Про формування кінематичних і динамічних параметрів вихідних ланок шахтних транспортних засобів у перехідному режимі руху
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 28 липня 2014
- Опубліковано: 12 серпня 2013
- Перегляди: 4161
Aвтори:
В.В. Проців, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національній гірничий університет“, професор кафедри основ конструювання механізмів і машин, м. Дніпропетровськ, Україна
К.А. Зіборов, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри основ конструювання механізмів та машин, м. Дніпропетровськ, Україна
С.О. Федоряченко, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірант, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Визначення параметрів пружно-дисипативного зв’язку ходової частини шахтного рейкового транспортного засобу з умови забезпечення безпечного руху по горизонтальним та вертикальним нерівностям шляху при заданій кутовій кінематичній рухливості вихідних ланок.
Методика. Складання системи диференційних рівнянь з використанням рівнянь Лагранжа другого роду, що після диференціювання розв’язувались у пакеті математичного аналізу Wolfram Mathematica з метою визначення значень динамічного навантаження вихідних ланок шахтного транспортного засобу та подальшого використання при розрахунках параметрів пружно-дисипативного зв’язку.
Результати. Проведене математичне моделювання та аналіз динамічних процесів у механічній системі „рейковий шлях – шахтний транспортний засіб“ та визначені величини динамічного довантаження вихідних ланок ходової частини (на прикладі вагонетки ВГ-3,3-900 із пружно та рухомо встановленим колесом). Отримані значення стали вихідними даними для розрахунку пружно-дисипативного зв’язку маточина – банжаж. Визначено, що додаткова кінематична рухливість колеса, що забезпечується властивостями встановленого пружно-дисипативного зв’язку, є важливим фактором, що впливає на збільшення коефіцієнта запасу стійкості по вповзанню на рейку при русі на криволінійних ділянках колії.
Наукова новизна. Полягає в урахуванні параметрів пружно-дисипативного зв’язку вихідних ланок шахтного транспортного засобу, що впливає на стійкість та безпеку експлуатації рухомого складу в перехідних режимах руху.
Практична значимість. Можливість розрахунку величини додаткової рухливості колеса при русі на криволінійних ділянках колії та її варіювання в залежності від експлуатаційних умов. Зазначені фактори впливають на безпеку експлуатації та довговічність ланок ходової частини за рахунок зниження динамічного навантаження.
Список літератури / References:
1. Зиборов К.А. Динамическая модель шахтной вагонетки с дополнительной кинематической подвижностью ходовой части: материалы международной конференции „Современное машиностроение. Наука и образование“ ( Санкт-Петербург). / К.А. Зиборов, Г.К. Ванжа, С.А. Федоряченко – СПб.: Политехн. ун-т, 2012.
Ziborov, K.A., Vanzha, G.K. and Fedoriachenko, S.A. (2012), “Dynamic model of a mine cart with additional kinematic movability of running gear”, Proc. of the International Conference “Modern machinery. Science and Education”, Polytechnic University, St. Petersburg, Russia.
2. Зіборов К.А. Математична модель шахтної вагонетки з додатковою кінематичної рухливістю ланок ходової частини / К.А. Зіборов, С.О. Федоряченко // Вісник Криворізького технічного університету. – 2012. – № 32. – С. 149–154.
Ziborov, K.A. and Fedoriachenko, S.A. (2012), “Mathematical model of mining wagon with additional kinematical movability of running gear elements”, Bulletin of Kryvyi Rig National University, no. 32, p. 149–154.
3. DeLorenzo, (1997), “Nucars modeling of a freight locomotive with steerable trucks”, available at: http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-402515359721531/unrestricted/Thesis_MWD_6397.pdf (accessed нет даты обращения к источнику)
4. Бирюков В.В. Теория и расчет механического оборудования подвижного состава ГЭТ / Бирюков В.В. – Новосибирск: НГТУ, 2004. – 49 с.
Biriukov, V.V. (2004), Teoriya i raschet mekhanicheskogo oborudovaniya podvizhnogo sostava GET [Theory and Calculation of Mechanical Equipment of Rolling Stock GET], NGTU, Novosibirsk, Russia.
5. Дирда В.І. Деталі машин / В.І. Дирда, Ю.М. Ов¬чаренко, І.Є. Рижков. – Дніпропетровськ: Авантаж, 2009. – 289 с.
Dirda, V.I., Ovcharenko, Yu.M. and Ryzhkov, I.Ye (2009), Detali mashyn [Machine Parts], Avantazh, Dnipropetrovsk, Ukraine.
2013_4_protsiv
2014-07-24 377.87 KB 1387
Наступні статті з поточного розділу:
Попередні статті з поточного розділу:
- Вплив профілю дороги та конструктивних параметрів автосамоскиду на показники руху - 12/08/2013 12:03
- Результати досліджень ударної взаємодії кускової гірської маси з футерованною робочою поверхнею машин - 12/08/2013 12:00
- Рух твердої фази у вертикальному переривчастому потоці рідини - 12/08/2013 11:59
- Удосконалення методу розрахунку розподілу контактних нормальних напружень при стисканні зразків гірських порід - 12/08/2013 11:56