Управління швидкістю руху стрічки при нерівномірному завантаженні конвеєра
- Деталі
- Категорія: Зміст №6 2019
- Останнє оновлення: 13 січня 2020
- Опубліковано: 13 січня 2020
- Перегляди: 2769
Authors:
О. М. Пiгнастий, доктор технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-5424-9843, Національний технічний університет „Харківський політехнічний інститут“, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розробка алгоритмів керування швидкістю руху конвеєрної стрічки, заснованих на розподіленій моделі транспортної системи, що містить рівняння у приватних похідних.
Методика. Для розрахунку параметрів конвеєрної лінії зі змінною швидкістю руху матеріалу використано апарат математичної фізики.
Результати. Проведено порівняльний аналіз моделей конвеєрних транспортних систем. Обґрунтовано використання рівнянь у приватних похідних для моделювання транспортних систем конвеєрного типу, що є складними динамічними розподіленими системами. Представлена безрозмірна модель конвеєрної системи в одномоментному наближенні з використанням рівнянь у приватних похідних. Записана система характеристичних рівнянь і побудоване рішення, що визначає величину потоку матеріалу та щільність матеріалу в довільний момент часу для заданої точки маршруту транспортування. Отримано вираз, що визначає величину затримки матеріалу у транспортній системі в залежності від закону зміни швидкості руху конвеєрної стрічки. Визначено час перехідного періоду, протягом якого вихідний потік матеріалу визначається лінійною щільністю розміщення матеріалу вздовж транспортного маршруту. Визначені залежності для лінійної щільності матеріалу й потоку матеріалу для сталого режиму. Записано критерій якості управління потоковими параметрами конвеєрної системи та отримане рішення задачі оптимального управління швидкістю конвеєрної стрічки, що забезпечує релейний режим управління за мінімальних питомих витрат електроенергії на переміщення матеріалу. Наведено приклад побудови алгоритму управління.
Наукова новизна. Полягає в удосконаленні PDE-моделей транспортних систем конвеєрного типу та енергозберігаючих алгоритмів управління такими системами.
Практична значимість. Полягає в тому, що запропонований спосіб розрахунку параметрів конвеєрної лінії, який є динамічною розподіленою системою, може бути використаний для проектування систем оптимального управління потоковими параметрами транспортних систем конвеєрного типу.
References.
1. Siemens (2017). SIMINE for conveyors. Retrieved from https://goo.gl/Ku90xp.
2. Semenchenko, A., Stadnik, M., Belitsky, P., Semenchenko, D., & Stepanenko, O. (2016). The impact of an uneven loading of a belt conveyor on the loading of drive motors and energy consumption in transportation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, (82), 42-51. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.75936.
3. Monastyrskii, V. F., Maksiutenko, V. F., & Kiriia, R. V. (2010). Efficiency of belt conveyor performance at mining enterprises. Geotehnicheskaia mekhanika, (88), 185-191.
4. Prokuda, V. N., Mishanskii, Yu. A., & Protsenko, S. N. (2012). Research on and estimation of cargo traffic in linehaul conveyor transport of PSP “Shakhta “Pavlogradskaia” PAO DTEK “Pavlogradugol”. Gornaia elektromehhanika, (88), 107-111.
5. Stavitskii, V. N., & Ogolobchenko, A. S. (2013). Mathematical modeling of transport system of a production unit. Nauchnyie trudy Donetskogo natsionalnogo tekhnicheskogo universiteta, (1), 53-63. Retrieved from http://science.donntu.edu.ua/aup/velyada/library/article2.pdf.
6. Reutov, A. A. (2017). Simulation modeling of discontinuous speed variation of the conveyor. Problemy nedroispolzovaniia, (2), 26-32. https://doi.org/10.18454/2313-1586.2017.02.026.
7. Kondrahin, V. P., Stadnik, N. I., & Belickij, P. V. (2013). Statistical analysis of performance parameters of shaft belt conveyor. Nauchnyie trudy Donetskogo natsionalnogo tekhnicheskogo universiteta, (2), 140-150. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Npdntu_gir_2013_2_15.
8. Stavickii,V. N. (2012). Dynamics of load of variable-speed drive of a belt conveyor. Nauchnyie trudy Donetskogo natsionalnogo tekhnicheskogo universiteta, (23), 49-53. Retrieved from https://goo.gl/UD95Hj.
9. Rebenkov, E. S. (2016). Synthesis of fuzzy regulator of frequency-controlled drive of a conveyor with spring linkage. Mining informational and analytical bulletin, (4), 68-75.
10. Zatonskii, A. V. (2017). Dynamic dimensional model of a multidrive belt conveyor. Vestnik Of Astrakhan State Technical University, (4), 99-110. https://doi.org/10.24143/2072-9502-2017-4-99-110.
11. Markarian, L. V., & Selnitsyna, M. V. (2016). Analysis and modelling of occasional mining cargo traffic on linehaul assembly conveyor. Mining informational and analytical bulletin, (5), 67-74.
12. Zaika, V. T., Razumnyi, Yu. T., & Prokuda, V. N. (2015). Regulated drives influence on coal flow and energy efficiency of mine conveyor transport system. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 82-88.
13. Lauhoff, H. (2005). Speed Control on Belt Conveyors – Does it Really Save Energy? Bulk Solids Handling Publ., (25/6), 368-377.
14. Pihnastyi, O. M. (2015). Analysis of Models of Transient Controlled Production Processes. Scientific Bulletins of the Belgorod State University, (35/1), 133-144. https://doi.org/10.5281/zenodo.2595561.
15. Pihnastyi O. M. (2018). Statistical theory of control systems of the flow production. LAP LAMBERT Academic Publishing, ISBN: 978-613-9-95512-1.
16. DIN 22101:2002-08 (2002). Continous conveyors. Belt conveyors for loose bulk materials. Basics for calculation and dimensioning. Normenausschuss Bergbau (FABERG) im Deutsches Institut für Normung. Retrieved from https://www.din.de/en/wdc-beuth:din21:145598666.
Наступні статті з поточного розділу:
- Розробка технології переробки біомаси синьо-зелених водоростей із використанням віброрезонансних кавітаторів - 13/01/2020 11:08
- Вплив шахтних вод на стан водогосподарського комплексу України: завдання водогосподарського менеджменту - 13/01/2020 11:02
- Аналіз декаплінгу економічного розвитку, екологічного тиску та споживання ре-сурсів у Дніпропетровському регіоні - 13/01/2020 10:58
- Удосконалення мотиваційної моделі покращення якості електропостачання з використанням однофакторного дисперсійного аналізу - 13/01/2020 10:54
- Участь мікробізнесу в державних закупівлях: досвід ProZorro - 13/01/2020 10:51
- Правове регулювання охорони праці в Європейському Союзі та Україні: компаративістський підхід - 13/01/2020 10:48
- Методологічний підхід до оцінювання трудового потенціалу на основі використання теорії нечітких множин - 13/01/2020 10:24
- Всепогодний моніторинг областей видобутку нафти та газу на основі супутникових даних - 13/01/2020 10:22
- Інформаційні технології диспетчерського управління енергозабезпеченням на базі онтологій лінгвістичного корпусу - 13/01/2020 10:20
Попередні статті з поточного розділу:
- Алгоритмічне забезпечення для обробки даних при просторовому аналізі ризику аварій на небезпечних виробничих об`єктах - 13/01/2020 00:16
- Ефективність використання антипірогенами матеріалів для покриття вугілля та спецкоксу - 12/01/2020 23:56
- Розрахунок кількості повітря для провітрювання гірничих виробок під час роботи самохідного дизельного обладнання - 12/01/2020 23:52
- Мінімізація впливу „людського фактора“ у сфері охорони праці - 12/01/2020 23:49
- Енергозберігаюче керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля - 12/01/2020 23:45
- Вирівнювання нагнітального потоку радіального вентилятора у шахтній вентиляційній системі - 12/01/2020 23:41
- Створення об’єктно-орієнтованої моделі відцентрового насоса на основі методу електрогідродинамічної аналогії - 12/01/2020 12:43
- Енергетична ефективність диференціала пристрою зміни швидкості через сонячне зубчасте колесо - 12/01/2020 12:20
- Визначення меж застосування та значень змінних інтегрування рівняння руху поїзда - 12/01/2020 12:11
- Фізико-хімічні перетворення у пробах газового вугілля за дії слабкого магнітного поля - 12/01/2020 12:06