Державна підтримка як інструмент розвитку підприємств вугільної галузі: сучасний стан та проблеми
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 18 вересня 2018
- Опубліковано: 27 серпня 2018
- Перегляди: 3273
Authors:
О. А. Лаговська, доктор економічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-9517-0499, Житомирський державний технологічний університет, м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Т. П. Назаренко, кандидат економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0001-7702-8122, Житомирський державний технологічний університет, м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. В. Супрунова, кандидат економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-5800-3023, Житомирський державний технологічний університет, м. Житомир, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. Ю. Ільїн, доктор економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0002-4223-1865, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Визначити проблеми та перспективи функціонування вугільної промисловості України в умовах кризи з використанням інструменту державної підтримки.
Методика. Використані методи аналізу (аналізу програмних документів і обсягів державного фінансування), синтезу (системного вивчення впливу нормативно-правового регулювання й державного фінансування на стан функціонування вугледобувних підприємств), монографічний (розгляд наукових поглядів на проблеми розвитку вугільної промисловості), дослідження (визначення напрямів використання та ефективності бюджетних видатків) та експеримент (скорегований розрахунок обсягів державного фінансування, ціни та збитків підприємств вугільної галузі).
Результати. Державна підтримка є основною формою підтримки функціонування вугільної галузі. Аналіз програмних документів і Постанов Кабінету міністрів України показав їх декларативний характер і відсутність системного підходу до реформування вугільної галузі. В умовах антитерористичної операції, збитковості видобутку вугілля й зростання кредиторської заборгованості, пошук ефективного власника є можливим варіантом розв’язування даної проблеми.
Наукова новизна. Проведено системне вивчення державної підтримки розвитку вугільної галузі в розрізі напрямів використання бюджетних коштів і за елементами. Досліджено ціноутворення та вплив на збитковість вугільних підприємств. Проведено корегування обсягів держаного фінансування у зв’язку зі зміною курсу гривні до американського долару.
Практична значимість. Результати досліджень можуть бути використані для удосконалення механізму державної підтримки підприємств вугільної галузі.
References.
1. Barabash, M. and Cherednichenko, Y., 2015. Transformation of MCC Pavlogradugol coal mining in a world-class company – PJSC “DTEK Pavlogradugol”. Mining: Collection of Scientific papers, 9, pp. 15‒23.
2. Zhykalyak, N. and Lukinov, V., 2016. Improvement of state regulation of sustainable development of fuel and energy resources of Ukraine. Mining: Collection of Scientific papers, 10(2), pp. 97‒105.
3. Krasnik, V. G., 2015. The Main directions of reforming of coal industry of Ukraine in the medium term. Mining: Collection of Scientific papers, 9, pp. 25‒34.
4. Snihur, V., Malashkevych, D. and Vvedenska, T., 2016. Tendencies of coal industry development in Ukraine. Mining: Collection of Scientific papers,10(2), pp. 1‒8.
5. Verkhovna Rada of Ukraine, 1999. The mining law of Ukraine: Law of Ukraine of 06.10.1999 No. 1127–XIV with the subsequent changes. Bulletin of the Verkhovna Rada of Ukraine, 50, Article 433.
6. Ministry of Energy and Coal Industry of Ukraine, 2015. The concept of the State target economic program of reforming the coal industry for 2015‒2020 [online]. Available at: <http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article?art_id=245027382&cat_id=244916227> [Accessed 6 March 2017].
7. Ministry of Energy and Coal Industry of Ukraine, 2015. The concept of the State target economic program of reforming the coal industry for the period till 2020 [online]. Available at: <http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article?art_id=245127741&cat_id=244916227> [Accessed 22 February 2017].
8. Cabinet of Ministers of Ukraine, 2008. On approval of the Concept of reforming the coal industry: the Cabinet of Ministers of Ukraine of 14.05.2008 № 737-R [online]. Available at: <http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/737-2008-%D1%80> [Accessed 22 February 2017].
9. Cabinet of Ministers of Ukraine, 2005. On approval of the Concept of development of coal industry: the Cabinet of Ministers of Ukraine from 07.07.2005 No. 236-R [online]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/236-2005-%D1%80 [Accessed 16 February 2017].
10. 112 ua, 2017. The real support of the coal industry in the state budget for 2017, and the increase of the coal price for the state mines, – experts [online]. Available at: <https://ua.112.ua/polityka/realna-pidtrymka-vuhilnoi-haluzi-ne-v-derzhbiudzheti-2017-a-pidvyshchennia-tsiny-vuhillia-dlia-derzhshakht-eksperty-360874.html> [Accessed 24 April 2017].
11. National Regulatory Commission on Energy and Utilities, 2017. NKREKP denies of incorporation of coal current prices at “Rotterdam +” in the existing electricity tariffs [online]. Available at: <http://www.nerc.gov.ua/?news=5757> [Accessed 28 March 2017].
12. Artyushenko, V., 2016. Coal dead end. ZN.UA [online]. Available at: <https://zn.ua/energy_market/ugolnyy-tupik-1-.html> [Accessed 28 March 2017].
13. Ministry of Energy and Coal Industry of Ukraine, 2017. A report on the results of audit of efficiency of use of state budget funds provided for the Ministry of energy and coal industry of Ukraine restructuring of the coal industry Approved by decision of the court of accounts from 16.05.2017, No. 11‒2. Kyiv.