Стратегічне управління підготовкою майбутніх фахівців у вищій школі: концептуальні підстави
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 04 серпня 2016
- Опубліковано: 04 серпня 2016
- Перегляди: 3220
Authors:
В.М.Кормакова, д-р пед. наук, проф., Бєлгородський державний національний дослідницький університет, м. Бєлгород, РФ, e-mail: kormakova@ bsu.edu.ru; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О.М.Мусаелян, канд. пед. наук, доц., Бєлгородський державний національний дослідницький університет, м. Бєлгород, РФ, e-mail: kormakova@ bsu.edu.ru; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.О.Романов, д-р пед. наук, проф., Тульський державний педагогічний університет імені Л.М.Толстого, м. Тула, РФ, e-mail: romanov-tula@ mail.ru
Abstract:
Мета. Розробка моделі стратегічного управління професійною підготовкою у ВНЗ.
Методика. Теоретичні: теоретико-методологічний аналіз, теоретичне моделювання та проектування. Емпіричні: узагальнення досвіду застосування системного, діяльнісного, компетентнісного, синергетичного та культурологічного підходів.
Результати. На основі аналізу та узагальнення накопиченого досвіду управління професійною підготовкою майбутніх фахівців у вищій школі розроблена концептуальна модель стратегічного управління цим процесом.
Наукова новизна. Розроблена з урахуванням вимог ринку праці концептуальна модель стратегічного управління професійною підготовкою майбутніх фахівців, що дозволяє більш ефективно вирішувати проблеми підвищення якості підготовки висококваліфікованих кадрів у ВНЗ. Представлені методологічні основи теорії й практики стратегічного управління професійною підготовкою фахівців. Дана характеристика структурно-змістовних основ моделі стратегічного управління професійною підготовкою. Розроблені організаційно-педагогічні умови ефективного стратегічного управління професійною підготовкою, що включають педагогічне інформаційне та організаційне забезпечення діяльності управління у ВНЗ. Здійснена спроба обґрунтування системи стратегічного управління професійною підготовкою у вищій школі, що збагачує теорію управління якістю підготовки сучасних фахівців. Визначені перспективні напрями перетворень у системі управління професійною підготовкою у вищій школі.
Практична значимість. Використання отриманих результатів в освітній та виробничій практиці дозволить підвищити результативність інноваційного розвитку системи управління професійною підготовкою висококваліфікованих фахівців. Матеріали дослідження можуть бути використані у практичній діяльності для проектування сучасних систем управління стратегічного характеру, розробки змісту підготовки та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького та адміністративно-управлінського апарату у ВНЗ.
References / Список літератури
1. Romanov, V.A., Kormakova, V.N. and Musayelyan, E.N., 2014. The system of training of future special-ists: Quality Management, Scientific Bulletin of National Mining University, No. 2 (146), pp. 130–137.
Романов В.А. Система подготовки будущих спе циалистов: управление качеством / В.А.Романов, В.Н.Кормакова, Е.Н.Мусаелян // Научный вестник национального горного университета. – 2014. – № 2 (146). – С. 130–137.
2. Ponomarenko, V.S., 2012. Problemy podgotov ki kompetentnykh ekonomistov I menedzherov v Ukraine [Problems of training competent economists and managers in Ukraine]. Kharkiv: ID “INZHEK“.
Пономаренко В.С. Проблемы подготовки ком-петентных экономистов и менеджеров в Украине: монография / Пономаренко В.С. – Харьков: ИД „ИНЖЭК“, 2012. – 352 с.
3. Rodionov, A.V. and Cherkasov, A.V., 2013. Formation of innovation and integrated quality of management system of agricultural higher education. Scientific Bulletin of National Mining University, Series: Economics and Management, No. 1, pp. 141–148.
Родионов А.В. Формирование ин новационно- интегрированной системы управления качеством аграрного высшего образования / А.В.Родионов, А.В.Черкасов // Научный вест ник Национального горного университета. Серия: Экономика и управление. – 2013. – № 1. – С. 141–148.
4. Yerokhin, M.N., 2007. Challenging problems of en-gineering staff training for agribusiness. Oryol State Agrarian University, No. 6, Vol. 9, pp. 21–23.
Ерохин М.Н. Актуальные проблемы подготов- ки инженерных кадров для АПК / М.Н.Ерохин // Вестник Орловского государственного аграрного университета. – 2007. – № 6. – Том 9. – С. 21–23.
5. Kormakova V.N., Isaev I.F., and Isaeva N.I., 2013. Samoopredelenie starsheklassnikov v sfere vysokotekhnologicheskikh rabochikh professii [Self-de-termination of high school students in the field of highly technology occupations] Collective Monograph. Belgorod: OOO “GIK”.
Самоопределение старшеклассников в сфере высокотехнологичных рабочих профессий: коллективная монография / [Кормакова В.Н., Исаев И.Ф., Исаева Н.И. и др.]. – Белгород: ООО „ГиК“, 2013. – 168 с.
6. Feldman, D.Y., and Gardner, H., 1996. Changing the world: A framework for the study of creativity. Yale: Yale Press.
7. Rogers, C.R., 2004. Toward a theory of creativity. ETS: A Review of General Semantics. Vol. 11, pp. 249–260.
8. Fedorov, V.A., 2014. Management of development of research and education network in the contemporary socio-pedagogical conditions. Scientific Bulletin of National Mining University, Series: Economics and Management, No. 2, pp. 170–179.
Федоров В.А. Управление развитием научно-образовательной сети в современных социально-педагогических условиях / В.А.Федоров, Н.Н.Давыдова // Научный вестник Национального горного университета. Серия: Экономика и управление. – 2014. – №2. – С. 170–179.
9. Thompson, A.A. Jr. and Strickland, A.J., 2006. Strategic Management Concepts and Cases. McGraw-Hill Companies, Inc.
Томпсон-мл. Артур А. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа: 12-е изд., пер. с англ. / Артур А. Томпсон-мл., А. Дж.Стрикленд – М.: Изд. дом „Вильямс“, 2006. – 928 с.
10. Badayan, I.M., 2009. Strategicheskoie upravlenie kachestvom professionalnoi podgotovki spetsyalistov v vuze [Strategic management of the quality of vocational training in higher educational establishments]. Stavropol: Stavropol book publishing house.
Бадаян И.М. Стратегическое управление качеством профессиональной подготовки специалистов в ВУЗе: монография / Бадаян И.М. – Ставрополь: Ставропольское книжное издательство, 2009. – 398 с.
03_2016_Kormakova | |
2016-07-29 261.94 KB 867 |
Наступні статті з поточного розділу:
- Виявлення фальсифікацій фінансової звітності через багатоваріантне навчання - 04/08/2016 07:45
- Оцінка ефективності надання логістичних послуг, заснована на трикутній нечіткій техніці topsis - 04/08/2016 07:42
- Формування професійних компетенцій у студентів-гірників при вивченні гуманітарних дисциплін - 04/08/2016 07:39