Експериментальні дослідження руху мостового крана через стик рейкової колії
- Деталі
- Батьківська категорія: 2021
- Категорія: Зміст №1 2021
- Створено: 10 березня 2021
- Останнє оновлення: 10 березня 2021
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Автор: Н.М.Фідровська, О.В.Чернишенко, І.А.Перевозник
- Перегляди: 1426
Authors:
Н. М. Фідровська, orcid.org/0000-0002-5248-273X, Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. В. Чернишенко, orcid.org/0000-0003-3255-1088, Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. А. Перевозник, orcid.org/0000-0002-4278-523Х, Харківський державний автомобільно-дорожній коледж, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (1): 098 - 102
https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/098
Abstract:
Мета. Підтвердження теоретичних висновків про те, що при визначенні навантаження від удару коліс о стик рейок у металоконструкції мостових кранів, які використовуються в технологічних процесах гірничо-збагачувальних фабрик і комбінатів та пересуваються рейковими коліями, необхідно приймати коефіцієнт динамічності з урахуванням положення візка.
Методика. Для надання оцінки навантаженням, що зазнає металоконструкція крана, було вибрано метод електро-тензометрування з використанням прямої мостової схеми. Для тарування тензометричної системи був використаний прямий метод, за якого тарування виконується безпосередньо на конструкції, на якій у подальшому будуть відбуватись експериментальні дослідження.
Результати. Було встановлено, що динамічний коефіцієнт у металоконструкції мостового крана при проходженні останнім рейкових стиків набуває таких значень: 1,54 (при знаходженні візка посередині мосту); 2,46 (при знаходженні візка на відстані 0,25 прогону крана від кінцевої балки); 3,33 (при знаходженні візка у крайньому положенні). Тобто, при знаходженні візка на відстані 0,25 прогону крана від кінцевої балки, динамічний коефіцієнт складає 74 %, а при знаходженні візка посередині мосту – 46 % від коефіцієнту динамічності в разі знаходження візка у своєму крайньому положенні.
Наукова новизна. Полягає в тому, що вперше були експериментально підтверджені результати, отримані при теоретичних дослідженнях руху мостового крана через стики рейкової колії з урахуванням положення візка крана, що призводить до зміни жорсткості головної балки на ділянці від візка до кінцевої балки.
Практична значимість. Отримані результати надають можливість виконувати розрахунки металоконструкції мосту крана при проектуванні й ремонті головних і кінцевих балок з урахуванням значення коефіцієнту динамічності, що дозволяє підвищити надійність і довговічність металоконструкції крана в цілому.
Ключові слова: мостовий кран, стик рейкової колії, коефіцієнт динамічності, коливання в балках мостового крана, динамічний удар
References.
1. Haniszewski, T. (2017). Modeling the dynamics of cargo lifting process by overhead crane for dynamic overload factor estimation. Journal of vibroengineering, 19(1), 75-86. https://doi.org/10.21595/ jve.2016.17310.
2. Slepuzhnikov, E. D. (2015). Determination of dynamic loads when moving a truck crane bridge crane. Mashynobuduvannia, (16), 34-37.
3. Romacevych, Y., Loveikin, V., & Stekhno, O. (2019). Closed-loop optimal control of a “trolley – payload” system. UPB Scientific Bulletin, Series D: Mechanical Engineering, 81(2), 5-12.
4. Franchuk, V. P., Ziborov, K. A., Krivda, V. V., & Fedoriachenko, S. O., 2017. On wheel rolling along the rail regime with longitudinal load. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 62-67.
5. Markine, V., Mashal, A., & Ren, M. (2018). Effect of wheel–rail interface parameters on contact stability in explicit finite element analysis. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 232(6), 1879-1894. https://doi.org/10.1177/0954409718754941.
6. Fidrovska, N., & Perevoznyk, I. (2017). Dynamic loadings, which occur when the running wheel passes over joint of rail. Engineering: collection of scientific works. Ukrainian Engineering Pedagogical Academy, (20), 67-70.
7. Fidrovska, N., & Perevoznyk, I. (2018). Impact loading at motion of bridge crane. Engineering: collection of scientific works. Ukrainian Engineering Pedagogical Academy, (21), 43-45.
8. Chernyshenko, O., Krasnokutska, T., & Fesenko, H. (2011). Shock loads when the crane moves along the rail track. Bulletin of the National Technical University “KhPI” collection of scientific works, (54), 30-40.
9. Musilek, J. (2019). Dynamical Model for Determination of Horizontal Forces on Crane Runway during Motion of the Crane. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (603, 052076). https://doi.org/10.1088/1757-899X/603/5/052076.
10. Musilek, J. (2019). Horizontal Forces on Crane Runway Caused by Skewing of the Crane. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, (471, 052001). https://doi.org/10.1088/1757-899X/471/5/052001.
Наступні статті з поточного розділу:
- Стратегічне управління добувним підприємством на основі рівня його економічної безпеки - 10/03/2021 00:00
- Інституційні та соціально-економічні чинники освітнього тренду в Україні в контексті євроінтеграції - 10/03/2021 00:00
- Ідентифікація глобалізаційних загроз економічному суверенітету країн із транзитивною економікою - 10/03/2021 00:00
- Оптимізація бізнес-процесів суб’єкта підприємництва як імператива його економічної безпеки - 10/03/2021 00:00
- Дослідження можливості зниження помилок визначення координат об'єктів у закритих приміщеннях багаточастотним методом - 10/03/2021 00:00
- Фінансування екологічних програм поводження із промисловими відходами в умовах кризи - 10/03/2021 00:00
- Забезпечення екологічної безпеки шляхом підвищення ефективності пожежогасіння відкритих складів лісоматеріалів - 10/03/2021 00:00
- Удосконалення безмембранного електролізного процесу отримання водню й кисню - 10/03/2021 00:00
- Математична модель прогнозування процесу генерування електроенергії фотоелектричними станціями - 10/03/2021 00:00
- Методика оптимізації частоти комутації в перетворювачах частоти - 10/03/2021 00:00
Попередні статті з поточного розділу:
- Аналіз стійкості вибою неглибоких тунелів з використанням методу скінчених елементів - 10/03/2021 00:00
- Динамічні навантаження в самовстановлювальних зубчастих передачах високонавантажених машин - 10/03/2021 00:00
- Режим деформації в стані холодної прокатки труб для забезпечення необхідної текстури сплаву Ti-3Al-2.5V - 10/03/2021 00:00
- Кінетика сушіння кварцового піску та його сумішей мікрохвильовим випромінюванням - 10/03/2021 00:00
- Прямий метод дослідження теплообміну в багатошарових тілах основних геометричних форм при неідеальному тепловому контакті - 10/03/2021 00:00
- Математичне моделювання шорсткості поверхні шліфувального круга при правці - 10/03/2021 00:00
- Метод визначення параметрів діаграм усічено-клинового руйнування циліндричних зразків гірських порід - 10/03/2021 00:00
- Вплив параметрів технологічних процесів на якісні характеристики продуктів термолізу вугілля - 10/03/2021 00:00
- Аналітичні дослідження швидкості стисненого осадження частинок у водній суспензії золи виносу ТЕС - 10/03/2021 00:00
- Підвищення ефективності водоізоляції нафтових свердловин застосуванням силікату натрію - 10/03/2021 00:00