Роль філософських дисциплін в освітніх стратегіях підготовки фахівців у галузі публічного адміністрування
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 29 червня 2019
- Опубліковано: 16 червня 2019
- Перегляди: 2905
Authors:
С. В. Руденко, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0001-9069-0989, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. О. Базалук, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0002-1623-419X, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. Ф. Цвих, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0003-3106-7454, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. П. Кальмук, кандидат філософських наук, доцент, orcid.org/0000-0001-5374-209X, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Київський університет права НАН України, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розкрити оптимальну модель функціонування філософських дисциплін у структурі освітніх програм підготовки фахівців за спеціальністю „Публічне управління та адміністрування“, а також пов'язані з цим аспектом особливості управління освітніми стратегіями підготовки державних службовців. Автори акцентують увагу на: 1) способи управлінського рішення проблеми перенасиченості освітніх програм у галузі публічного управління та адміністрування блоком філософських дисциплін; 2) адаптації освітніх програм підготовки фахівців у галузі публічного адміністрування до потреб національних і міжнародних роботодавців; 3) особливості інтернаціоналізації освітніх програм у галузі публічного адміністрування в контексті академічної мобільності та адаптації системи публічного адміністрування України до стандартів Європейського Союзу.
Методика. Автори використовували метод культурно-історичного аналізу, порівняльний метод, структурно-функціональний метод, а також метод експертної оцінки.
Результати. Запропонована організаційна модель функціонування філософських дисциплін у структурі освітніх програм підготовки фахівців у галузі публічного адміністрування, згідно з якою дисципліни історико-філософського напряму, блоку теоретичної та практичної філософії, що викладаються українською, замінюються англомовними навчальними курсами блоків логіки, теорії аргументації, прикладної політології та прикладної культурології. Автори виділили й розглянули пов’язані з місцем і функціями філософських дисциплін особливості управління освітніми стратегіями підготовки державних службовців в Україні, що в даний час потребують особливої уваги:
1) перенасиченість освітніх програм історико-філософськими дисциплінами, а також дисциплінами галузі теоретичної та практичної філософії в умовах незадоволеної потреби формування загальних компетентностей;
2) необхідність адаптації освітніх програм підготовки фахівців у галузі публічного управління та адміністрування до потреб національних і міжнародних роботодавців без втрати переваг класичної університетської освіти;
3) використання англійської мови для забезпечення дисциплін логічного, політологічного й культурологічного циклів, спрямованих на формування загальних компетентностей.
Наукова новизна. Розроблена адаптована до сучасних національних і міжнародних умов практична модель функціонування філософських дисциплін і дисциплін соціогуманітарного блоку у структурі освітніх програм підготовки фахівців за спеціальністю „Публічне управління та адміністрування“, що дозволяє підвищити ефективність і конкурентоспроможність вищої освіти України в галузі публічного адміністрування, інтегрувати підготовку державних службовців і управлінців України в міжнародний освітній і науковий простір, створити умови адаптації інституціональних і неінституціональних управлінських практик України до стандартів Європейського Союзу.
Практична значимість. Використання отриманих результатів в освітній практиці університетів України, що здійснюють підготовку фахівців за спеціальністю „Публічне управління та адміністрування“, дозволяє підвищити якість вищої освіти, а також знайти оптимальне рішення проблеми співвідношення фундаментальної та вузькоспеціалізованої складових підготовки державних службовців і керівників.
References.
1. Rudenko, S., Sapenko, R., Bazaluk, O., & Tytarenko, V. (2018). Management Features of International Educational Projects between Universities of Poland and Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2(164), 142-147. DOI: 10.29202/nvngu/2018-2/21.
2. Bazaluk, O. (2018). The Feature Transformations of the Basic Meanings of Greek Paideia in the Educational Theories in the Middle Ages. Schole, 12.1, 243-258. DOI: 10.21267/AQUILO.2018.12.10428.
3. Vilkov, V. (2018). Scientific Communism” and the Modern Political Science in Ukraine. Ukrainian Policymaker, 2, 48-55. DOI: 10.29202/up/2/7.
4. Svyrydenko, D. (2016). Mobility Turn in Contemporary Society as an Educational Challenge. Future Human Image, 3(6), 102-108.
5. Liashenko, I. (2018). Wilhelm Dilthey: Understanding the Human World. Philosophy and Cosmology, 20, 163-169. DOI: 10.29202/phil-cosm/20/16.
6. Sobolievskyi, Y. (2018). Soviet and Ukrainian Studies of American Philosophy: Translation of Philosophical Texts. Future Human Image, 9, 100-106. DOI: 10.29202/fhi/9/10.
7. Tytarenko, V., & Rudenko, S. (2018). Kant’s Studies in Ukrainian Philosophy of Soviet Period. Future Human Image, 9, 107-114. DOI: 10.29202/fhi/9/11.
8.Nelipa, D., & Batrymenko, O. (2018). Strategy, management model and educational scientific civil servants training program in postgraduate studies of the university. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, I(164), 178-183. DOI: 10.29202/nvngu/2018- 2/16.
9. Naumenko, R. (2017). Management for the Society of the Future: New Trends in the Training for Civil Servants in Ukraine. Philosophy and Cosmology, 19, 117-125.
10. Sodomora, P. (2018). Ukrainian Philosophical Thought at the Brink between East and West. Ukrainian Policymaker, 3, 65-71. DOI: 10.29202/up/3/9.
11. Yosypenko, S. (2018). Philosophy and Post-Totalitarian Practices. Future Human Image, 9, 134-144. DOI: 10.29202/fhi/9/14.
12. Nelipa, D., Batrymenko, O., Rudenko, S., & Liashenko, I. (2018). Higher Educational Management in Ukraine: will generation change help us transform it faster? Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3(165), 167-175. DOI: 10.29202/nvngu/2018- 3/19.
13. Czyz, A. (2018). An Analysis of Polish Teachers Attitudes towards Inclusive Education. Future Human Image, 10, 4-19. DOI: 10.29202/fhi/10/1.
14. Sakun, A., & Mordous, I. (2019). Digital Re-Evolution: Learning to be Human at Contemporary Society. Philosophy and Cosmology, 22, 129-136. DOI: 10.29202/phil-cosm/22/11.
15. Kravchenko, A., & Kyzymenko, I. (2019). The Forth Industrial Revolution: New Paradigm of Society Development or Posthumanist Manifesto. Philosophy and Cosmology, 22, 120-128. DOI: 10.29202/phil-cosm/ 22/10.
16. Yakushik, V. (2018). Varieties of a Law-Governed State. Ukrainian Policymaker, 3, 72-84. DOI: 10.29202/up/3/10.