Підвищення ступеня ідеальності вантажних вагонів та прогнозування стадій їх еволюції
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 29 жовтня 2015
- Опубліковано: 10 жовтня 2015
- Перегляди: 3929
Автори:
О.В. Фомін, кандидат технічних наук, доцент, Донецький інститут залізничного транспорту Української державної академії залізничного транспорту, доцент кафедри рухомого складу залізниць, м. Донецьк, Україна
Реферат:
Мета. Висвітлення результатів робіт з визначення шляхів підвищення ступеня ідеальності вантажних вагонів та прогнозування наступних поколінь еволюції їх несучих систем. Також у статті представлені приклади застосування запропонованої для вантажних вагонів ідеалістично-спрямованої стратегії для вдосконалення несучих систем залізничних універсальних напіввагонів.
Методика. При проведенні дослідження використаний: закон підвищення ступеня ідеальності технічних систем та підходи теорії вирішення винахідницьких задач. При цьому ідеальний вантажний вагон розглядається як ідеальний його конструкт чи ідеальний розумовий/віртуальний об’єкт, що лежить в основі предметного поняття „вантажний вагон“ та визначає його смисл. При цьому він характеризується показниками й параметрами, що забезпечать перевезення максимуму вантажу з мінімальними/нульовими собівартістю виготовлення та експлуатаційними витратами у визначених умовах виробничої бази й територіального курсування. Пропонується технічне оцінювання існуючих і перспективних вантажних вагонів, виявлення їх конструкційних недоліків та можливих шляхів наближення до ідеальних виконань.
Результати. Розроблена загальна формула для оцінювання ступеня ідеальності вантажних вагонів та її конкретизація для модуля кузова. Визначені напрями поліпшення техніко-економічних та експлуатаційних показників несучих систем вантажних вагонів. Запропоновані підходи до проектування вантажних вагонів нового покоління.
Наукова новизна. Уперше запропонований новий аспект проектування вантажних вагонів на основі ідеалістично-спрямованої стратегії розвитку технічних систем. Науково обґрунтована необхідність розроблення вантажних вагонів нового покоління та зроблений прогноз можливості її виконання.
Практична значимість. Прогнозовані етапи еволюціонування несучих систем напіввагонів доцільно використовувати в якості основи для подальших науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на розроблення їх зразків з поліпшеними техніко-економічними та експлуатаційними показниками (моделей нового покоління), при складанні відповідних технічних завдань.
Список літератури / References:
1. Фомін О.В. Дослідження дефектів та пошкоджень несучих систем залізничних напіввагонів: монографія / О.В. Фомін – К.: ДЕТУТ, 2014. – 299 с.
Fomin, O.V. (2014), Doslidzhennia defektiv ta poshkodzhen nesuchуkh sуstem zaliznуchnуkh napivvahoniv [Research of Defects and Damages of the Supporting Systems of Railway Freight Gondolas], monograph, DETUT, Kyiv, Ukraine, ISBN 978-966-2197-76-1.
2. Бараш Ю.С. Концептуальный подход к реформированию ремонтной базы для грузовых вагонов в современных рыночных условиях / Ю.С. Бараш, Ю.В. Булгакова // Науковий вісник НГУ. – 2013. – №3. – С.125–133.
Barash, Yu.S. and Bulgakova, Yu.V. (2013), “Conceptual approach to freight car repair base reforming under current market conditions”, Naukovyi Visnyk Natsionalnohо Hirnychoho Universytetu, no.3, pp. 125–133.
3. Salamatov, Yuri (1999), TRIZ: The Right Solution at the Right Time: A Guide to Innovative Problem Solving, Insytec, The Netherlands.
4. Vladimir Petrov and Avraam Seredinski. “Progress and Ideality”, TRIZ Futures 2005, the 5th ETRIA Conference, November 16–18, 2005, Graz, Austria, pp. 195–204, The TRIZ Journal, Available at: http://www.triz-journal.com/archives/2006/02/01.pdf
5. Мороз В.І. Генетичний та методологічний аспект створення технічних засобів нового покоління для заліз-ничного транспорту / В.І. Мороз // Залізничний транспорт. – 2000. – № 5–6. – С.61–62.
Moroz, V.I. (2000), “Genetic and methodologic aspect of creation of new-generation technical facilities for railway transport”, Zaliznychnyi Transport, Kyiv, no. 5–6, pp. 61–62.
2015_03_fomin | |
2015-10-29 736.79 KB 1226 |
Наступні статті з поточного розділу:
Попередні статті з поточного розділу:
- Резонансні явища у віброзахисних системах квазінульової жорсткості - 10/10/2015 16:25
- Перехресний спосіб кріплення канатів на однобарабаних шахтних піднімальних установках із розташуванням шкивів на одній вісі - 10/10/2015 16:24
- Гіпотеза про енергетичну оцiнку надійності виконавчих органів вугледобувних машин - 10/10/2015 16:22