Формування професійних компетенцій у студентів-гірників при вивченні гуманітарних дисциплін
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 04 серпня 2016
- Опубліковано: 04 серпня 2016
- Перегляди: 3246
Authors:
В. В. Єгоров, д-р пед. наук, проф., Карагандинський державний технічний університет, м. Караганда, Республіка Казахстан, e-mail: kargtu@ kstu.kz
В. С. Портнов, д-р техн. наук, проф., Карагандинський державний технічний університет, м. Караганда, Республіка Казахстан, e-mail: kargtu@ kstu.kz
Е. Г. Огольцова, канд. пед. наук, Карагандинський державний технічний університет, м. Караганда, Республіка Казахстан, e-mail: kargtu@ kstu.kz
Abstract:
На базі Карагандинського державного технічного університету (Республіка Казахстан) розроблені та впроваджені в навчальний процес програми для комп’ютерної підтримки, що сприяють формуванню професійних компетенцій у студентів-гірників при вивченні гуманітарних дисциплін.
Мета. Добитися якісних змін у процесі формування професійних компетенцій у фахівців для гірничої галузі. Переорієнтувати зміст варіативної частини гуманітарних дисциплін гірничих спеціальностей з урахуванням професійних потреб студентів.
Методика. Базується на розробці й впровадженні в навчальний процес програм для комп’ю терної підтримки викладання гуманітарних дисциплін (історії, філософії, соціології, політології, культурології) для формування професійних компетенцій у студентів-гірників.
Результати. Наведені результати проведеного експерименту, що дозволяють зробити висновок щодо якісних змін у процесі формування професійних компетенцій у фахівців для гірничопромислового комплексу при використанні в навчальному процесі професійно-орієнтованих програм для комп’ютерної підтримки.
Наукова новизна. Процес формування професійних компетенцій у майбутніх гірників, наряду зі спеціальними, уперше здійснюється при вивченні гуманітарних дисциплін.
Практична значимість. У результаті отриманих даних при вивченні гуманітарних дисциплін є позитивна динаміка у процесі формування професійних компетенцій у студентів-гірників, що виражається у позитивному відношенні до своєї професії та представникам професійної спільноти, розумінні громадської місії своєї технічної професії, усвідомленні соціальної відповідальності за ухвалення технічних і технологічних рішень, формуванні відношення до себе як до професіонала.
References / Список літератури
1. Nuraliev, T., 2013. Kazakhstan geology passes hard way to revival. NOMAD [online] Available at: <www. nomad.su> [Accessed 21.10.2013].
Нуралиев Т. Казахстанская геология проходит сложный путь к возрождению [Электронный ресурс] / Нуралиев Т. // „NOMAD кочевник‟ от 21.10.2013 – Режим доступа: http://www.nomad.su
2. Kirilova, G.I. and Vlasova, V.K., 2011. Modelling regional and professional infrastructure of informational environment of professional education. International electronic journal “Educational Technology & Society”, Vol. 14, No. 1, pp. 407–417.
Кирилова Г.И. Моделирование регионально-профессиональной инфраструктуры информационной среды профессионального образования / Г.И.Кирилова, В.К.Власова // Международный электронный журнал „Образовательные технологии и общество (Educational Technology & Society)‟ – 2011. – Вып. 14. – № 1. – С. 407–417.
3. Rizun, N.O., 2013. Realization of methods and models of minimization of errors of machine-human co-operation in automatically systems of diagnostics of levels of professional training. Scientific messenger, No. 2, pp. 90–97.
Ризун Н.О. Разработка методов и моделей минимизации погрешностей машино-человеческого взаимодействия в автоматизированных системах диагностики уровня профессиональной подготовки / Н.О.Ризун // Научный вестник НГУ – 2013. – № 2. – С. 90–97.
4. Yevenko, O., 2014. Development of students’ creative competence in language classes. Topical Issues of Pedagogy, Psychology and Professional Education, No. 1, pp. 28–33.
Євенко О. Розвиток творчої компетентностi студентiв на заняттях мови / О.Євенко // Актуальні проблеми педагогiки, психологii та професійної освiти – 2014. – № 1. – С. 28–33.
5. Kurban, O.V. Specifics and features of training of PR specialists for the profile market. Pedagogical Process: the Theory and Practice, No. 4, pp. 32–35.
Курбан О.В. Специфіка та особливості підготовки PR-фахівців для сучасного профільного ринку / О.В.Курбан // Педагогічний процес: теорія і практика – 2014. – № 4. – С. 32–35.
6. Ogoltsova, E.G. Criteria and indexes of estimating the quality of professional development of technical university students. Standards and Monitoring in Education, No. 2, pp. 51–53.
Огольцова Е.Г. Критерии и показатели оценки качества профессионального становления студентов технического ВУЗа / Е.Г.Огольцова // Стандарты и мониторинг в образовании – 2012. – № 2. – С. 51–53.
03_2016_Yegorov | |
2016-07-29 319.64 KB 926 |