Особливості управління конкурентоспроможністю сучасного університету на засадах соціальної відповідальності
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 18 вересня 2018
- Опубліковано: 27 серпня 2018
- Перегляди: 3227
Authors:
O. C. Александрова, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0003-0030-1367, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Л. В. Батченко, доктор економічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-6975-5813, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
М. М. Дєліні, кандидат економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0001-5899-0818, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
У. В. Лаврик, кандидат економічних наук, orcid.org/0000-0001-8772-4690, Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Розробка стратегії управління вітчизняним університетом на засадах соціальної відповідальності задля підвищення його конкурентоспроможності в умовах глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти.
Методика. Використання діалектичного методу, системного, структурно-функціонального, інституційного підходів, а також методів аналізу, синтезу, порівняння, експертної оцінки дає можливість визначитись зі структурою й функціями соціальної відповідальності університету та механізмом її реалізації у внутрішньому й зовнішньому середовищі.
Результати. Реалії сьогодення вимагають від університету відігравати провідну роль у формуванні людського капіталу, розповсюдженні цінностей соціальної відповідальності в суспільстві, що можливо на засадах підвищення власної конкурентоспроможності в умовах глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти. Автори статті застосували власний адміністративний досвід і знання при розробці стратегії підвищення конкурентоспроможності університету як соціально відповідальної організації. Був розроблений механізм реалізації цієї стратегії через структуру соціальної відповідальності університету, за допомогою здійснення стратегічно-орієнтованого внутрішнього аудиту в системі управління університетом. Доведено, що відповідну стратегію можна втілити через корпоративну культуру університету засобами прищеплення цінності соціальної відповідальності учасникам освітнього процесу.
Наукова новизна. Розроблена стратегія управління університетом на засадах соціальної відповідальності, яку можна втілити через корпоративну культуру засобами культивування цінності відповідальності учасникам освітнього процесу, з метою підвищення конкурентоспроможності університету в умовах глобальних викликів. Запропоновано авторський підхід визначення цільових установок внутрішнього аудиту на основі ідентифікації та групування інтересів основних груп зацікавлених сторін, проведено їх групування й порівняльний аналіз з позиції їх інтересів і способів впливу на розвиток університету. Виділені функціональні напрями внутрішнього аудиту та алгоритм його реалізації з урахуванням специфіки діяльності закладу вищої освіти.
Практична значимість. Використання одержаних результатів в освітній і управлінській практиці дозволяє створити модель соціальної відповідальності університету та окреслити напрями її реалізації; розробити й втілити механізм контролю впровадження заходів з соціальної відповідальності; дослідити рівень становлення корпоративної культури університетів і запропонувати шляхи її подальшого розвитку з метою підвищення конкурентоздатності закладів вищої освіти в умовах глобалізації.
References.
1. Aleksandrova, O. S., 2015. Corporate Culture as a Factor in the Formation and Development of a Modern University. Neperervna profesiyna osvita: teoriya i praktyka, 3, pp. 21‒26.
2. Chepak, V. V., 2013. University as a Social Organization: Transformation in the Conditions of Globalization. Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriya Sotsiolohichni doslidzhennya suchasnoho suspilʹstva: metodolohiya, teoriya, metody, 1045, pp. 181‒185.
3. Babina, O. Ye. and Komarova, A. A., 2014. Mechanism for Raising the Level of Socially Responsible Activity of Ukrainian Enterprises. Biznes Inform, 12, pp. 69‒74.
4. Bila, I.S. and Krasman, N.V., 2017. Social Responsibility of Business: Theoretical Aspects and Practical Realization in the Economy of Ukraine. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnya, 5(10), pp. 3‒7.
5. Evtushenko, V. A. and Shuba, T. P., 2016. Strategy of Institutionalization of Social Responsibility in the Organization. Visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya : Ekonomika, 21(1), pp. 85‒91.
6. Fursa, M.V., 2014. Social Responsibility of the Enterprise: Theoretical and Methodological Problems of Formation. Demokratychne vryaduvannya, 14. Available at: <http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeVr_2014_14_26> [Accessed 10 January 2017].
7. Bukharina, L.M. and Suchkov, A.V., 2014. Use of Social Responsibility of Business to Create a Positive Image of the Enterprise. Ekonomika i orhanizatsiya upravlinnya, 1‒2, pp. 48‒53.
8. Rudenko, S., Sapenko, R., Bazaluk, O. and Tytarenko, V., 2018. Management Features of International Educational Projects Between Universities of Poland and Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsіonalnoho Hіrnychoho Unіversytetu, 2, pp. 142‒147. DOI: 10.29202/nvngu/ 2018-2/21.
9. Goda, S. and Ušiak, J., 2016. What is the Threat Perception of the Slovak Republic? Central European Journal of International and Security Studies, 10(1/2016), pp. 61‒87.
10. Pstuszek, А., 2018. The Social Potential Of the Polish Art in the Transformation Period. Future Human Image, 9, pp. 82‒91. DOI: 10.29202/fhi/9/8.
11. Bazaluk, O., 2017. Plato’s and Isocrates’ Traditions in the Development of Educational Theories in the History of Culture. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 40(2), pp. 5‒18.
12. Repaul Kanji and Rajat Agrawal, 2016. Models of Corporate Social Responsibility: Comparison, Evolution and Convergence. IM Kozhikode Society & Management Review, 5(2), pp. 141–155. Available at: <http://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/2277975216634478> [Accessed 29 April 2017].
13. Hofstede, G., 2011. Dimensionalizing Cultures: The Hofstede Model in Context. Online Readings in Psychology and Culture, 2(1). Available at: <https://doi.org/10.9707/2307-0919.1014> [Accessed 30 April 2017].
14. Edgar H. Schein, 2015. Organization Psychology Then and Now: Some Observations. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 2, pp. 1‒19. Available at: <https://www.annualreviews.org/doi/full/10.1146/annurev-orgpsych-032414- 111449#_i4> [Accessed 01 May 2017].
15. Fatkhutdinov, V. and Bazaluk, O., 2018. The Importance of the Brain Neuro-Programming Technologies in National and Regional Security Strategies. Philosophy and Cosmology, 20, pp. 74‒82. DOI: 10.29202/phil-cosm/20/6.