Контроль системи забезпечення якості освіти в сучасному українському університеті
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 07 травня 2019
- Опубліковано: 24 квітня 2019
- Перегляди: 2602
Authors:
О. С. Александрова, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0003-0030-1367, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. С. Грозний, доктор економічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-8083-3050, Європейський університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Н. М. Віннікова, доктор філологічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-5162-4150, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Н. О. Чувасова, доктор педагогічних наук, orcid.org/0000-0001-7636-6277, Криворізький державний педагогічний університет, м. Кривий Ріг, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розробка системи внутрішньої оцінки й забезпечення якості освіти в українських університетах задля підвищення їх конкурентоспроможності в умовах глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти.
Методика. Використання системного, структурно-функціонального, інституційного підходів дає можливість вивчити міжнародний досвід оцінки якості вищої освіти та знайти шляхи його імплементації в українських реаліях. Застосування методів аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння, експертної оцінки дозволяє розробити систему проведення внутрішнього аудиту в університетах. Використання кваліметричного підходу дозволило запропонувати алгоритм розрахунку якості вищої освіти в університетах на основі сукупності кількісних показників.
Результати. Аналіз міжнародного досвіду забезпечення конкурентоздатності вищої освіти дозволив виділити критерії, за якими оцінюється якість освіти, розробити алгоритм проведення внутрішньої оцінки якості вищої освіти та визначити механізм її контролю в українських університетах. Оцінка якості освіти в університеті складається з аналізу основних процесів управління, взаємодоповнюючих процесів і процесів удосконалення. Рівень функціонування цих процесів впливає на якість вищої освіти, що, у свою чергу, дозволяє обґрунтувати фактори подальшого підвищення продуктивності роботи університету в наданні освітніх послуг.
Наукова новизна. Розроблена стратегія створення системи внутрішнього забезпечення якості вищої освіти в українських університетах. Їі можна втілити через визначення переваг і недоліків, можливостей і загроз проведення внутрішнього аудиту забезпечення якості вищої освіти та за допомогою аналізу міжнародного досвіду забезпечення конкурентоздатності вищої освіти, що узагальнюється у відповідних стандартах якості. Розроблено алгоритм проведення оцінки якості вищої освіти в українських університетах та визначена специфіка управління освітньою діяльністю на основі кваліметричної оцінки якості (підвищення корисності) надання освітніх послуг.
Практична значимість. Результати дослідження можуть бути використані для реалізації та/або вдосконалення механізму внутрішнього аудиту системи забезпечення якості освіти в університетах.
References.
1. Rudenko, S., Sapeńko, R., Bazaluk, O. and Tytarenko, V., 2018. Management Features of International Educational Projects between Universities of Poland and Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2, pp. 142‒147. DOI: 10.29202/nvngu/ 2018-2/21.
2. Finikova, T. V. and Tereshchuk, V. I., eds., 2018. Implementation of local quality management systems in Ukrainian universities: Analytical report. Kyiv: Takson [pdf]. Available at: <http://www.edupolicy.org.ua/_dx/assets/images/Analit18ua_08-5mm.pdf> [Accessed 24 May 2018].
3. Aleksandrova, O., Batchenko, L., Dielini, M. and Lavryk, U., 2018. Specifics of Managing Competitiveness of Present-day University on Principles of Social Responsibility. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 4, pp. 157‒165. DOI: 10.29202/nvngu/2018-4/21.
4. Bazaluk, O., Svyrydenko, D. and Terepyshchyi, S., 2017. Structural-Functional Models of Integration and Reintegration of Ukrainian Educational Landscape. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, pp. 163‒168.
5. Bakhrushyn, V., 2013. What is the quality of higher education and how is it measured? [online]. Available at: <http://education-ua.org/ru/articles/100-shcho-take-yakist-vishchoji-osviti-i-yak-jiji-vimiryuyut> [Accessed 17 November 2017].
6. Askerov, Sh., 2018. The Dependence of Human Development on the Degree of Public Interest. Philosophy Study, 8(6), pp. 263‒268. DOI: 10.17265/2159-5313/2018.06.002.
7. Grozny, I. S., 2015. Qualitative approach to monitoring of business processes of industrial enterprises. Ekonomika i upravlinnya, 1(65), pp. 36‒41.
8. Khamel, Khaldi, 2017. Quantitative, Qualitative or Mixed Research: Which Paradigm to Use? Journal of Educational and Social Research, 7(2), pp. 15‒24. DOI: 10.5901/jesr.2017.v7n2p15.
9. Legislation of Ukraine, 2013. National Strategy for the Development of Education in Ukraine until 2021 (approved by the Decree of the President of Ukraine dated June 25, 2013, No. 344/2013 [online]. Available at: <http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/344/2013> [Accessed 25 January 2018].
Схожі статті:
Наступні статті з поточного розділу:
Попередні статті з поточного розділу:
- Протидія незаконному видобутку бурштину: особливості вирішення конфліктних ситуацій - 24/04/2019 20:30
- Інноваційний концепт розвитку національної економіки - 24/04/2019 20:28
- Особливості менеджменту сучасними аналітичними центрами - 24/04/2019 20:26
- Державне управління у сфері вугільної промисловості - 24/04/2019 20:21