Освіта й розвиток людського капіталу: від стагнації до рецесії в економіці України
- Деталі
- Категорія: Зміст №4 2020
- Останнє оновлення: 31 серпня 2020
- Опубліковано: 31 серпня 2020
- Перегляди: 1712
Authors:
Л. М. Харченко, orcid.org/0000-0002-5731-0531, Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Л. Ю. Левченко, orcid.org/0000-0002-9919-9018, Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. В. Левкулич, orcid.org/0000-0001-9534-8971, Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
У. Я. Ханас, orcid.org/0000-0002-8691-3809, Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», м. Ужгород, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Осмислення причини тривалої стагнації та рецесії економіки незалежної України на засадах статистичних даних.
Методика. В якості головних методів дослідження автори використали методи описової статистики й логічної статистики. Також, автори скористалися компаративістським аналізом і моделюванням.
Результати. Головними результатами дослідження є наступні:
1. Автори довели факт довгострокової стагнації економіки України, що почалася в 1989 році (4243 дол. ВВП України на душу населення) і триває до теперішнього часу. У 2018 році ВВП України на душу населення становив 3110 дол. Періоди 1990–1998, 2008–2009 і 2014–2015 були періодами рецесії.
2. Автори довели факт недооцінки в державному управлінні України двох ключових факторів розвитку економіки: освіти й людського капіталу. Згідно із «World Happiness Report 2019» Україна посідає 133 місце зі 156 держав світу, що підтверджує незадоволеність українців якістю державного управління.
3. Була доведена залежність росту економіки від зростання якості освіти та людського капіталу.
Наукова новизна. Спираючись на статистичні дослідження, автори довели:
1. Факт довгострокової економічної стагнації в Україні, що почалася в рік здобуття Україною незалежності та триває до теперішнього часу.
2. Головною причиною негативних сценаріїв у розвитку економіки України за період Незалежності є нехтування зв’язком між освітою, людським капіталом і національною економікою в моделі державного управління.
Практична значимість. Результати дослідження можуть використовуватися в моделях державного управління, а також економічних, поведінкових і інших моделях. Дослідження актуалізує цінність освіти й людського капіталу, а також доводить їх вплив на економічне зростання держави.
References.
1. How Ukraine has changed in 25 years: graphs (2016). BBC News Ukraine. Retrieved from https://www.bbc.com/ukrainian/society/2016/08/160812_independence_day_charts_ko.
2. State Statistics Service of Ukraine (2020). Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/.
3. Gross Domestic Product (GDP) (2020). Office for National Statistics. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/.
4. Statista (2020). Retrieved from https://www.statista.com/.
5. Khomenko, I. (2018). A Look at Informal Logic. Future Human Image, 9, 52-62. https://doi.org/10.29202/fhi/9/5.
6. Bucci, A., Prettner, K., & Prskawetz, A. (Eds.) (2019). Human Capital and Economic Growth. Cham: Palgrave Macmillan.
7. Nie, B., Huang, X., Xue, F., Chen, J., Liu, X., Meng, Y., & Huang, J. (2018). A comparative study of vocational education and occupational safety and health training in China and the UK. International Journal of Occupational Safety and Ergonomics, 24(2). https://doi.org/10.1080/10803548.2016.1270042.
8. Gatsenko, A. (2011). The Ukrainian Economy Has Not Been Able to Catch up With the Soviet. Komsomolskaya Pravda in Ukraine. August 19, 2011. Retrieved from https://kp.ua/economics/296860-ukraynskaia-ekonomyka-tak-y-ne-smohla-dohnat-sovetskuui.
9. World Bank (2020). Constant GDP per capita for the Ukraine [NYGDPPCAPKDUKR], retrieved from FRED, Federal Reserve Bank of St. Louis. March 22, 2020. Retrieved from https://fred.stlouisfed.org/series/NYGDPPCAPKDUKR.
10. Hungary: Ranking – GDP per capita (US $) (2020). Actualitix 2020. Retrieved from https://en.actualitix.com/country/hun/hungary-gdp-per-capita.php#data-table.
11. Punthakey, J. J. (2018). Complementarities in Transition Economies: the case of Kazakhstan by. Retrieved from https://www.semanticscholar.org/paper/COMPLEMENTARITIES-IN-TRANSITION-ECONOMIES-%3A-THE-OF-Punthakey/039d71a6b9098e021e7e20682219dcd8443c7556#related-papers.
12. World Bank (2017). Ukraine: Public Finance Review 2017. Washington, DC: World Bank. Retrieved from http://documents.worldbank.org/curated/en/476521500449393161/pdf/117583-WP-P155716-final-output-PUBLIC-2017-06-28-23-16.pdf.
13. Bazaluk, O. (2019). Plato’s Traditions in Modern Educational Theories. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 43(1/2019), 5-20.
14. Rudenko, S. (2018). History of Ukrainian Philosophy: Teaching and Evaluation Methodology. Future Human Image, 10, 85-91. https://doi.org/10.29202/fhi/10/9.
15. Kahkonen, S. (2018). Why Ukraine’s Education System is Not Sustainable. Retrieved from https://www.worldbank.org/en/news/opinion/2018/09/12/why-ukraines-education-system-is-not-sustainable.
16. Gastfriend, E. (2015). 90 % of All the Scientists That Ever Lived Are Alive Today. Future of Life Institute. Retrieved from https://futureoflife.org/2015/11/05/90-of-all-the-scientists-that-ever-lived-are-alive-today/?cn-reloaded=1.
17. Education at a Glance 2016. OECD Indicators (2016). https://doi.org/10.1787/eag-2016-en.
18. World Development Report (WDR) 2019: The Changing Nature of Work (2019). The World Bank Group. Retrieved from http://documents.worldbank.org/curated/en/816281518818814423/2019-WDR-Report.pdf.
19. Helliwell, J., Layard, R., & Sachs, J. (2019). World Happiness Report 2019. New York: Sustainable Development Solutions Network. Retrieved from https://worldhappiness.report/ed/2019/.
20. Demographics of Ukraine (2020). Wikipedia. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine.
21. Gresham, J., & Ambasz, D. (2019). Ukraine – Resume Flagship Report (Vol. 2). Review of the Education Sector in Ukraine: Moving toward Effectiveness, Equity and Efficiency (RESUME3). Washington, D. C.: World Bank Group. Retrieved from http://documents.worldbank.org/curated/en/884261568662566134/Review-of-the-Education-Sector-in-Ukraine-Moving-toward-Effectiveness-Equity-and-Efficiency-RESUME3.
22. Svyrydenko, D., & Możgin, W. (2019).The Condition of Contemporary Ukrainian Culture: The Postcolonial Retrospective and Perspective. Ukrainian Policymaker, 4, 43-51. https://doi.org/10.29202/up/4/7.
23. Rudenko, S., Bazaluk, O., Tsvykh, V., & Kalmuk, I. (2019). The Role of Philosophical Disciplines in Educational Strategies for Specialist Training in the Field of Public Administration. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 158-163. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-3/22.
24. Hadley, E. (2019). Human Capital. In: E. Hadley, A. Jaffe, & S. Winter (Eds.). From Political Economy to Economics through Nineteenth-Century Literature. Palgrave Studies in Literature, Culture and Economics. Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-24158-2_2.
Схожі статті:
Наступні статті з поточного розділу:
- Комплексний методичний підхід до оцінювання впливу дослідницької компоненти на розвиток інформаційної економіки - 31/08/2020 08:31
- Визначення ефективної системи управління спеціалізованим транспортним підприємством - 31/08/2020 08:29
- Формування дослідницької компетенції в університеті: економічний та управлінський аспекти - 31/08/2020 08:28
- Розвиток інтелектуального потенціалу в системній парадигмі менеджменту знань - 31/08/2020 08:26
- Вплив платоспроможності та ділової активності на прибутковість підприємств добувної галузі України - 31/08/2020 08:09
- Раціоналізація вибору професійної освіти в контексті потреб бізнес-середовища - 31/08/2020 08:07
- Економічна безпека України: інноваційний концепт зміцнення в умовах СOVID-19 - 31/08/2020 08:05
- Формування методичних засад оцінки потенціалу інноваційного розвитку промислового підприємства - 31/08/2020 08:04
Попередні статті з поточного розділу:
- Аналіз і моделювання виробничого потенціалу підприємства залізорудної галузі Криворізького регіону - 31/08/2020 08:00
- Обґрунтування використання поверхнево-активних речовин гуанідинового ряду для гасіння пожеж у природних екосистемах - 31/08/2020 07:59
- Вивчення особливостей очищення води від іонів важких металів при використанні методу нанофільтрації - 30/08/2020 19:11
- Математичне моделювання процесів очищення стічних вод від фенолів і роданідів із використанням глауконіту - 30/08/2020 18:57
- Постановка оптимізаційних задач для процесу розроблення нормативних документів для газової інфраструктури - 30/08/2020 18:52
- Удосконалення принципів управління ризиками у сфері охорони праці - 30/08/2020 18:41
- Оцінка індивідуального ризику смертельного травмування працівників вугільних шахт під час обвалення - 30/08/2020 18:38
- Інформаційні технології при моделюванні режимів роботи шахтних водовідливних установок на основі економіко-математичного аналізу - 30/08/2020 18:28
- Вплив водонасичення осадових порід на їх фізико-механічні характеристики - 30/08/2020 15:47
- Синтез і дослідження просторового механізму галтувальної машини - 30/08/2020 15:45