Про формування кінематичних і динамічних параметрів вихідних ланок шахтних транспортних засобів у перехідному режимі руху

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Aвтори:

В.В. Проців, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національній гірничий університет“, професор кафедри основ конструювання механізмів і машин, м. Дніпропетровськ, Україна

К.А. Зіборов, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри основ конструювання механізмів та машин, м. Дніпропетровськ, Україна

С.О. Федоряченко, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірант, м. Дніпропетровськ, Україна

Реферат:

Мета. Визначення параметрів пружно-дисипа­тивного зв’язку ходової частини шахтного рейкового транспортного засобу з умови забезпечення безпечного руху по горизонтальним та вертикальним нерівностям шляху при заданій кутовій кінематичній рухливості вихідних ланок.

Методика. Складання системи диференційних рівнянь з використанням рівнянь Лагранжа другого роду, що після диференціювання розв’язувались у пакеті математичного аналізу Wolfram Mathematica з метою визначення значень динамічного навантаження вихідних ланок шахтного транспортного засобу та подальшого використання при розрахунках параметрів пружно-дисипативного зв’язку.

Результати. Проведене математичне моделювання та аналіз динамічних процесів у механічній системі „рейковий шлях – шахтний транспортний засіб“ та визначені величини динамічного довантаження вихідних ланок ходової частини (на прикладі вагонетки ВГ-3,3-900 із пружно та рухомо встановленим колесом). Отримані значення стали вихідними даними для розрахунку пружно-дисипативного зв’язку маточина – банжаж. Визначено, що додаткова кінематична рухливість колеса, що забезпечується властивостями встановленого пружно-диси­пативного зв’язку, є важливим фактором, що впливає на збільшення коефіцієнта запасу стійкості по вповзанню на рейку при русі на криволінійних ділянках колії.

Наукова новизна. Полягає в урахуванні параметрів пружно-дисипативного зв’язку вихідних ланок шахтного транспортного засобу, що впливає на стійкість та безпеку експлуатації рухомого складу в перехідних режимах руху.

Практична значимість. Можливість розрахунку величини додаткової рухливості колеса при русі на криволінійних ділянках колії та її варіювання в залежності від експлуатаційних умов. Зазначені фактори впливають на безпеку експлуатації та довговічність ланок ходової частини за рахунок зниження динамічного навантаження.

 

Список літератури / References:


1. Зиборов К.А. Динамическая модель шахтной вагонетки с дополнительной кинематической подвижностью ходовой части: материалы международной конференции „Современное машиностроение. Наука и образование“ ( Санкт-Петербург). / К.А. Зиборов, Г.К. Ванжа, С.А. Федоряченко – СПб.: Политехн. ун-т, 2012.

Ziborov, K.A., Vanzha, G.K. and Fedoriachenko, S.A. (2012), “Dynamic model of a mine cart with additional kinematic movability of running gear”, Proc. of the International Conference “Modern machinery. Science and Education”, Polytechnic University, St. Petersburg, Russia.

2. Зіборов К.А. Математична модель шахтної вагонетки з додатковою кінематичної рухливістю ланок ходової частини / К.А. Зіборов, С.О. Федоряченко // Вісник Криворізького технічного університету. – 2012. – № 32. – С. 149–154.

Ziborov, K.A. and Fedoriachenko, S.A. (2012), “Mathematical model of mining wagon with additional kinematical movability of running gear elements”, Bulletin of Kryvyi Rig National University, no. 32, p. 149–154.

3. DeLorenzo, (1997), “Nucars modeling of a freight locomotive with steerable trucks”, available at: http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-402515359721531/unrestricted/Thesis_MWD_6397.pdf (accessed нет даты обращения к источнику)

4. Бирюков В.В. Теория и расчет механического оборудования подвижного состава ГЭТ / Бирюков В.В. – Новосибирск: НГТУ, 2004. – 49 с.

Biriukov, V.V. (2004), Teoriya i raschet mekhanicheskogo oborudovaniya podvizhnogo sostava GET [Theory and Calculation of Mechanical Equipment of Rolling Stock GET], NGTU, Novosibirsk, Russia.

5. Дирда В.І. Деталі машин / В.І. Дирда, Ю.М. Ов¬чаренко, І.Є. Рижков. – Дніпропетровськ: Авантаж, 2009. – 289 с.

Dirda, V.I., Ovcharenko, Yu.M. and Ryzhkov, I.Ye (2009), Detali mashyn [Machine Parts], Avantazh, Dnipropetrovsk, Ukraine.

 

Files:
2013_4_protsiv
Date 2014-07-24 Filesize 377.87 KB Download 1387

Відвідувачі

7562113
Сьогодні
За місяць
Всього
1395
84599
7562113

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2013 Зміст №4 2013 Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування Про формування кінематичних і динамічних параметрів вихідних ланок шахтних транспортних засобів у перехідному режимі руху