Удосконалення методології обґрунтування безпечних маршрутів транспортування небезпечних речовин і вантажів

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Р. В. Петрук, orcid.org/0000-0002-5128-4053, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. В. Луньова, orcid.org/0000-0002-2869-736X, Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. С. Гаркушевський, orcid.org/0000-0002-5807-4446, Вінницький державний педагогічний університет, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (5): 112 - 117

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-5/112



Abstract:



Мета.
Удосконалення існуючих методів прокладання безпечних маршрутів при транспортуванні небезпечних речовин і матеріалів, у тому числі відходів.


Методика.
У роботі використовуються методи математичного моделювання, методи статистики, методи прогнозування ризиків і віддалені наслідки для навколишнього середовища. З урахуванням часових факторів ураховується розподіл населення на різні ділянки автомобільних доріг і залізничних колій.



Результати.
У роботі встановлені параметри транспортної мережі та їх вплив на величину ризику аварійної ситуації й можливих нещасних випадків при транспортуванні небезпечних відходів (ТНВ). Здійснено аналіз небезпечних ефектів, що можуть бути викликані ТНВ з урахуванням параметрів дороги, транспортної мережі, типу й видів транспорту тощо. Для мінімізації ризиків аварій під час ТНВ запропоновано використовувати відповідні підходи та критерії К1 і К2, що враховують найменші значення небезпечних впливів на людину протягом часу перевезень, які дозволяють оцінити безпечність системи перевезень і обраного маршруту, а їх добуток ураховує всі можливі основні фактори системи перевезень. Визначені типові схеми ТНВ автомобільним і залізничним транспортом, що забезпечують мінімальну кількість аварійних випадків і зменшують небезпеку для довкілля й людини.


Наукова новизна.
Удосконалені підходи до перевезення небезпечних речовин автострадою та залізницею, зокрема, ураховані параметри кривизни та кута нахилу дороги, наявність населених пунктів і мостів, метеоумови й завантаженість шляху, що дозволяє підвищити ефективність і безпечність транспортування небезпечних речовин і матеріалів.


Практична значимість.
Запропоновані оригінальні та вдосконалені існуючі математичні моделі побудови маршруту транспортування небезпечних речовин, що включають такі параметри дороги, як масштаб зони, потенційно залученої в нещасний випадок і щільність населення в зоні можливого впливу. Отримані результати досліджень можуть бути використані транспортними компаніями, органами державної влади при перевезенні небезпечних речовин і логістиці небезпечних виробництв.


Ключові слова
: екологічна безпека, транспортування небезпечних відходів, безпечні маршрути перевезень, ризики аварій

References.


1. Recommendations on the transport of dangerous goods. Model regulations. ST/SG/AC.10/1/Rev.19 (Vol.1). Retrieved from https://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/danger/publi/unrec/rev19/Rev19e_Vol_I.pdf.

2. Dolya, V. K., Kush, E. I., Lobashov, O. O., & Ponkratov, D. P. (2013). Ergonomic and logistic aspects of modeling of transport systems of cities: monograph. Kharkiv: NTMT.

3. Transportation of dangerous substances. Guide. 2019 edition (2019). Retrieved from https://www.transports.gouv.qc.ca/en/camionnage/Documents/guide-transportation-dangerous-substances.pdf.

4. W. Levin, M., Odell, M., Samarasena, S., & Schwartz, A. (2019). A linear program for optimal integration of shared autonomous vehicles with public transit. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 109, 267-288. https://doi.org/10.1016/j.trc.2019.10.007.

5. Savage, I. (2013). Comparing the fatality risks in United States transportation across modes and over time. Research in Transportation Economics, 43(1), 9-22. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2012.12.011.

6. Jiuping Xu, Yujie Yin, & Zhimiao Tao (2013). Rough approximation-based random model for quarry location and stone materials transportation problem. Canadian Journal of Civil Engineering, 40(9), 897-908. https://doi.org/10.1139/cjce-2012-0212.

7. Resource Conservation and Recovery Act Orientation Manual (2014). Retrieved from www.epa.gov/sites/production/files/2015-07/documents/rom.pdf.

8. Verkhovna Rada of Ukraine (n.d.). Law of Ukraine “On Accession of Ukraine to the Basel Convention on the Control of Transboundary Movements of Hazardous Wastes and their Disposal”. Retrieved from http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/803-14.

9. Assaf Botzer, Oren Musicant, & Yaniv Mama (2019). Relationship between hazard-perception-test scores and proportion of hard-braking events during on-road driving – An investigation using a range of thresholds for hard-braking. Accident Analysis & Prevention, 132, 105267. https://doi.org/10.1016/j.aap.2019.105267.

10. Behzad Rouhieh, & Ciprian Alecsandru (2014). Optimizing route choice in multimodal transportation networks. Canadian Journal of Civil Engineering, 41(9), 800-810. https://doi.org/10.1139/cjce-2013-0331.

11. Chakrabarti, K. U., & Parikh, K. J. (2011). Route evaluation for hazmat transportation based on total risk – a case of Indian state highways. Journal of Loss Prevention in the Process Industries, 24, 524-530. https://doi.org/ 10.1016/j.jlp.2011.03.002.

12. Zerkalov, D. V., Katsman, M. D., & Kovtun, A. I. (2014). Scientific basis of civil protection: monograph. Kyiv: “Osnova”.

13. Andersson, H. (2013). Consistency in preferences for road safety: An analysis of precautionary and stated behavior. Research in Transportation Economics, 43(1), 41-49. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2013.01.001.

14. Khwaja Mateen Mazher, Albert P. C. Chan, Hafiz Zahoor, Ernest Effah Ameyaw, David J. Edwards, & Robert Osei-Kyei (2019). Modelling capability-based risk allocation in PPPs using fuzzy integral approach. Canadian Journal of Civil Engineering, 46(9), 777-788. https://doi.org/10.1139/cjce-2018-0373.

15. Chukurna, O. P. (2016). New approaches to the classification of logistics costs of industrial enterprises in the conditions of globalization. Economics: time realities. Scientific journal, 3(25), 105-112.

16. Yashkina, O. I., & Pedko, I. A. (2016). Models of inventory management for industrial enterprises under energy resources price increase. Marketing and management of innovations, 4, 315-324.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

3701047
Сьогодні
За місяць
Всього
361
3585
3701047

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Головна UkrCat Архів журналу 2021 Зміст №5 2021 Удосконалення методології обґрунтування безпечних маршрутів транспортування небезпечних речовин і вантажів