Підвищення ефективності використання магістральної та приватної залізничної інфраструктури в умовах транспортного ринку

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Б.Іссіна, orcid.org/0000-0003-4525-340X, Карагандинський технічний університет, м. Караганда, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д.Козаченко*, orcid.org/0000-0003-2611-1350, Український державний університет науки і технологій, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І.Таран, orcid.org/0000-0002-3679-2519, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Г.Муратбекова, orcid.org/0000-0003-4733-2822, Академія логістики і транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

З.Бітілеуова, orcid.org/0000-0001-9260-7034, Казахська академія транспорту і зв’язку, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (2): 134 - 140

https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-2/134



Abstract:



Мета.
Підвищення ефективності взаємодії між підприємствами, що експлуатують державну та приватну залізничну інфраструктуру при перевезеннях вантажів і виконанні вантажних операцій.


Методика.
Дослідження проводяться за допомогою методів теорії експлуатації залізниць і економічного математичного моделювання.



Результати.
У ході дослідження було встановлено, що перехід від планової до ринкової економіки й підвищення вимог клієнтів до змісту та якості транспортних послуг є об’єктивною причиною збільшення часу простою вагонів на під’їзних коліях і станціях примикання, виникнення дефіциту колійної ємності й маневрових локомотивів. Показано, що існуючі підходи до оцінки ефективності взаємодії між операторами транспортного ринку, що експлуатують рейкові шляхи підприємств і магістральних залізниць, спрямовані на покращення показників використання рухомого складу та не створюють стимулів для вирішення проблеми дефіциту перепускної й переробної спроможності залізничної інфраструктури.


Наукова новизна.
У роботі запропоновано удосконалений метод оцінки ефективності взаємодії учасників перевізного процесу при виконанні перевезень і вантажних операцій на під’їзних коліях промислових підприємств, що базується на часі заняття інфраструктури. Такий підхід, на відміну від існуючого, стимулює залізниці та промислові підприємства до спільного пошуку найкращих технологічних рішень щодо використання магістральної та приватної залізничної інфраструктури.


Практична значимість.
Запропонований у роботі метод оцінки взаємодії учасників перевізного процесу дозволяє виділити в тарифі за використання залізничної інфраструктури станційні послуги як окремі послуги об’єктів обслуговування й доступу до них. Це дозволить створити конкурентне середовище та стимулюватиме учасників перевізного процесу до більш ефективного використання існуючої й розвитку нової залізничної інфраструктури для отримання синергетичного ефекту.


Ключові слова:
залізничний транспорт, залізнична станція, оператор об’єкта обслуговування, тариф на перевезення

References.


1. Fischer, S. (2022). Investigation of the Horizontal Track Geometry regarding Geogrid Reinforcement under Ballast. Acta Polytechnica Hungarica, 19(3), 89-101. https://doi.org/10.12700/APH.19.3.2022.3.8.

2. Broman, E., Eliasson, J., & Aronsson, M. (2022). Efficient capacity allocation on deregulated railway markets. Journal of Rail Transport Planning and Management, 21, 100294. https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2021.100294.

3. de Palma, A., & Monardo, J. (2021). Natural Monopoly in Transport. International Encyclopedia of Transportation, 30-35. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-102671-7.10006-5.

4. Taran, I., & Klymenko, I. (2017). Analysis of hydrostatic mechanical transmission efficiency in the process of wheeled vehicle braking. Transport Problems, 12(Special Edition), 45-56. https://doi.org/10.20858/tp. 12. se. 4.

5. Grimm, C. M., & Pittman, R. (2018). Policy in the deregulated and newly competitive railroad industry: a global analysis. Transportation Policy and Economic Regulation, 105-127. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-812620-2.00005-5.

6. Cui, S., Pittman, R., & Zhao, J. (2021). Restructuring the Chinese Freight Railway: Two Scenarios. Asia and the Global Economy, 1(1), 100002. https://doi.org/10.1016/j.aglobe.2021.100002.

7. Fitzova, H. (2017). European railway reforms and efficiency: Review of evidence in the literature. Review of Economic Perspectives, 17(2), 103-120. https://doi.org/10.1515/revecp-2017-0005.

8. Ait Ali, A., & Eliasson, J. (2021). European railway deregulation: an overview of market organization and capacity allocation. Transportmetrica A: Transport Science, 18(3), 594-618. https://doi.org/10.1080/23249935.2021.1885521.

9. Lang, M., Laperrouza, M., & Finger, M. (2013). Competition Effects in a Liberalized Railway Market. Journal of Industry, Competition and Trade, 13(3), 375-398. https://doi.org/10.1007/s10842-011-0117-2.

10. Baron, N. (2021). Railway terminal regulation. International Encyclopedia of Transportation, 5, 454-463. https://doi.org/10.1016/B978-0-08-102671-7.10468-3

11. Rucinski, M. (2019). Minimum Access Package to Railway Infrastructure Versus Services in Service Facilities – a Gloss to the Judgment of the Court of Justice of the European Union of 10 July 2019 in Case C-210/18. Problemy Kolejnictwa, 194, 103-115. Retrieved from https://problemykolejnictwa.pl/images/PDF/194_4E.pdf.

12. Fischer, S. (2022). Geogrid reinforcement of ballasted railway superstructure for stabilization of the railway track geometry – A case study. Geotextiles and Geomembranes, 50(5), 1036-1051. https://doi.org/10.1016/j.geotexmem.2022.05.005.

13. Szalai, S., Szívós, B. F., Kurhan, D., Németh, A., Sysyn, M., & Fischer, S. (2023). Optimization of Surface Preparation and Painting Processes for Railway and Automotive Steel Sheets. Infrastructures 2023, 8(2), 28. https://doi.org/10.3390/infrastructures8020028.

14. Taran, I. A., & Klimenko, I. Yu. (2014). Transfer ratio of double-split transmissions in case of planetary gear input. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 60-66.

15. Khussan, B., Abdiev, A., Bitimbayev, M., Kuzmin, S., Issagulov, S., & Matayev, A. (2022). Substantiation and development of innovative container technology for rock mass lifting from deep open pits. Mining of Mineral Deposits, 16(4), 87-95. https://doi.org/10.33271/mining16.04.087.

16. Zabolotny, K., Zinovyev, S., Zupiev, A., & Panchenko, E. (2015). Rationale for the parameters equipment for rope dehydration of mining hoisting installations. New Developments in Mining Engineering 2015: Theoretical and Practical Solutions of Mineral Resources Mining, 275-281.

17. Zabolotnyi, K. (2017). Development of a model of contact shoe brake-drum interaction in the context of a mine hoisting machine. Mining of Mineral Deposits, 11(4), 38-45.

18. Balgabekov, T. K., Malybayev, S. K., & Frolova, S. O. (2015). Problems of industrial transport in Kazakhstan. International journal of applied and fundamental research, 6, part 3, 392-394. Retrieved from https://applied-research.ru/ru/article/view?id=6910.

19. Mogazhdarov, A. S., Aipenov, Z. S., & Moldash, A. M. (2019). Integrated measures for reducing traffic of local wagons at railway stations. The Bulletin of Kazakh Academy of Transport and Communications named after M. Tynyshpayev, 3(110), 80-88. Retrieved from https://vestnik.alt.edu.kz/index.php/journal/issue/view/8/8.

20. Borodina, E., Prokofieva, E., Vakulenko, S., & Petrov, A. (2020). Modelling the interaction of stations in the port railway Junctions. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 795, 012005. https://doi.org/10.1088/1757-899X/795/1/012005.

21. Borodin, A., & Panin, V. (2018). The distribution of marshalling work of industrial and mainline rail transport. Transport problems, 13(4). Retrieved from http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2018/zeszyt4/2018t13z4_00.pdf.

22. Kozachenko, D., Vernigora, R., Balanov, V., Sannytskyy, N., Be­re­zovy, N., & Bolvanovska, T. (2016). Improving the Methods of Estimation of the Unit Train Effectiveness. Transport problems, 11(3), 91-101. Retrieved from http://transportproblems.polsl.pl/pl/Archiwum/2016/zeszyt3/2016t11z3_09.pdf.

23. Shramenko, N., Muzylyov, D., & Shramenko, V. (2020). Service Costs in Operational Planning of Transportation with Small Batches of Cargo in City. Lecture Notes in Mechanical Engineering, 201-209. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50794-7_20.

24. Pavlenko, O., Muzylyov, D., Shramenko, N., Cagáňová, D., & Ivanov, V. (2023). Mathematical Modeling as a Tool for Selecting a Rational Logistical Route in Multimodal Transport Systems. EAI/Springer Innovations in Communication, 23-37. https://doi.org/10.1007/978-3-030-92968-8_2.

25. Naumov, V., Zhamanbayev, B., Agabekova, D., Zhanbirov, Z., & Taran, I. (2021). Fuzzy-logic approach to estimate the passengers’ preference when choosing a bus line within the public transport system. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 23(3), A150-A157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.3.A150-A157.

26. Kozachenko, D. M., Verlan, A. I., & Kutateladze, O. D. (2016). Problems in development of private port railway infrastructure in Ukraine. Actual Problems of Economics, 177(3), 157-166. Retrieved from http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4691/1/Kozachenko_Verlan.pdf.

27. Tanaino, Iu., Yugrina, O., & Zharikova, L. (2019). Routing of freight transportation in logistics of agriculture. IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 403, 012192. https://doi.org/10.1088/1755-1315/403/1/012192.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350780
Сьогодні
За місяць
Всього
55
40283
7350780

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2023 Зміст №2 2023 Підвищення ефективності використання магістральної та приватної залізничної інфраструктури в умовах транспортного ринку