Результати досліджень ударної взаємодії кускової гірської маси з футерованною робочою поверхнею машин
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 28 липня 2014
- Опубліковано: 12 серпня 2013
- Перегляди: 4402
Aвтори:
В.П. Надутий, доктор технічних наук, професор, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова НАН України, завідувач відділу, м. Дніпропетровськ, Україна
В.В. Сухарєв, кандидат технічних наук, , Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова НАН України, науковий співробітник, м. Дніпропетровськ, Україна
Д.В. Белюшин, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, аспірант, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Визначення залежностей напружень у металевій поверхні робочого органу машини, що захищає від параметрів гумової футеровки, умов співудару та виявлення основних факторів, що обумовлюють ефективність її використання.
Методика. Експерименти проведені на лабораторному стенді, що моделює короб у співвідношенні 1:4. Вимірювання напруги в металі при ударному навантаженні визначається тензометричним методом з використанням стандартної реєструючої апаратури. Кількість проведених експериментів достатня для отримання результатів із довірчою ймовірністю 0,95.
Результати. Встановлений, що факторами, які суттєво впливають на зниження напружень у поверхні машини, що захищається гумовою футеровкою при ударних навантаженнях, є товщина та твердість гумового шару, площа, глибина контакту співудару та його час. Гумова футеровка знижує напругу в поверхні, що захищається, при ударі в 6–10 разів у порівнянні з жорстким ударом по незахищеній поверхні, що пояснюється збільшенням площі контакту співудару у 3–5 разів і часу контакту при зіткненні у 3–4 рази.
Наукова новизна. Встановлено нелінійний характер і чисельні значення залежності напруги в коробі, часу контакту та глибини співудару від товщини гумового шару футеровки та твердості гуми. Отримано фізичне пояснення фактора зниження напруги в металевій конструкції при захисті її футеровкою за рахунок збільшення площі контакту й часу удару.
Практична значимість. Отримані дані дозволяють проводити вибір параметрів футеруючої поверхні. Зокрема, за глибиною контакту підбирається робоча товщина гумового шару футеровки з міркувань збереження її цілісності, а інші чинники визначають захисні властивості футеровки та доцільність її застосування.
Список літератури / References:
1. Потураев В.Н. Вибрационная техника и технологии в энергоемких производствах / Потураев В.Н., Франчук В.П., Надутый В.П. : монография / Национальная горная академия Украины. – Днепропетровск, 2002. – 230 с.
Poturaev, V.N., Franchuk, V.P. and Nadutyi, V.P. (2002), Vibratsionnaya tekhnika i tekhnologii v energoyemkikh proizvodstvakh [Vibration technics and technologies in power-consuming production], Monograph, National Mining Academy of Ukraine, Dnepropetrovsk.
2. Рабочие поверхности и футеровки барабанных и вибрационных мельниц: монография / Франчук В.П., Настоящий В.А., Маркелов А.Е., Чижик Е.Ф. – Кременчуг : изд-во Щербаковых А.В., 2008. – 384 с.
Franchuk, V.P., Nastoyashchii, V.A., Markelov, A.Ye. and Chizhyk Ye.F, (2008), Rabochiye poverkhnosti i futerovki barabannykh i vibratsionnukh melnits [Effective surfaces and linings of drum and vibratory mills], Monograph, Izdatelstvo Shcherbakovykh, A.V., Kremenchug.
3. Надутый В.П. Анализ ударного взаимодействия кусковой горной массы с рабочими поверхностями машин и оборудования / В.П. Надутый, В.В. Сухарев, Д.В. Белюшин // Геотехническая механика : межвед. сб. науч. тр. / ИГТМ НАН Украины. – 2012. – Вып. 103. – С. 152–159.
Nadutyi, V.P., Sukharev, V.V. and Beliushkin, D.V. (2012), “The analysis of impact interaction of the lumpy rock mass with effective surfaces of machines and equipment”, Geotekhnicheskaya mekhanika, Interdepartmental papers of IGTM NAS of Ukraine, issue 103, p. 152-159.
2013_4_nadutyi | |
2014-07-24 308.46 KB 998 |
Наступні статті з поточного розділу:
- Про деякі особливості динаміки розбігу вібраційних машин з інерційними віброзбудниками, що самосинхронізуються - 12/08/2013 12:17
- Про формування кінематичних і динамічних параметрів вихідних ланок шахтних транспортних засобів у перехідному режимі руху - 12/08/2013 12:11
- Вплив профілю дороги та конструктивних параметрів автосамоскиду на показники руху - 12/08/2013 12:03