Статті

Структуризація ланцюга “освіта – міграція – ринок праці”

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


В.Ю.Барвінок*, orcid.org/0000-0002-2352-3272, Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н.І.Артюхова, orcid.org/0000-0002-2408-5737, Сумський державний університет, м. Суми, Україна

А.Марці, orcid.org/0000-0002-0180-0259, Економічний університет у Братиславі, м. Братислава, Словацька Республіка

І.Р.Поліщук, orcid.org/0000-0002-6074-6627, Державний університет «Житомирська політехніка, м. Житомир, Україна

Т.А.Васильєва, orcid.org/0000-0003-0635-7978, Сумський державний університет, м. Суми, Україна

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (6): 149 - 155

https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-6/149



Abstract:



Мета.
Це дослідження спрямоване на аналіз дослідницького середовища з поточними тенденціями, прогалинами й потенційними напрямами для майбутніх публікацій про міграцію та ринки праці в Україні під час війни.


Методика.
Метод дослідження базується на аналізі хронологічної природи ринків освіти, міграції та праці, побудові географічних карт взаємозв’язків і використанні баз даних Scopus і Web of Science у програмному забезпеченні VOSviewer.


Результати.
Порівняння предметних галузей продемонструвало міждисциплінарний характер дослідження, де в науковій літературі лідирують «Соціальні наук» (48,8 %), «Економіка, економетрика та фінанси» (14,8 %). У Scopus та Web of Science визначені чотири кластери та три кластери наукових публікацій відповідно. Отримані такі тенденції в дослідженнях: вплив міграції на результати функціонування ринку праці, економічні можливості якісного людського капіталу, професійний розвиток студентів для уникнення економічної кризи активно досліджувалися науковцями, а також – криза через міграційний потік серед молоді в університетах, позитивний вплив іммігрантів і зв’язок із формальною освітою. Найбільше відповідних статей у США, Німеччині й Великобританії. Просторовий аналіз демонструє міжконтинентальний зв’язок між дослідниками шести кластерів (країни Північної Америки та Тихого океану, країни Північної Європи та Близького Сходу, країни Центральної Європи, острівні й півострівні країни європейського контингенту та Мексиканської затоки, країни Центральної та Західної Європи, країни Західної Європи й міжконтинентальний кластер). Українські автори регулярно співпрацюють з ученими Польщі, Нідерландів, Франції, Швейцарії та США.


Наукова новизна.
Уперше був проведений комплексний аналіз, що охоплює всі три аспекти досліджень (освіту, міграцію та ринок праці), з метою вивчення взаємозв’язків і взаємовпливу даних секторів економіки. Аналіз здійснювався на побудованих авторами географічно-хронологічних картах на основі баз даних Scopus та Web of Science.


Практична значимість.
Результати можуть бути використані для розробки нових стратегій, політики й законодавчих ініціатив для забезпечення покращення економічного та організаційного управління освітою в університетах.


Ключові слова:
вища освіта, еміграція, ринок праці, VosViewer, наукове картографування

References.


1. OECD 2023 (2023). Education at a Glance, 2022: OECD Indicators. Retrieved from https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2022_3197152b-en.

2. Eurostat 2023 (2023). Migrant integration statistics – education. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Migrant_integration_statistics_-_education#Participation_in_adult_learning_in_the_previous_four_weeks.

3. Artyukhov, A., Volk, I., Vasylieva, T., & Lyeonov, S. (2021). The role of the university in achieving SDGs 4 and 7: A Ukrainian case. Paper presented at the E3S Web of Conferences, 250, 1-11. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125004006.

4. Přívara, J. (2021). Labour market efficiency and emigration in Slovakia and EU neighbouring countries. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 34(1), 1850-1869. https://doi.org/10.1080/1331677X.2020.1858131.

5. Didenko, I., Volik, K., Vasylieva, T., Lyeonov, S., & Antoniuk, N. (2021). Environmental migration and country security: Theoretical analysis and empirical research. Paper presented at the E3S Web of Conferences, 243, 1-6. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202123400010.

6. Didenko, I., Volik, K., Vasylieva, T., Lyeonov, S., & Antoniuk, N. (2020). Migration, environment, and country safety: Analysis of touchpoints. Paper presented at the E3S Web of Conferences, 202, 1-8. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202020203028.

7. Nikolaev, E., Riy, G., & Shemelinets, I. (2023). Higher education in Ukraine: changes due to the war: an analytical report. Analytical Center Kyiv University named after Borys Grinchenko, 1-94. Retrieved from https://osvitanalityka.kubg.edu.ua/wp-content/uploads/2023/03/ HigherEd-in-Times-of-War.pdf.

8. Orduna-Malea, E., Aytac, S., & Tran, C. Y. (2019). Universities through the eyes of bibliographic databases: a retroactive growth comparison of Google Scholar, Scopus and Web of Science. Scientometrics, 121, 433-450. https://doi.org/10.1007/s11192-019-03208-7.

9. Kharchenko, D. (2023). Content and Bibliometric Analysis of Education as a Competitive Advantage of Business. Business Ethics and Leadership, 7(2), 99-108. https://doi.org/10.21272/bel.7(2).99-108.2023.

10. Nguyen, T. (2023). Higher Education and Its Role for National Development. A Research Agenda with Bibliometric Analysis. Interchange, 54, 125-143. https://doi.org/10.1007/s10780-023-09493-9.

11. Vasilyeva, T., Kuzmenko, O., Bozhenko, V., & Kolotilina, O. (2019). Assessment of the dynamics of bifurcation transformations in the economy. The CEUR Workshop Proceedings, 2422, 134-146. https://doi.org/10.1051/shsconf/20196504006.

12. Liu, S. (2014). Effects of the Popularization of Higher Education to Students’ Employment. International symposium on engineering technology, education and management, 270-275. Retrieved from https://www.webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS: 000351924700051.

13. Liuta, O., Lieonov, S., Artyukhov, A., Sushko-Bezdenezhnykh, M., & Dluhopolskyi, O. (2021). Student survey as a tool for quality assurance in higher education: the case of Ukrainian university. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), 158-164. https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-4/158.

14. Masduki, N., Mahfar, M., & Senin, A. (2022). A bibliometric analysis of the graduate employability research trends. International Journal of Evaluation and Research in Education, 11(1), 172-181. https://doi.org/10.11591/ijere.v11i1.22145.

15. Vasylieva, T. A., & Kasyanenko, V. O. (2013). Integral assessment of innovation potential of Ukraine’s national economy: A scientific methodical approach and practical calculations. Actual Problems of Economics, 144(6), 50-59.

16. Ralph, A., & Arora, A. (2022). A bibliometric study of reference literature on youth unemployment. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy. ISSN: 1750-6204. https://doi.org/10.1108/JEC-04-2022-0062.

17. Dinh, N., Dinh, H., & Pham, H. (2022). A bibliometric review of research on employability: dataset from Scopus between 1972 and 2019. Higher Education, Skills and Work-based Learning, 13(1), 1-21. https://doi.org/10.1108/HESWBL-02-2022-0031.

18. Goia, I., Igret, S., Olariu, A., & Roman, M. (2022). Internships, skills and employability: Mapping the field through a bibliometric analysis. Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research, 56(3), 331-348. https://doi.org/10.24818/18423264/56.3.22.21.

19. Szymczak, S., & Wolszczak-Derlacz, J. (2022). Global value chains and labour markets – simultaneous analysis of wages and employment. Economic Systems Research, 34(1), 69-96. https://doi.org/10.1080/09535314.2021.1982678.

20. Wimark, T., Haandrikman, K., & Nielsen, M. (2019). Migrant labour market integration: the association between initial settlement and subsequent employment and income among migrants. Geografiska Annaler: Series B, Human Geography, 101(2), 118-137. https://doi.org/10.1080/04353684.2019.1581987.

21. Mathies, C., & Karhunen, H. (2021). International student migration in Finland: The role of graduation on staying. Journal of international students, 11(4), 874-894. https://doi.org/10.32674/jis.v11i4.2427.

22. Bakhov, I., Odarchuk, N., & Mironchuk, T. (2019). Ukrainian Youth and Scholars in International Academic Mobility: Resources and Opportunities to Self-Realize. Tarih kultur ve sanat arastirmalari dergisi-journal of history culture and art research, 8(3), 38-149. https://doi.org/10.7596/taksad.v8i3.2202.

23. Culwick, C., Jónsson, G., & Webber, D. (2022). Long-term international migration, provisional: year ending December 2022. Census 2021, 1-29. Retrieved from https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/populationandmigration/internationalmigration/bulletins/longterminternationalmigrati onprovisional/yearendingdecember2022#:~:text=In%202022%2C%20l ong%2Dterm%20immigration.

24. OECD 2023 (2023). Permanent immigrant inflows. Retrieved from https://data.oecd.org/migration/permanent-immigrant-inflows.htm.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6306349
Сьогодні
За місяць
Всього
140
41541
6306349

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна