Визначення меж застосування та значень змінних інтегрування рівняння руху поїзда

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

Б. Є. Боднар, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-3591-4772, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

М. І. Капіца, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-3800-2920, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д. В. Бобир, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-1441-3861, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д. М. Кислий, кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0002-4427-894X, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Залізничні перевезення займають важливе місце у транспортній інфраструктурі нашої країни. Вони охоплюють пасажирські й вантажні перевезення Укрзалізниці, промислових підприємств, у тому числі перевезення гірничо-добувного сектору господарства, що характеризуються великими навантаженнями на тяговий рухомий склад за рахунок великих ухилів профілю колії. Організації залізничних перевезень завжди передують тягові розрахунки, осередком яких є розв’язання рівняння руху поїзда.

Мета. Визначення раціональних значень змінних при розв’язанні рівняння руху поїзда, а також відповідних меж їх застосування.

Методика. Для досягнення мети використані методики системного аналізу, нелінійного програмування, числових методів розв’язання диференціальних рівнянь, а саме класичного, Рунге-Кутти-Фельберга, Розенброка. Точність розрахунків перевірялася за допомогою методів імітаційного моделювання та порівнювалася з експериментальними даними.

Результати. Результатами дослідження є підвищення швидкодії розрахунків при розв’язанні рівняння руху поїзда без втрати точності, що дозволило використовувати запропоновану методику в бортових системах локомо­тива.

Наукова новизна. Під час виконання дослідження отримані нові науково обґрунтовані результати, які розв’язують завдання підвищення енергоефективності ведення поїздів, що має істотне значення для залізничного транспорту. Отримані результати складають наукову новизну, що полягає у визначенні раціональних меж застосування та значення кроку змінних інтегрування рівняння руху поїзда.

Практична значимість. Результати дослідження дозволяють зменшити витрати енергоресурсів на тягу поїздів унаслідок оперативного перерахунку раціональних режимів керування при зміні поїзної ситуації.

References.

1. Zhukovytskyi, I. V., & Skalozub, V. V. (2016). Issues on increasing the efficiency of technical and operational processes of railway transport through intelligence systems. Systemnі tekhnolohii: rehіonalnyi mіzhvuzіvskyi zbіrnik naukovykh prats, (104), 119-124.

2. Kaptsov, O. V. (2015). Local algebraic analysis of differential systems. Theoretical and Mathematical Physics, (183), 740-755. https://doi.org/10.1007/s11232-015-0293-z.

3. Bodnar, B. E., Ochkasov, O. B., Hryshechkina, T. S., & Bodnar, Ye. B. (2018). Choosing the System of Locomotive Maintenance in View of the Effect of Dependent Failures. Nauka ta progres transportu, (78), 47-58. https://doi.org/10.15802/stp2018/154823.

4. Dylevskii, A. V., Vlasova, O. O., & Rakitin, D. A. (2016). Transient design in the systems with distributed parameters. Proceedings of Voronezh State University. Series: Systems analysis and information technologies, (3), 85-89.

5. Balanov, V. O. (2015). Analysis of the factors influencing scheduled cargo traffic management. Transportnі systemi ta tekhnolohii perevezen: zb. nauk. pr. Dnіpropetrovskoho na­tsі­o­nal­noho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenі akademіka V. La­za­ryana, (10), 5-9. https://doi.org/10.15802/tstt2015/57057.

6. Kozachenko, D. N., Berezovyi, N. I., & Balanov, V. O. (2015). Time reserves when managing scheduled cargo traffic. Nauka ta progres transportu: vіsnyk Dnіpropetrovskoho na­tsі­o­nal­noho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenіaka­demіka V. Lazaryana, (56), 105-115.

7. Papakhov, O. Yu., & Logvіnova, N. O. (2014). Substantiation of directed scheduled traffic movement. Elektryfіkatsiia transportu: naukovyi zhurnal Dnіpropetrovskoho natsіonalnoho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenі akademіka V. Laza­ryana, (8), 110-117.

8. Dmitrieva, O. A. (2015). Parallel control of numerical integration accuracy based on block dimension variation. Radioelectronic and computer systems, (1), 47-53.

9. Bodnar, B. Ye., Kapіtsa, M. І., Afanasov, A. M., & Kyslyi, D. M. (2015). Defining energy efficient modes of train speeding up. Nauka ta progres transportu: vіsnyk Dnіpropetrovskoho natsіonalnoho unіversytetu zalіznychnoho transportu іmenі akademіka V. Lazaryana, (5), 40-52.

10. Dmitruk, A. V., & Osmolovskii, N. P. (2018). Variations of time v-substitutions in problems with constraint on the state. Trudy Instituta Matematiki i Mekhaniki UrO RAN, 24(1), 76-92. https://doi.org/10.21538/0134-4889-2018-24-1-76-92.

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

3042998
Сьогодні
За місяць
Всього
518
3352
3042998

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Про журнал редакційна колегія UkrCat Архів журналу 2019 Зміст №6 2019 Визначення меж застосування та значень змінних інтегрування рівняння руху поїзда