Гармонізація результатів моделювання виробничих систем регіонів України - 12/03/2020 04:49
- Асимптотичний метод у двомірних задачах електропружності - 12/03/2020 04:44
- Управління виробничим ризиком у ливарному цеху - 12/03/2020 04:40
- Прогнозування нестаціонарних процесів у нафтопроводах з метою запобігання виникненню аварійних ситуацій - 12/03/2020 04:33
- Оптимізація водно-фізичних властивостей піщаних літоземів природно-техногенного походження - 12/03/2020 04:30
- Зближення законодавства Європейського Союзу та України у сфері охорони праці: ризики й переваги - 12/03/2020 00:40