Моделювання форм організації діяльності промислового підприємства в умовах високої нестабільності зовнішнього середовища
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 14 березня 2018
- Опубліковано: 14 березня 2018
- Перегляди: 3366
Authors:
Т.Б. Решетілова, доктор економічних наук, професор,Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри маркетингу, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., orcid.org/0000-0002-0375-4495
Т.В. Куваєва, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, асистент кафедри маркетингу, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., orcid.org/0000-0002-8796-3189
Abstract:
Мета. Розробка способу координації взаємодії промислового підприємства з партнерами на засадах маркетингу шляхом аналізу виникнення й запобігання негативних подій.
Методика. Запропоновано підхід до створення моделей мережевої організації бізнесу, що має властивість адаптації всіх учасників партнерства до зовнішнього середовища, яке безупинно змінюється. Підхід базується на математичному описі ймовірнісних процесів в економічній системі та дозволяє формально описувати поведінку бізнес-партнерів без участі та за участю координатора для вибору економічно вигідної в конкретній ситуації.
Результати. Запропоновані моделі порівняння маркетингових форм організації взаємовідносин промислових підприємств від постачальника й виробника до споживача, що мають властивість оцінювати форми управління мережевою структурою за різних умов зовнішнього та внутрішнього середовища. Побудовані математичні моделі дозволяють співставляти різні маркетингові форми організації взаємовідносин за параметрами виробничої діяльності підприємства за однакової ймовірності настання негативної ситуації. Показано, що найбільш доцільною формою маркетингової діяльності підприємства, що виготовляє витратні інструменти, є гнучкі партнерські відносини, які передбачають формування партнерської мережі з підприємством-інтегратором.
Наукова новизна. Розвиток теорії управління маркетинговою діяльністю шляхом створення модельного інструментарію, що сприяє обґрунтованому вибору різновиду координації взаємодії промислового підприємства з партнерами при мережевій організації бізнесу для отримання рівновигідних умов для всіх учасників. Перевага моделі полягає в її адаптивності до зовнішнього середовища, що динамічно змінюється, та врахуванні ризиків, що виникають унаслідок формування споживчого попиту, що має ймовірнісний характер.
Практична значимість. Запропоновані ймовірнісні критерії оцінки маркетингових форм взаємодії підприємств у межах мережевої структури дозволяють обирати нові різновиди партнерства, що мінімізують ризики коливань попиту на продукцію за допомогою організації діяльності підприємства-інтегратора.
References.
1. Kudria, Ya., 2015. Development of corporations: foundations, trends, tools: monograph. Lviv.
2. Nalyvaiko, A. P.,2013. Enterprises strategy: adaptation of organizations to the influence of world socioeconomic processes: monograph. Kyiv: KNEU.
3. Abbas, M. W., 2017. Moderating Impact of Environmental Turbulence on Relationship between Business Innovation and Business Performance. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences [pdf], 11(2), pp. 576‒596. Available at: <http://www.jespk.net/publications/383.pdf> [Accessed 5 February 2017].
4. Wegner, D., Zarpelon, F. M., Verschoore, J. R. and Balestrin, A., 2017. Management practices of small-firm networks and the performance of member firms. Business: Theory and Practice [e-journal], 18, pp. 197‒207. DOI: 110.3846/btp.2017.021.
5. Alhorr, H. S., Boal, K. and Cowden, B. J., 2012. Regional economic integration and international strategic alliances: evidence from the EU. Multinational Business Review, 20(1), pp. 44‒66.
6. Krykavskyi, Ye. V., 2013. New logistics paradigm: strategic status. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia: ekonomichna, 4(46), pp. 240‒247.
7. Oklander, M. and Zamlynska, O., 2013. Marketing growth strategies: A classic and new approach. Ekonomist [online], 3, pp. 20‒24. Available at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/econ_2013_3_7> [Accessed 24 January 2017].
8. Argyres, N. and Zenger, T., 2012. Capabilities, Transaction Costs, and Firm Boundaries. Organization Science [e-journal], 23(6), pp. 1643‒1657. DOI: 10.1287/orsc.1110.0736.
9. Jemaa, AMB. and Tournois, N., 2014. Relationship Marketing Key Concepts as Relationship Value Determinant. Journal of Marketing Research and Case Studies [e-journal]. DOI: 10.5171/2014.201710.
10. Gila E. Fruchter and Simon P. Sigué, 2005. Transactions vs. Relationships: What Should the Company Emphasize? Journal of service research [pdf], 8(1), pp. 18‒36. Available at: <https:///pdfs.semanticscholar.org/8ecc/f8a0de2cfcfe6612261670b9601e7eca628a.pdf> [Accessed 10 June 2017].
11. Šonková, T. and Grabowska, M., 2015. Customer engagement: transactional vs. relationship marketing. Journal of International Studies [e-journal], 8(1), pp. 196‒207. DOI: 10.14254/2071-8330.2015/8-1/17.
12. Halushko, V. H., 2015. Modeling the distributions of the sum of independent random variables, ekonomiko-matematychne modeliuvannia sotsialno-ekonomichnykh system [online], 20, pp. 139‒148. Available at: <http://nbuv.gov.ua/ujrn/emmses_2015_20_8> [Accessed 5 February 2017].
Наступні статті з поточного розділу:
- Логістична технологія доставки сировини для металургійного виробництва - 14/03/2018 11:04
- Оцінка факторів впливу на продуктивність праці машинобудівних підприємств гірничодобувної промисловості - 14/03/2018 11:02
- Економічне обґрунтування стратегії подальшого поводження з відходами уранового виробництва - 14/03/2018 10:59
- Оцінка макроекономічної стабільності країн з низьким і середнім рівнем доходу - 14/03/2018 10:57
- Особливості управління підготовчим відділенням університету - 14/03/2018 10:54