Ефективність адаптації національних економічних систем до глобальних технологічних трансформацій: роль системи освіти
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 11 січня 2018
- Опубліковано: 11 січня 2018
- Перегляди: 3495
Authors:
С.А. Тусупова, доктор технічних наук, доцент, Університет „Туран“, директор департаменту з академічних питань, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">s.tussЦя електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
А.С. Кусаінова, Університет „Туран“, аспірант, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">a.kussainova@turan-edu.kz
Abstract:
Мета. Обґрунтування концептуального підходу до вибору параметрів освіти як соціального інституту на рівні окремої держави в період циклічної технологічної трансформації глобального економічного простору.
Методика. Системне моделювання, системний аналіз і дизайн актуальних характеристик системи освіти, адекватної стану національної економіки й вимогам якісної технологічної трансформації глобальної економіки.
Результати. Розглянуто проблему позиціонування національної економіки у глобальному економічному просторі в період зміни технологічних укладів чи четвертої промислової революції. Обґрунтована роль системи освіти в перехідні періоди економічного розвитку як інституту, що прискорює технологічний прогрес. У рамках теоретичних положень інституціоналізму із застосуванням системного аналізу сформовано концептуальний підхід до вибору актуальних характеристик системи освіти з урахуванням стану національної економіки. Проведена інтерпретація положень моделі дидактичної системи в термінах економічного розвитку з урахуванням глобальних технологічних трансформацій. Аргументовано концептуальний підхід до вибору структури системи освіти в діапазоні „глобальне – національне“ та охарактеризовані детермінанти цього вибору.
Наукова новизна. Обґрунтовано концептуальний підхід до реалізації дизайну системи освіти, метою якого є підвищення ефективності адаптації національної економіки до глобальних технологічних трансформацій.
Практична значимість. Полягає в тому, що запропонований концептуальний підхід є основою для розробки методичного забезпечення погодженого розвитку економіки та освіти як соціальних інститутів, що включає: пошук моделі освіти, адекватної новому етапу технологічного розвитку (шостому технологічному укладу/четвертій промисловій революції); виявлення параметрів моделі освіти, адекватної ролі країни у світовому поділі праці – урахування національних інтересів і глобальної інтеграції економіки країни у світовий економічний та освітній простір.
References
1. Douglass, N. Institutions, institutional change and economic performance [online]. Available at: <https://ru.scribd.com/doc/52858859/Institutions-Institutional-Change-and-Economic-Performance-NORTH-Douglass-C> [Accessed 12 June 2017].
2. Klaus Schwab for Foreign Affairs [online]. Available at: <http://sputnikipogrom.com/tech/48819/new-year-ahead-1/#.WDI63COhpBc> [Accessed 03 September 2016].
3. Sergei Glaziev: official web site [online]. Available at: <http://www.glazev.ru> [Accessed 12 June 2017].
4. World Economic Forum, 2016. Global Challenge Insight Report «The Future of Jobs Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution». Geneva: World Economic Forum.
5. Stefanenko, P. V., 2011. Distance learning at high school [online]. Available at: <http://frtsp.donntu.org/sciw/Distantsionnoe_obuchenie_v_vysshey_shkole.pdf> [Accessed 23 April 2016].
6. Gomilko, O., Svyrydenko, D. and Terepyshchyi, S., 2016. Hybridity in the higher education of Ukraine: global logic or local idiosyncrasy? Philosophy & Cosmology, 17, рр. 177–199.