Сучасні інструменти управління декарбонізацією України на державному й локальному рівнях

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


A. A. Макурін*, orcid.org/0000-0001-8093-736X, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. В. Усатенко, orcid.org/0000-0003-3198-9002, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н. Л. Шишкова, orcid.org/0000-0002-6675-8223, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (3): 108 - 115

https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-3/108



Abstract:



Мета.
Розробка інструментарію та конкретних заходів управління процесами декарбонізації на державному й локальному рівнях, що будуть сприяти економічній стійкості та розвитку під час воєнного стану.


Методика.
У процесі дослідження використані методи: дедукції, індукції, кейс-стаді метод, системного аналізу й моделювання.



Результати.
На державному рівні, найдієвішими інструментами управління процесами декарбонізації є субсидії та гранти, встановлення податкових пільг для підприємств, які інвестують у проєкти декарбонізації. На рівні суб’єктів господарювання розроблені конкретні заходи, що відповідають і нормативним вимогам у частині декарбонізації на рівні держави, і стануть дієвим продовженням інструментів управління декарбонізацією. Вони поширюються на всю діяльність суб’єкта господарювання та мають включати наступні напрями: стратегічне управління, спрямоване на досягнення «нульового рівня», розробка й реалізація екологічної поведінки, адаптація бізнес-моделі з фокусом на стандарти ESG, організація кліматичного/екологічного обліку, забезпечення надійної відстежуваності для ефективного контролю.


Наукова новизна.
Набуло подальшого розвитку введення внутрішньої системи якості управління декарбонізацією з періодичністю, яка б задовольняла потреби і внутрішніх, і зовнішніх користувачів інформації, та розглядається в динаміці із подальшим встановленням певних нормативів. Удосконалені методичні засади системи управління декарбонізацією на локальному рівні шляхом розробки індикаторів досягнення низьковуглецевої практики й нульових викидів вуглецю. Запропоновано алгоритм визначення ваги індикаторів додержання етичних принципів у синтетичних компонентах і результуючому показнику щодо досягнення низьковуглецевої практики й нульових викидів вуглецю.


Практична значимість.
Отримані результати можуть бути використані органами державної влади при розробці та впровадженні стратегій декарбонізації, розробці економічних інструментів для стимулювання чистих технологій, а також суб’єктами господарювання при впровадженні чистих технологій виробництва.


Ключові слова:
декарбонізація, управління, сталий розвиток, екологічна поведінка, перетворення економіки

References.


1. Climate change 2023 (2023). Synthesis Report. Retrieved from https://www.ipcc.ch/report/ar6/syr/.

2. The European Green Deal (2023). Communication from the commission. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:52019DC0640.

3. Paris Agreement (2015). Retrieved from https://unfccc.int/sites/default/files/english_paris_agreement.pdf.

4. Verkhovna Rada of Ukraine (2019). On the task of monitoring, transparency and verification of greenhouse gas deductions. 377-IX. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/go/377-20.

5. On establishing a system of trading quotas for greenhouse gas emissions within the Union and amending the Council Directive (2018). The European Parliament and the Council. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/go/984_012-03.

6. Kuzneczova, M. O. (2021). Decarbonization as a priority for the sustainable development of the energy enterprise. Economy and the state, (1), 171-174. https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.171.

7. Vasylyshyna, L. M. (2021). Strategy of decarbonization of the economy of Ukraine. International Science Conference “Trends in the development of modern scientific”. Vancouver, Canada. https://doi.org/10.46299/ISG.2021.I.XXXI.

8. Gura, K. Yu., & Petruk, V. G. (2021). Analysis of current trends in decarbonization and eco-modernization of energy in Ukraine and the world. Bulletin of the Vinnytsia Polytechnic Institute, (5), 19-26. https://doi.org/10.31649/1997-9266-2021-158-5-19-26.

9. Basok, B. I., Butkevych, O. F., & Dubovskyj, S. V. (2021). Technical and economic aspects of assessing the prospects of decarbonization of the unified energy system of Ukraine. Technical electrodynamics, (5), 55-62. https://doi.org/10.15407/techned2021.05.055.

10. Gnedina, K., & Soroka, A. (2023). Decarbonization of the economy as an officer of securing a climate-neutral day: current views and prospects in Ukraine and the world. Economy and marriage, (54). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-76.

11. Papadis, E., & Tsatsaronis, G. (2020). Challenges in the decarbonization of the energy sector. Energy, (205). https://doi.org/10.1016/j.energy.2020.118025.

12. Rockström, J. (2017). A roadmap for rapid decarbonization. Science, (355), 1269-1271. https://doi.org/10.1126/science.aah3443.

13. Meckling, J., Sterner, T., & Wagner, G. (2017). Policy sequencing toward decarbonization. Nature Energy. https://doi.org/10.1038/s41560-017-0025-8.

14. Verkhovna Rada of Ukraine (2020). About making changes to Section VI “Principal and transitional provisions” of the Budget Code of Ukraine and other legislative acts of Ukraine. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/go/2134-20.

15. Verkhovna Rada of Ukraine (2010). Tax Code of Ukraine. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/go/2755-17.

16. Achieving the goal carbon neutrality: analysis of available carbon markets and their tools regulation (2022). BRDO Effective Regulation Office.

17. KPMG. Course on decarbonization (2021). Five fundamental principles for achieving zero emissions. Retrieved from https://assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/ua/pdf/2021/09/kpmg-decarbonization-journey.pdf.

18. The Code of Corporate Governance, approved by the decision of the NCCPFR (2020). Retrieved from https://www.nssmc.gov.ua/documents/kodeks-korporatyvnoho-upravlinnia-kliuchovi-vymohy-i-rekomendatsii/.

19. Herus, V., & Vitruk, S. (2022). Effectiveness of neural networks in the economy. Scientific Collection “InterConf”, (138), 389-394. Retrieved from https://archive.interconf.center/index.php/conference-proceeding/article/view/2101.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7350814
Сьогодні
За місяць
Всього
89
40317
7350814

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2024 Зміст №3 2024 Сучасні інструменти управління декарбонізацією України на державному й локальному рівнях