Оптимізація конструктивних елементів валів редукторів приводів шахтних скребкових конвеєрів

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Автори:

О.Е. Васильєва, кандидат технічних наук, доцент, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, доцент кафедри пожежної та аварійно-рятувальної техніки, м.Львів, Україна

І.В. Кузьо, доктор технічних наук, професор, Національний університет „Львівська політехніка“, завідувач кафедри механіки та автоматизації машинобудування, м.Львів, Україна

Реферат:

Мета. Розробка оптимізаційної імітаційної моделі для синтезу оптимальних конструктивних параметрів валів редукторів з використанням інформаційних технологій.

Методика. Для розв’язування цієї задачі використаний метод Монте-Карло, що полягає у створені за допомогою інформаційних технологій послідовності псевдовипадкових чисел в інтервалі [0;1]. Ці числа за допомогою спеціальної залежності перетворюються у значення параметрів, що оточені т-мірним паралелепіпедом. У випадку, коли ці параметри відповідають оптимальним значенням, про що вказує допустиме значення ймовірності попадання значень конструктивних параметрів в область допустимих розв’язків, яка оточена т-мірним паралелепіпедом, процес розрахунку зупиняється.

Результати. Отримані значення конструктивних параметрів є оптимальними з імовірністю до 0,95 за необхідної міцності та експлуатаційної надійності, що забезпечують втомну міцність, міцність на згин і кручення та необхідну жорсткість і вібростійкість. Визначені за допомогою інформаційних технологій конструктивні параметри відповідні розрахунковим результатам.

Наукова новизна. Уперше розроблена й запропонована оптимізаційна імітаційна модель з використанням інформаційних технологій, що дозволяє в десятки разів підвищити продуктивність процесу проектування.

Практична значимість. Рекомендується для впровадження в інженерну конструкторську практику та в навчальний процес вищих технічних навчальних закладів при розроблені конструкцій не тільки приводів скребкових конвеєрів, але й приводів різних об’єктів машинобудування. Розроблений на основі запропонованої оптимізаційної імітаційної моделі пакет прикладних програм  мовою Borland Delphi ver. 6. для роботи в середовищі Windows XP дає можливість дуже легко впроваджувати процес проектування валів у конструкторську практику.

Список літератури / References:

1. Гуліда Е.М. Прикладна механіка / Гуліда Е.М., Дзюба Л.Ф., Ольховий І.М.  – Львів: Світ, 2007. – 384 с.

Hulida, Ye.M., Dziuba, L.F. andOlkhovyi, I.M. (2007), Prykladna mekhanika [Applied Mechanics], Svit, Lviv, Ukraine.

2. Кириченко А.Ф. Перспективы улучшения работы эвольвентных передач / А.Ф. Кириченко, В.А.Бережной // Вісник Національного технічного університету  „Харківський політехнічний інститут“. – 2004. – Вип. 31. – С. 82–88.

Kirichenko, A.F. andBerezhnoy,V.А. (2004), “Prospects of improvement of work of evolventen transmissions”,Bulletin of National Technical University Kharkiv Polytechnic InstituteNTUKPI, Kharkiv, no.31, рр. 82–88.

3. Синтез цилиндрических зубчатых передач с высокой нагрузочной способностью / В.П. Шишов,
П.Н. Ткач, О.А. Ревякина, А.А. Муховатый // Вісник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля. – 2002. – №10(56).  – С. 247–254.

Shishov, V.P., Tkach, P.N., Reviakina О.А. andMukhovatyi, А.А. (2002), “Synthesis of the cylindrical gearings with high loading ability”, Bulletin of V. Dahl East Ukrainian National University, no.10(56), Luhansk, рр. 247–254.

4. Шишов В.П. Дифференциальные уравнения для синтеза зубчатых передач с двояковыпукло-вогнутыми зубьями/
В.П. Шишов, П.Н. Ткач. // Подьемн
о-транспортная техника.– 2003. – №4. – С. 25–32.

Shishov,V.P. andTkach,P.N.(2003), “Differential equalizations for the synthesis of gearings with the biconvex-concave points”,Podyemno-transportnaya tekhnika,no. 4, рр. 25–32.

5. Власенко В.М. Технічні вимоги до редукторів зубчастих високошвидкісних спеціального призначення /
В.М. Власенко, В.М. Фей // Вісник Національного технічного університету  „Харківський політехнічний інститут“. – 2011. – Вип. 28. – С. 33–38.

Vlasenko, V.N. and Fey, V.M. (2011), “Specifications for high-speed gear reducers of special purpose”,  „Bulletin of National Technical University Kharkiv Polytechnic InstituteNTUKPI, Kharkiv, no.28, рр. 3338.

6. Гуліда Е.М. Багатопараметричний синтез конструктивних елементів валів циліндричної зубчастої передачі / Е.М. Гуліда, О.Е. Васильєва // Вісник Східноукр. нац. ун-ту ім. В. Даля.  − 2007. – №9(115). – С. 52–57.

Hulida,E.M. andVasylieva,O.Е. (2007),Multimetric synthesis of structural elements of shafts of cylindrical gearing”, Bulletin of V. Dahl East Ukrainian National University, no.9(115), Luhansk, рр. 5257.

7. Павлище В.Т. Основи конструювання та розрахунок деталей машин/ Павлище В.Т. – Львів: Афіша, 2003. – 558 с.

Pavlyshe, V.T. (2003), Osnovy konstruiyvannia ta rozrakhunku detaley mashyn [Basic Concepts of Constructing and Calculation of Details of Machines], Afisha, Lviv, Ukraine.

Files:
2014_3_vasylieva
Date 2014-07-08 Filesize 515.63 KB Download 1325

Відвідувачі

7348342
Сьогодні
За місяць
Всього
2316
37845
7348342

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2014 Зміст №3 2014 Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування Оптимізація конструктивних елементів валів редукторів приводів шахтних скребкових конвеєрів