Енергозберігаюче керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

В. О. Волков, канд. техн. наук, доцент, orcid.org/0000-0003-1262-3988, Національний технічний університет „Дніпровська політехніка “, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Розробка енергозберігаючого керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля, дослідження його електромеханічних і енергетичних процесів.

Методика. Методи варіаційного числення, Рунге-Кутта, математичного аналізу та інтерполяції, ком­п’ю­тер­ного моделювання.

Результати. Отримані аналітичні залежності для розрахунку загальних втрат потужності та енергії тягового частотно-регульованого асинхронного двигуна (ЧРАД) при режимах розгону й гальмування. За допомогою даних залежностей виконана кількісна оцінка зазначених втрат потужності та енергії, досліджені електромеханічні та енергетичні процеси цього ЧРАД для запропонованих енергозберігаючих і відомих (лінійного й параболічного виду) траєкторій швидкості.

Наукова новизна. Запропоновані енергозберігаючі тахограми для тягового ЧРАД при двох зонах регулювання (із постійним і ослабленим магнітним потоком), що дозволяють мінімізувати в пуско-гальмівних режимах його загальні втрати енергії. Отримані залежності, що дозволяють визначити енергозберігаючі значення швидкості електромобіля у сталих режимах.

Практична значимість. Застосування отриманих результатів забезпечує зниження непродуктивних втрат енергії тягового ЧРАД електромобіля та збільшення пробігу останнього на одній зарядці акумуляторної батареї.

References.

1. Dongbin, L., & Minggao, O. (2014). Torque-based Optimal Acceleration Control for Electric Vehicle. Chinese journal of mechanical engineering, 27, 319-330.

2. Volkov, V. A. (2019). Energy-saving tachograms acceleration (deceleration) of a frequency-regulated asynchronous engine for super nominal speeds. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), 55-62. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-4/11.

3. Patil, R. M., Filipi, Z., & Fathy, H. K. (2013). Comparison of Supervisory Control Strategies for Series Plug-In Hybrid Electric Vehicle Power trains Through Dynamic Programming. IEEE Transactions on control systems technology, 1-8.

4. Ebbesen, S., Salazar, M., Elbert, Ph., Bussi, C., & On­der, Ch. H. (2017). Time-optimal Control Strategies for a Hybrid Electric Race Car. IEEE Transactions on control systems technology, 1-15.

5. Livinţ, G., Horga, V., Răţoi, M., & Albu, M. (2011). Control of Hybrid Electrical Vehicles. Electric Vehicles – Modelling and Simulations, 41-66.

6. Klepikov, V. B., & Semikov, A. V. (2017). Energy efficiency regenerative modes of the electric vehicle. Tehnichna electrodinamica, (6), 36-42.

7. Poddubko, V. B., Belevich, A. V., & Adashkevich, V. I. (2017). Electric vehicle mockup: stages of creation and first results. Mekhanika mashin, mekhanizmov i materialov, 4(41), 7-14.

8. Volkov, V. A. (2018). Energy-saving traction frequen-cy-regulated synchronous-reactive engine. Electromechanical and energy saving systems, 3(43), 8-23.

9. Volkov, A. V., & Kolesnikov, A. A. (2013). Energy-saving speed control of variable frequency asynchronous engine in acceleration and deceleration regimes. Electronechnika, 5, 2-9.

10. Grunditz, E. A. (2016). Design and Assessment of Battery Electric Vehicle Powertrain, with Respect to Performance, Energy Consumption and Electric Motor Thermal Capability. Göteborg, Sweden: Chalmers University of Technology.

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7562523
Сьогодні
За місяць
Всього
1805
85009
7562523

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2019 Зміст №6 2019 Енергозберігаюче керування тяговим частотно-регульованим асинхронним двигуном електромобіля