Статті
Переваги використання матеріалів CONCRETE CANVAS у будівництві залізничної колії
- Деталі
- Категорія: Зміст №1 2024
- Останнє оновлення: 04 березня 2024
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1731
Authors:
В.Еллер, orcid.org/0000-0001-7253-1757, Університет Сечені Іштвана, м. Д’єр, Угорщина; Печський університет, м. Печ, Угорщина
C.Салаї, orcid.org/0000-0001-6440-1135, Університет Сечені Іштвана, м. Д’єр, Угорщина
М.Сисин, orcid.org/0000-0001-6893-0018, Інститут залізничних систем і громадського транспорту, ТУ Дрезден, м. Дрезден, Федеративна Республіка Німеччина
Д.Гаррах, orcid.org/0000-0003-4819-8506, Університет Сечені Іштвана, м. Д’єр, Угорщина
Я.Лю, orcid.org/0000-0002-4779-7761, Китайська залізниця Перша група Xinyun Engineering Co., Ltd, м. Сіань, Китайська Народна Республіка
Ш.Фішер*, orcid.org/0000-0001-7298-9960, Університет Сечені Іштвана, м. Д’єр, Угорщина, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (1): 050 - 057
https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-1/050
Abstract:
Мета. Обґрунтування доцільності використання нових типів дренажних матеріалів типу Concrete Canvas (CC) під верхньою будовою колії залізниці.
Методика. Поставлені завдання вирішувалися комплексним методом дослідження, що включає аналіз й узагальнення літературних і патентних джерел, проведення аналітичних, експериментальних досліджень із використанням методів комп’ютерного й математичного моделювання. Випробування проводилися з використання CC шару та без нього в багаторівневому пристрої для зсувних випробувань. Після зсувного випробування зразки також перевірялися на несучу спроможність (E2, згідно з Угорським стандартом) і на розрив частинок. Контактну поверхню між нижньою частиною баласту і CC виміряли за допомогою точного 3D-лазерного сканера (GOM ATOS) і візуалізували графічно за допомогою програмного забезпечення AutoCAD.
Результати. Експериментальне випробування вертикального навантаження під час з’єднання та аналіз результатів у порівнянні з результатами випробувань геокомпозитних/георешіткових конструкцій, внутрішнього опору зсуву та інших параметрів довели кращу несучу здатність конструкції з шаром СС. Виходячи з результатів, конструкція Concrete Canvas забезпечує вище зміцнення, ніж у середньому типи георешіток.
Наукова новизна. Уперше доведені переваги використання нових матеріалів Concrete Canvas у будові залізничній колії, що забезпечують більшу внутрішню стійкість до зсуву, ніж у середньому для георешіток.
Практична значимість. У майбутньому ці результати можуть забезпечити базові дані для використання конструкції Concrete Canvas у залізничній нижній та верхній будові колії.
Ключові слова: залізниця, Concrete Canvas, баластна колія, внутрішня стійкость до зсуву, георешітка, GОМ АТОS
References.
1. Gáspár, L., Horvát, F., & Lublóy, L. (2011). Lifetime of transport infrastructure facilities. Győr: Universitas-Győr Nonprofit Kft.
2. Kurhan, M. B., Kurhan, D. M., Husak, M. A., & Hmelevska, N. (2022). Increasing the efficiency of the railway operation in the specialization of directions for freight and passenger transportation. Acta Polytechnica Hungarica, 19(3), 231-244. https://doi.org/10.12700/APH.19.3.2022.3.18.
3. Taran, I., & Litvin, V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157-171. https://doi.org/10.20858/tp.2018.13.4.14.
4. Saukenova, I., Oliskevych, M., Taran, I., Toktamyssova, A., Aliakbarkyzy, D., & Pelo, R. (2022). Optimization of schedules for early garbage collection and disposal in the megapolis. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3-115), 13-23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251082.
5. Taran, I., & Bondarenko, A. (2017). Conceptual approach to select parameters of hydrostatic and mechanical transmissions for wheel tractors designed for agricultural operations. Archives of transport, 41(1), 89-100. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.7389.
6. Czinder, B., Vásárhelyi, B., & Török, Á. (2021). Long-term abrasion of rocks assessed by micro-Deval tests and estimation of the abrasion process of rock types based on strength parameters. Engineering Geology, 282, 105996. https://doi.org/10.1016/j.enggeo.2021.105996.
7. Shehu, S. A., Yusuf, K. O., Zabidi, H., Jimoh, O. A., & Hashim, M. H. M. (2023). Blasting efficiency in granite aggregate quarry based on the combined effects of fragmentation and weighted environmental hazards. Mining of Mineral Deposits, 17(1), 120-128. https://doi.org/10.33271/mining17.01.120.
8. Haddad, J., Alfaqs, F., Al-quraan, T., & Ikhries, I.I. (2023). Investigation of vibrating jaw crusher experimental variables. Mining of Mineral Deposits, 17(3), 49-55. https://doi.org/10.33271/mining17.03.049.
9. Károlyfi, K. (2017). The effect of saturation degree of cement paste on fair-faced concrete surfaces. Építöanyag, (2), 55. https://doi.org/10.14382/epitoanyag-jsbcm.2017.10.
10. Kuchak, A. J. T., Marinkovic, D., & Zehn, M. (2020). Finite element model updating – Case study of a rail damper. Structural Engineering and Mechanics, 73(1), 27-35. https://doi.org/10.12989/sem.2020.73.1.027.
11. Kuchak, A. J. T., Marinkovic, D., & Zehn, M. (2021). Parametric Investigation of a Rail Damper Design Based on a Lab-Scaled Model. Journal of Vibration Engineering and Technologies, 9(1), 51-60. https://doi.org/10.1007/s42417-021-00341-7.
12. Szabó, V. A., & Dogossy, G. (2020). Investigation of flame retardant rPET foam. Periodica Polytechnica Mechanical Engineering, 64(1), 81-87. https://doi.org/10.3311/PPme.14556.
13. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56. https://doi.org/10.20858/tp.12.se.4.
14. Szabó, V. A., & Dogossy, G. (2017). Recycling of mineral water bottles with chemical foaming. Acta Technica Jaurinensis, 10(2), 157-167. https://doi.org/10.14513/actatechjaur.v10.n2.446.
15. Fendrich, L., & Fengler, W. (2013). Handbuch Eisenbahninfrastruktur. Berlin: Springer Vieweg, Springer-Verlag.
16. Concrete Canvas Ltd., Data Sheet (2023, October 31). Retrieved from https://www.concretecanvas.com/uploads/CC-Data-Sheet-1.pdf.
17. Nagy, R. (2017). Description of rail track geometry deterioration process in Hungarian rail lines No. 1 and No. 140. Pollack Periodica. 12(3), 141-156. https://doi.org/10.1556/606.2017.12.3.13.
18. Nagy, R., & Horvát, F. (2021). Indirect determination of the measurement accuracy of the FMK-004 track geometry measuring car used on Hungarian rail network. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering – Computational Civil Engineering (CCE 2021), Iasi, Romania, 27–29 May, 2021, 012022. https://doi.org/10.1088/1757-899X/1141/1/012022.
19. Eller, B., Szalai, S., Movahedi, M. R., Fekete, I., Harrach, D., Baranyai, G., …, & Fischer, S. (2023). Examination of Concrete Canvas under Quasi-Realistic Loading by Computed Tomography. Infrastructures, 8(2), 23. https://doi.org/10.3390/infrastructures8020023.
20. Das, B. M. (2016). Use of geogrid in the construction of railroads. Innovative Infrastructure Solutions, 1, 1-12. https://doi.org/10.1007/s41062-016-0017-8.
21. Tensar Brochure – Mechanical stabilisation of track ballast and sub-ballast (2023, October, 31). Retrieved from: https://www.scribd.com/document/537313092/Tensar-Railways.
22. European Commission, Mobility and Transport (2022, November 30). Retrieved from: https://transport.ec.europa.eu/transport-themes/infrastructure-and-investment_en.
23. Magyar Építéstechnika (2023, October 31). Online journal on construction. Retrieved from https://magyarepitestechnika.hu/index.php/epitoanyagok/innovacioval-az-utrehabilitaciokhoz/.
24. Khairallah, D., Blanc, J., Cottineau, L. M., Hornych, P., Piau, J. M., Pouget, S., …, & Savin, F. (2019). Monitoring of railway structures of the high speed line BPL with bituminous and granular sublayers. Construction and Building Materials, 211, 337-348. https://doi.org/10.1016/j.conbuildmat.2019.03.084.
25. Rakowski, Z. (2017). An Attempt of the Synthesis of Recent Knowledge About Mechanisms Involved in Stabilization Function of Geogrids in Infrastructure Constructions. Procedia Engineering, 189, 166-173. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.05.027.
26. Fischer, S. (2023). Evaluation of inner shear resistance of layers from mineral granular materials. Facta Universitas: Mechanical Engineering. https://doi.org/10.22190/FUME230914041F.
27. Eller, B., Szalai, S., Sysyn, M., Harrach, D., Liu, J., & Fischer, S. (2023). Inner shear resistance increasing effect of Concrete Canvas in ballasted railway tracks. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 64-70. https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-2/064.
28. Hungarian Standards Institute (2003). MSZ EN 13450:2003. Aggregates for railway ballast. Retrieved from https://ugyintezes.mszt.hu/webaruhaz/szabvany-adatok?standard=109857.
29. Fischer, S. (2017). Breakage Test of Railway Ballast Materials with New Laboratory Method. Periodica Polytechnica Civil Engineering, 61(4), 794-802. https://doi.org/10.3311/PPci.8549.
30. R-Design Studio, ATOS 5 (2023, October 31). Metrology. Retrieved from: https://r-design.hu/merorendszerek-szoftverek/atos/atos-5/.
31. International Organization for Standardization (2017). ISO 1101:2017. Geometrical product specifications (GPS) — Geometrical tolerancing — Tolerances of form, orientation, location and run-out. Retrieved from https://www.iso.org/obp/ui#iso:std:iso:1101:ed-4:v1:en.
32. Lichtberger, B. (2005). Track compendium. Hamburg: Eurailpress Tetzlaff-Hestra GmbH & Co. KG.
33. Hungarian Standards Institute (1989). Bearing capacity test on pavement structures. Plate bearing test (MSZ 2509-3:1989). Retrieved from https://ugyintezes.mszt.hu/webaruhaz/szabvany-adatok?standard= 90404.
Наступні статті з поточного розділу:
- Двоетапні задачі оптимального розміщення–розподілення структурних підрозділів системи гуманітарної логістики - 04/03/2024 20:43
- Моделювання змін pH та електропровідності поверхневих вод унаслідок гірничодобувної діяльності - 04/03/2024 20:43
- Стохастичні моделі режимів праці та відпочинку - 04/03/2024 20:43
- Посилення адсорбції азоїдного барвника (Azucryl Red) природними та прогартованими гіпералюмінієвими каолінами - 04/03/2024 20:43
- Спосіб управління обсягом продуктів згоряння при різному навантаженні котла - 04/03/2024 20:43
- Огляд виробництва водню за допомогою риформінгу природного газу - 04/03/2024 20:43
- Евристичне керування споживанням електроенергії електроприймачами напругою до 1000 В гірничодобувних підприємств - 04/03/2024 20:43
- Обґрунтування методології геодезичного моніторингу підпірних стін на прикладі набережної міста Кременчук - 04/03/2024 20:43
- Теплообмін при поздовжньому русі вологої пари в оребрених теплообмінниках - 04/03/2024 20:43
- Тестування фракційного складу залізничного баласту лабораторними методами з використанням пристрою Проктора - 04/03/2024 20:43
Попередні статті з поточного розділу:
- Наукові основи та особливості переведення антрацитових котлів ТЕЦ на спалювання газового вугілля - 04/03/2024 20:43
- Вплив структури льоду на живучість заморожених піщано-водяних і піщано-глинистих сумішей - 04/03/2024 20:43
- Удосконалення методики розрахунку очікуваної швидкості буріння долотами PDC - 04/03/2024 20:43
- Вплив структури гірської маси й техніки підривних робіт на результати вибуху в кар’єрі Геліополіс - 04/03/2024 20:43
- Вибір оптимальних способів освоєння водозабірних свердловин в умовах родовища Тонірекшин (Казахстан) - 04/03/2024 20:43
- Встановлення впливу глибини кар’єру на показники циклічно-потокової технології при відпрацюванні нерудних родовищ - 04/03/2024 20:43