Комерціалізація інновацій НТУ «ХПІ» інструментами цифрового маркетингу в економіці вражень

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


А.П.Марченко, orcid.org/0000-0001-9746-4634, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Р.В.Кривобок, orcid.org/0000-0002-2334-4434, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ю.Л.Татаринцева*, orcid.org/0000-0003-2910-9280, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.М.Лапузіна, orcid.org/0000-0001-8764-0251, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків, Україна,  e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-корепондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2025, (1): 117 - 124

https://doi.org/10.33271/nvngu/2025-1/117



Abstract:



Мета.
Формування теоретико-методологічних підходів до визначення дієвих інструментів комерціалізації університетських стартапів на основі врахування емоційного аспекту взаємодії зі споживачами та інвесторами.


Методика.
Методологічною основою дослідження стали сучасні досягнення, отримані у сфері інноваційної теорії та концептуальні засади економіки вражень. Конкретними інструментами дослідження виступили такі методи наукового пошуку як: системний підхід, на основі якого було визначено місце концепції економіки вражень у процесі комерціалізації стартапів в університетському середовищі; узагальнення й систематизація – при визначенні орієнтирів споживацької поведінки щодо новацій і мотиваційних механізмів інноваційної діяльності підприємницького сектора; порівняльний аналіз – при виокремленні особливостей стартапів НТУ «ХПІ» та Стендфордського університету; аналізу й синтезу – при виокремленні напрямів використання маркетингу вражень на різних етапах розвитку стартапу.


Результати.
У роботі запропонована нова точка зору на процес комерціалізації стартапів у середовищі університету крізь призму концепції економіки вражень. Виділено шість ключових етапів розвитку стартапів: ідея, інкубація, розробка зразка, просування, обслуговування й масштабування. Охарактеризовані складові сталої інноваційної екосистеми університету, що включає стартап-центр «Спарк», науково-дослідну частину, технологічний парк, а також зовнішні та внутрішні заходи, які сприяють комерціалізації інноваційних проєктів. Дослідження показало, що цифровий маркетинг з акцентом на емоційну складову відіграє важливу роль у залученні споживачів і інвесторів на кожному етапі комерціалізації. Розглянуті специфічні інструменти цифрового маркетингу, включаючи соціальні мережі, вебінари, інтерактивний контент і персоналізовані рекламні кампанії, що сприяють підвищенню зацікавленості аудиторії та створенню емоційного зв’язку з продуктом. Визначені основні джерела фінансування стартапів, зокрема споживацькі продажі, інвесторські вкладення та грантові програми.


Наукова новизна.
Полягає у формуванні удосконаленого теоретико-методологічного підходу до визначення напрямів комерціалізації університетських стартапів, що на відміну від існуючих передбачає врахування емоційного аспекту взаємодії суб’єктів інноваційної діяльності та здійснення впливу на їхню поведінку через інструменти цифрового маркетингу.


Практична значимість.
Запропоновані рекомендації щодо використання концепції економіки вражень у комерціалізації стартапів можуть стати основою для розробки стратегій просування нових продуктів і послуг. Використання емоційного маркетингу на різних етапах розвитку стартапу, таких як інкубація й масштабування, забезпечить конкурентні переваги, сприяючи кращій адаптації стартапів до ринкових умов і запитів споживачів. Результати дослідження можуть бути використані у практиці університетів для підтримки стартапів, а також у навчальних програмах із підприємництва.


Ключові слова:
економіка вражень, цифровий маркетинг, комерціалізація інновацій, стартапи, інноваційна екосистема університету

References.


1. Aksoy, A. Y., & Beaudry, C. (2021). How are companies paying for university research licenses? Empirical evidence from university-firm technology transfer. Journal of Technology Transfer, 46(6), 2051-2121. https://doi.org/10.1007/s10961-020-09838-x.

2. Hall, R. (2021). Students as partners in university innovation and entrepreneurship. Education + Training, 63(7/8), 1114-1137. https://doi.org/10.1108/ET-01-2021-0003.

3. Hall, R., & Lulich, J. (2021). University strategic plans: What they say about innovation. Innovative Higher Education, 46(3), 261-284. https://doi.org/10.1007/s10755-020-09535-5.

4. Labib, H., & Ezzat, M. (2021). Entrepreneurial universities. In Proceedings of the 30 th International Conference of the International Association for Management of Technology, (pp. 1393-1402). Cairo, Virtual. https://doi.org/10.52202/060557-0109.

5. Liang, W., Elrod, S., McFarland, D., & Zou, J. (2022). Systematic analysis of 50 years of Stanford University technology transfer and commercialization. Patterns, 3(9), 100584. https://doi.org/10.1016/j.patter.2022.100584.

6. Neumeyer, X., & Chen, S. (2021). Towards a holistic view of technology commercialization. In 2021 IEEE Technology & Engineering Management Conference – Europe (TEMSCON-EUR), (pp. 1-6). Dubrovnik, Croatia. https://doi.org/10.1109/TEMSCON-EUR52034.2021.9488573.

7. Gómez-Baquero, F. (2023). Experimentation in academic technology commercialization. In M. A. Bader & S. Süzeroğlu-Melchiors (Eds.). Intellectual property management for start-ups, (pp. 14-28). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-16993-9_14.

8. Kovaliuk, T., & Kobets, N. (2021). The concept of an innovative educational ecosystem of Ukraine in the context of the approach “Education 4.0 for Industry 4.0”. CEUR Workshop Proceedings, 3013, 106-120. https://doi.org/10.1016/10.1109/E-TEMS51171.2021.9524864.

9. Kirchberger, M. A., & Pohl, L. (2016). Technology commercialization: A literature review of success factors and antecedents across different contexts. Journal of Technology Transfer, 41(5), 1077-1112. https://doi.org/10.1007/s10961-016-9486-3.

10. Thompson, C. L., Misko, T. A., & Chance, M. R. (2022). Training the next generation of translational scientists: The Case Western Reserve University Translational Fellows Program. Journal of Clinical and Translational Science, 6(1), e47. https://doi.org/10.1017/cts.2022.390.

11. Gupta, V. (2023). Integrating ideation and hackathons for business model innovation: 360-degree approach. In Innovation mechanisms in start-ups, (pp. 7-20). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19741-3_7.

12. Amry, D., Ahmad, A., & Lu, D. (2022). Factors enabling student start-ups to commercialize scientific research for demonstrating social impact. Proceedings of the 17 th European Conference on Innovation and Entrepreneurship, 17(1). https://doi.org/10.34190/ecie.17.1.835.

13. Schaufeld, J. (2022). Commercializing growth: Connecting valuation with management and governance methodologies. Apress Media LLC. https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7502-3.

14. Kruachottikul, P., Dumrongvute, P., Tea-makorn, P., San­thaya, K., & Arisara, A. (2023). New product development process and case studies for deep-tech academic research to commercialization. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 12, 48. https://doi.org/10.1186/s13731-023-00311-1.

15. Yassine, M., Elyoussoufi Attou, O., & Arouch, M. (2024). Moroccan public universities confronting the challenge of patent valorization: Potentialities and realities. Salud, Ciencia y Tecnología, 4, 1001. Retrieved from https://sct.ageditor.ar/index.php/sct/article/view/751.

16. Gontareva, I., Litvinov, O., Hrebennyk, N., Nebaba, N., Litvinova, V., & Chimshir, A. (2022). Improvement of the innovative ecosystem at universities. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13), 59-68. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251799.

17. Guindalini, C., Verreynne, M., & Kastelle, T. (2021). Taking scientific inventions to market: Mapping the academic entrepreneurship ecosystem. Technological Forecasting and Social Change, 173, 121144. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121144.

18. Misso, A., Rwegasira, D., Ismail, M., Mkocha, K., Shayo, E., & Maziku, H. (2024). Enhancing entrepreneurial skills in higher learning institutions: A case study of the University of Dar es Salaam’s ICT innovation hubs. In 2024 IST-Africa Conference, (pp. 1-12). Dublin, Ireland. https://doi.org/10.23919/IST-Africa63983.2024.10569938.

19. Marx, M., & Hsu, D. H. (2021). Revisiting the entrepreneurial commercialization of academic science: Evidence from “twin” discoveries. Management Science, 68(2), 1330-1352. https://doi.org/10.1287/mnsc.2021.3966.

20. Tataryntseva, Y. (2024). Managing digital marketing in the experience economy: theory and practice: monograph. Kharkiv: NTU “KhPI”. Retrieved from https://repository.kpi.kharkov.ua/items/ad6c88c9-5fd1-442b-bc1c-be7e558ddbdf.

21. Yastremska, O. O. (2024). Theoretical and methodological basis of the phenomenon of experience economy. Problems of the economy, 2, 231-239. https://doi.org/10.32983/2222-0712-2024-2-231-239.

22. Tataryntseva, Y., & Kryvobok, R. (2024). Defining patterns in the implementation of digital marketing of innovative products in order to improve the level of financial results. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4.13(130), 110-117.  https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.309385.

23. Tataryntseva, Y., Pushkar, O., Druhova, O., Osypova, S., & Mordovtsev, O. (2022). Economic evaluation of digital marketing management at the enterprise. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(13), 116. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.254485.

24. Pine, J. B., & Gilmore, J. H. (2021). Economy of impressions: the battle for the client’s time, attention and money. Vivat. Retrieved from https://vivat.com.ua/product/ekonomika-vrazhenbytva-za-chas-uvahu-ta-hroshi-kliyenta/.

25. Živojinović, I., Weiss, G., Wilding, M., Wong, J. L., & Ludvig, A. (2020). Experiencing forest products – An innovation trend by rural entrepreneurs. Land Use Policy, 94, 104506. https://doi.org/10.1016/j.landusepol.2020.104506.

26. Pererva, P., Ievsieiev, A., Maslak, M., Tkachov, M., & Tkachova, N. (2024). Formation of intellectual property commercialization strategies. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13(127)), 80-91. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.296836.

27. Kale, D., Srinivas, S., Banda, G., Mackintosh, M., Njeru, M. K., & Makene, F. S. (2024). Emerging business models in cancer diagnostic startups in India and lessons for African countries. Cancer care in pandemic times: Building inclusive local health security in Africa and India, (pp. 9-24). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44123-3_9.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7944854
Сьогодні
За місяць
Всього
4604
251183
7944854

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, оф. 24 а
Тел.: +38 (066) 379 72 44.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2025 Зміст №1 2025 Комерціалізація інновацій НТУ «ХПІ» інструментами цифрового маркетингу в економіці вражень