Розкриття невизначеності стану роликового ланцюга на основі взаємної кореляції

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


К. В. Соснін, orcid.org/0000-0003-4922-8041, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. В. Герасіна, orcid.org/0000-0002-8196-0657, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ю. П. Рибальченко, orcid.org/0000-0003-1363-9885, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Г. Шуллерус, orcid.org/0000-0001-9740-9213, Університет Ройтленгена, м. Ройтленген, Федеративна Республіка Німеччина, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (1): 057 - 062

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-1/057



Abstract:



Мета.
Зменшення простою транспортного обладнання внаслідок технічної несправності цепної передачі шляхом розкриття невизначеності зміни тертя пластинчатого роликового ланцюга через оцінку коефіцієнту тертя ланцюга на холостому ходу.


Методика.
Для досягнення мети було встановлено наступні задачі: виконати дослідження зміни тертя на холостому ходу; розробити метод оцінки тертя роликового пластинчатого ланцюга на холостому ходу. Дослідження стану роликового пластинчатого ланцюга в лабораторних умовах виконуються на стенді, вимірюючи момент двигуна при обертанні ланцюга. Обробка даних випадкового процесу зміни стану роликового ланцюга зумовлює використання методів математичної статистики й кореляційного аналізу.


Результати.
Виконане дослідження контролю стану роликового пластинчатого ланцюга дозволило визначити статистичну залежність зміни тертя за день і кореляційну залежність зміни тертя за всі дні експерименту. Для оцінки зміни стану ланцюгів транспортера розроблено метод визначення коефіцієнту тертя пластинчатого ланцюга через момент двигуна, що обертає ланцюг. За час експерименту підвищення коефіцієнта тертя склало більше 20 відсотків.


Наукова новизна.
Виявлена залежність зміни параметра «момент двигуна, обертаючого ланцюг на холостому ходу» від часу експерименту внаслідок зміни тертя ланцюга або швидкості ковзання у шарнірах ланцюга.


Практична значимість.
Складається у використанні розробленого методу оцінки тертя в ланцюгу на холостому ходу для планування термінів технічного обслуговування транспортного обладнання. Підвищення величини моменту двигуна, обертаючого ланцюг на холостому ходу, пов’язано зі зменшенням швидкості ковзання шарнірів ланцюга, підвищенням коефіцієнту тертя, що є критерієм оцінки стану приводного ланцюга. Результати зміни коефіцієнту тертя розробленого методу показали подобу з результатами кореляційного методу оцінки стану ланцюга.


Ключові слова:
роликовий пластинчатий ланцюг, швидкість ковзання, тертя відкритого ланцюга, знос, кореляційний аналіз

References.


1. Holmberg, K., & Erdemir, A. (2017). Influence of tribology on global energy consumption, costs and emissions. Friction, 5(3), 263-284. https://doi.org/10.1007/s40544-017-0183-5.

2. Yang, W., Wei, K., & Peng, Z. (2018). Integrity detection of mooring chains by the approach of thermography. ESREL 2018 Conference Proceedings. London: Taylor & Francis Group. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/327363866.pdf.

3. Reinhold, R. (n.d.). How to Implement an Effective Chain-wear Monitoring Program. Retrieved from http://www.reliableplant.com/Read/28623/chain-wear-monitoring.

4. Karcher, T., & Schullerus, G. (2017). Correlation-Based Condition Monitoring of a Roller Chain. WCCM 2017. London: ILEC Conference Centre. Retrieved from https://publikationen.reutlingen-university.de/files/1410/1410.pdf.

5. Usov, A. S., & Saharchuk, V. V. (2014). Method for checking the validity of roller chains. Russian Federation Patent No. 2529752. Retrieved from https://patentdb.ru/patent/2529752.

6. Berezhnoy, S. B., Metelkov, S. A., & Skoryunov, A. A. (2014). Forecasting the wear of the drive roller chain in special chain drivers operating in machinery and equipment of the oil and gas complex. Nauchny zhurnal KubGAU, 97(03). Retrieved from http://ej.kubagro.ru/2014/ 03/pdf/80.pdf.

7. Fuglede, N., & Thomsen, J. J. (2016). Kinematic and dynamic modeling and approximate analysis of a roller chain drive. Journal of Sound and Vibration, 366, 447-470. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2015.12.028.

8. Kerremans, V., Rolly, T., De Baets, P., De Pauw, J., Sukumaran, J., & Perez Delgado, Y. (2011). Wear of conveyor chains with polymer rollers. Sustainable Construction and Design. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/55868605.pdf.

9. Burgess, S. C., Pyper, T., & Ling, C. S. (2012). A linear actuated chain test rig capable of accelerated test speeds and continuous wear measurements. Mechanical Engineering Sciencе, 227(5), 1047-1055. https://doi.org/10.1177/0954406212451546.

10. Zhang, B., Zhang, L., & Xu, L. (2016). Degradation Feature Selection for Remaining Useful Life Prediction of Rolling Element Bearings. Quality and Reliability Engineering International, 32(2), 547-554. https://doi.org/10.1002/qre.1771.

11. Sosnin, K. V., & Prosyanyk, A. V. (2011). Automation of the grain drying process in continuous dryers based on theory of fuzzy sets. Zbirnyk naukovyh prats NGU, 36(2), 179-186. Retrieved from http://ir.nmu.org.ua/bitstream/handle/123456789/152747/26.pdf?sequence=1&isAllowed=y.

12. Herasina, O. V., Husiev, O. Y., & Korniienko, V. I. (2019). Neuro-fuzzy forecasting of non-linear processes of blast furnace production. Radio Electronics, Computer Science, Control, 48(1), 89-97. https://doi.org/ 10.15588/1607-3274-20.

13. Kupin, A. I., & Kuznetsov, D. I. (2016). Information technology for groups diagnostics of induction motors based on spectral characteristics and intillegent classification (ISBN 978-617-7250-64-6). Kryvyi Rih: Publisher FOP Chernyavsky D. O. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/84274068.pdf.

14. Polozhaenko, S. A., & Abdullach, O. M. (2015). Мethods of mathematical design and machine authentication of non – statics anomalous diffusive processes. Informatics and mathematical methods in modelling, 5(3), 249-258. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Itmm_2015_5_3_9.

15. GOSTR 54784-2011 Test of agricultural machinery. Methods of estimations of technical parameters (2011). Retrieved from https://docs.cntd.ru/document/1200089620.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6318197
Сьогодні
За місяць
Всього
1865
53389
6318197

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2022 Зміст №1 2022 Розкриття невизначеності стану роликового ланцюга на основі взаємної кореляції