Статті

Регіональні особливості вищої освіти України в умовах воєнного часу

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


К.І.Левчук, orcid.org/0000-0003-0459-622X, Вінницький національний аграрний університет, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.В.Левчук*, orcid.org/0000-0001-5046-2367, Вінницький національний аграрний університет, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Л.П.Гусак, orcid.org/0000-0002-0022-9644, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Він­ниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н.М.Гаврилюк, orcid.org/0000-0002-6031-7777, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Він­ниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.М.Лозовський, orcid.org/0000-0002-9979-6832, Вінницький торговельно-економічний інститут Державного торговельно-економічного університету, м. Він­ниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (1): 185 - 190

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-1/185



Abstract:



Мета.
Встановити регіональні особливості організації надання освітніх послуг закладами вищої освіти (ЗВО) України в умовах воєнного часу.


Методика.
Проаналізовані нормативні документи, що регламентують освітній процес в Україні в умовах військового часу. Емпіричну базу дослідження становили спостереження, інтерв’ю, онлайн-опитування та анкетування з подальшим математико-статистичним аналізом. Вибірка респондентів проводилася у ЗВО, що не перебувають у зонах проведення активних бойових дій або в безпосередній близькості від них.



Результати. 
Із початком повномасштабної війни в Україні у здобувачів вищої освіти виникли проблеми, що мають інфраструктурний, інституційний та особистісний характер. Оптимальною формою підготовки у ЗВО, що не перебувають у зонах проведення активних бойових дій або в безпосередній близькості від них, є змішане навчання. Щоб забезпечити неперервність навчання, ЗВО мають запропонувати студентам гнучкі варіанти освітніх траєкторій; налагодити комунікацію студентів із досвідченими та кваліфікованими викладачами; гарантувати доступ до актуальних навчальних матеріалів; створити платформи онлайн-навчання; надавати студентам підтримку психічного здоров’я; співпрацювати з іншими університетами й навчальними закладами; вносити будь-які необхідні корективи до своїх освітніх програм і послуг. За змішаних форм підготовки найкраще використовувати такі освітні технології: онлайн-навчальні платформи; віртуальні класи для проведення лекцій і групових обговорень; інструменти відеоконференцій; цифрові бібліотеки; мобільні навчальні програми; месенджери.

Наукова новизна. Доступ до якісних освітніх можливостей у ЗВО в умовах війни в Україні передбачає впровадження гнучких форм навчання. В окремих регіонах країни, за допустимих безпекових умов, буде ефективним змішане навчання.

Практична значимість. Здійснена оцінка доступу здобувачів вищої освіти до освітніх ресурсів і технологій в умовах війни в Україні. Досліджена ефективність дистанційної освіти. Розроблені стратегії вирішення проблеми забезпечення неперервності навчання здобувачів вищої освіти в регіонах, де ЗВО не перебувають у зонах проведення активних бойових дій або в безпосередній близькості від них.


Ключові слова:
воєнний стан, вища освіта, змішане навчання

References.


1. Ministry of Education and Science of Ukraine (2022). Education of Ukraine under martial law. Informational and analytical collection. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2022/Mizhn.serpn.ped.nauk-prakt.konferentsiya/Inform-analityc.zbirn-Osvita.Ukrayiny.v.umovakh.voyennoho.stanu.22.08.2022.pdf.

2. State institution “Scientific and Methodological Center of Higher and Professional Pre-Higher Education” (2022). Peculiarities of the organization of the educational process in institutions of higher education during the period of martial law. December 13, 2022, Kyiv. Retrieved from https://nmc-vfpo.com/wp-content/uploads/2022/12/pk_rybalko.pdf.

3. Ministry of Education and Science of Ukraine (2022). Vocational pre-university and higher education under martial law. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/fahova-peredvisha-i-visha-osvita-v-umovah-voyennogo-stanu.

4. Borys Grinchenko Kyiv University (2023). Higher education in Ukraine: changes due to the war. Retrieved from https://osvitanalityka.kubg.edu.ua/wp-content/uploads/2023/03/HigherEd-in-Times-of-War.pdf.

5. Ministry of Education and Science of Ukraine (2022). Interactive map of destroyed and damaged educational institutions. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/news/ministerstvo-osviti-i-nauki-ukrayini-zapuskaye-interaktivnu-mapu-zrujnovanih-i-poshkodzhenih-zakladiv-osviti.

6. Ministry of Education and Science of Ukraine (2022). “About some issues of organizing the work of institutions of vocational pre-university and higher education during martial law”. Order dated 07.03.2022. No. 235. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0235729-22#Text.

7. The State Service of Education Quality of Ukraine (2023). The quality of provision of educational services by the capital’s institutions of higher education in the conditions of martial law. Retrieved from https://sqe.gov.ua/yakist-nadannya-osvitnikh-poslug-stoli/.

8. Budnyk, O., Kushniruk, S., Tsybulko, L., Shevchenko, A., Fomin, K., & Konovalchuk, I. (2022). Education innovations: new wartime experience of Ukrainian universities. Journal for Educators, Teachers and Trainers, 13(5), 464-471. https://doi.org/10.47750/jett.2022.13.05.042.

9. Lin, H.-C., Hwang, G.-J., Chang, S.-C., & Hsu, Y.-D. (2021). Facilitating critical thinking in decision making-based professional training: An online interactive peer-review approach in a flipped learning context. Computers & Education, (173), 103266. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104266.

10. Krieglstein, F., Schneider, S., Gröninger, J., Maik, B., Steve, N., Wesenberg, L., Suren, M., & Günter, D. (2023). Exploring the effects of content-related segmentations and metacognitive prompts on learning with whiteboard animations. Computers & Education, (194), 104702. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2022.104702.

11. Reguera, E., & Lopez, M. (2021). Using a digital whiteboard for student engagement in distance education. Computers & Electrical Engineering, (93), 107268. https://doi.org/10.1016/j.compeleceng.2021.107268.

12.Yorkovsky, Y., & Levenberg, I. (2022). Distance learning in science and mathematics - Advantages and disadvantages based on pre-service teachers’ experience. Teaching and Teacher Education, (120), 103883. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103883.

13. Fabian, K., & Topping, K. (2019). Putting “mobile” into mathematics: Results of a randomized controlled trial. Contemporary Educational Psychology, (59), 101783. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2019.101783.

14. Staddon, R. (2022). A supported flipped learning model for mathematics gives safety nets for online and blended learning. Computers and Education Open, (3), 100106. https://doi.org/10.1016/j.caeo.2022.100106.

15. Rakes, C., Ronau, R., Bush, S., Driskel, S., Niess, M., & Pugalee, D. (2020). Mathematics achievement and orientation: A systematic review and meta-analysis of education technology. Educational Research Review, (31), 100337. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100337.

16. Mukuka, A., Shumba, O., & Mulenga, H. M. (2021). Students’ experiences with remote learning during the COVID-19 school closure: implications for mathematics education. Heliyon, 7(7), e07523. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e07523.

17. Al-Amin, Md., Al Zubayer, A., Deb, B., & Hasan, M. (2021). Status of tertiary level online class in Bangladesh: students’ response on preparedness, participation and classroom activities. Heliyon, 7(1), e05973. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e05943.

18. Carius, A. С. (2020). Network Education and Blended Learning: Cyber University concept and Higher Education post COVID-19 Pandemic. Research, Society and Development, 9(10), e8209109340. https://doi.org/10.33448/rsd-v9i10.9340.

19. Dias, S. B., & Diniz, J. A. (2012). Blended Learning in Higher Education: Different Needs, Different Profiles. Procedia Computer Science, (14), 438-446. https://doi.org/10.1016/j.procs.2012.10.050.

20. Voskoboinikov, S., Kulyk, N., Zagura, F., Gontsa, I., & Bykova, M. (2023). The role of distance education in the modern educational space. Amazonia Investiga, 12(66), 74-84. https://doi.org/10.34069/AI/2023.66.06.8.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7591440
Сьогодні
За місяць
Всього
3088
113926
7591440

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, оф. 24 а
Тел.: +38 (066) 379 72 44.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна