Вплив профілю дороги та конструктивних параметрів автосамоскиду на показники руху
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 28 липня 2014
- Опубліковано: 12 серпня 2013
- Перегляди: 4343
Aвтори:
К.М. Бас, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м. Дніпропетровськ, Україна
В.В. Плахотнік, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий уні-
верситет“, доцент кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м. Дніпропетровськ, Україна
В.В. Крівда, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, молодший науковий спів-
робітник кафедри автомобілів та автомобільного господарства, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Дослідження динаміки та тягово-швидкісних характеристик у процесі руху автосамоскида.
Методи. При виконанні роботи використовувалися як загальнонаукові, так і спеціальні методи досліджень, включаючи наукове узагальнення, методи комплексної оцінки технічного рівня, математичне моделювання та апарат лінійного програмування. Рішення даної задачі базується на складанні диференціального рівняння руху, для чого були використані рівняння Лагранжа другого роду, а також відповідні вирази кінетичної, потенційної енергії та дисипативної функції.
Результати отримані за допомогою математичних розрахунків у програмному продукті математичного аналізу та розрахунку – “Wolfram Mathematicа”.
Результат. У роботі наведена математична модель прямолінійного руху кар'єрного автосамоскида як багатомасової системи з вісьмома ступенями свободи на прямолінійній ділянці дороги з урахуванням стану дорожнього покриття. Отримана методика розрахунку тягових і динамічних характеристик автосамоскида у процесі руху по дорозі з поздовжнім ухилом, що дозволяє отримати необхідну силу тяги.
Наукова новизна. Складена розрахункова схема та рівняння руху при прямолінійному русі машини з урахуванням пружних і розсіювальних характеристик пружних зв'язків, поздовжнього ухилу та профілю дороги, зміни конструктивних характеристик, що дозволить дати близьку до реальної картину динаміки руху та значення тягово-швидкісних характеристик.
Практична значимість. Розроблена методика розрахунку динамічних характеристик автосамоскида у процесі руху, а також аналіз параметрів конструкції автосамоскидів, на підставі чого можна дати рекомендації зі скорочення капітальних витрат на розробку кар'єрів.
Список літератури / References:
1. Зырянов И.В. Повышение эффективности систем карьерного автотранспорта в экстремальных условиях эксплуатации: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. техн. наук : спец. 05.05.06 ,,Гірничі машини” /
И.В. Зырянов. – СПб., 2006. – 20 с.
Zyryanov, I.V. (2006), “Improvement of effectiveness of career vehicles systems in extreme conditions”, Abstract of Dr. dissertation,Mining Machines, St. Petersburg., Russia.
2. Бунякин А.В. Комплексная оценка и прогнозирование показателей качества эксплуатации карьерных автосамосвалов: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 05.05.06 „Гірничі машини“ / А.В. Бунякин. – Кемерово, 2004. – 20 с.
Bunyakin, A.V. (2004), “Complex evaluation and prediction of quality indexes of mining dump trucks”, Abstract of Ph.D. dissertation, Mining Machines, Kemerovo., Russia.
3. Смирнов Г.А. Теория движения колесных машин / Смирнов Г.А. – М : Машиностроение, 1990. – 352 с.
Smirnov, G.A. (1990), Teoriya dvizheniya kolesnykh mashin [The theory of wheeled vehicles motion], Mashinostroyeniye, Moscow, Russia
4. Блохин С.Е. Пути повышения тормозных возможностей шахтных локомотивов / С.Е. Блохин // Збірник наукових праць НГУ. – 2011. – № 36. – Т. 2. – С. 63–67.
Blokhin, S.E. (2011), “The ways of increasing brake possibilities of mine locomotives”, Zbirnyk naukovukh prats NGU, no 36, Vol. 2, pp. 63-67.
2013_4_bass
2014-07-24 331.11 KB 1153
Наступні статті з поточного розділу:
Попередні статті з поточного розділу:
- Результати досліджень ударної взаємодії кускової гірської маси з футерованною робочою поверхнею машин - 12/08/2013 12:00
- Рух твердої фази у вертикальному переривчастому потоці рідини - 12/08/2013 11:59
- Удосконалення методу розрахунку розподілу контактних нормальних напружень при стисканні зразків гірських порід - 12/08/2013 11:56