Застосування статистичних методів для аналізу якості навчальних планів
- Деталі
- Категорія: Інформаційні технології, системний аналіз та керування
- Останнє оновлення: 19 березня 2014
- Опубліковано: 26 лютого 2013
- Перегляди: 4941
Автори:
С.А. Ус, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри системного аналізу і управління, м. Дніпропетровськ, Україна
Л.А. Закашвілі, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, студентка, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Збалансований навчальний план є основою якісної підготовки фахівців. Аналіз якості навчального плану включає в себе перевірку його відповідності освітньо-професійній програмі та структурно-логічній схемі підготовки фахівців, оцінювання рівномірності розподілу навчального навантаження протягом усього періоду навчання та якості засвоєння окремих дисциплін. Метою даної роботи є дослідження можливості застосування статистичних методів для аналізу якості навчального плану.
Методика. Запропонований підхід включає аналіз рівномірності розподілу навчального навантаження протягом усього періоду навчання та аналіз складності окремих семестрів і дисциплін. Для цього результати виконання навчального плану розглядаються як результати виконання тесту, в якому тестове завдання являє собою окрему дисципліну або семестр. Результатом виконання завдання є оцінка за дисципліну, або середній бал за семестр, що записують у вигляді бінарних значень. До перетворених таким чином вихідних даних застосовуються методи статистичного аналізу якості тестів, і за результатами цього аналізу визначається якість навчального плану та дисципліни, на які потрібно звернути особливу увагу.
Результати. Запропонований підхід був застосований для аналізу навчального плану підготовки бакалаврів напряму 6.040303 – системний аналіз. Вихідними даними слугували результати навчання двох груп студентів. За результатами аналізу було визначено, які семестри та дисципліни є найбільш складними для навчання й потребують додаткового аналізу.
Наукова новизна. Запропоновано метод аналізу навчального плану, що дозволяє визначити рівномірність розподілу навчального навантаження протягом усього періоду навчання, визначити слабкі місця плану та дисципліни, які потребують додаткового аналізу.
Практична значимість. Полягає в можливості застосування запропонованого підходу для аналізу планів підготовки фахівців різного профілю та, на його основі, підвищення якості підготовки фахівців.
Список літератури / References:
1. Наказ № 161 від 2.06.93 р. Про затвердження положення про органiзацiю навчального процесу у вищих навчальних закладах [Електронний ресурс] / режим доступу:http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/ z0173-93
“Pro zatverdzhennia polozhennia pro organizatsiu navchalnogo protsesu u vyshchykh navchalnykh zakladakh” [About the Approval of the Educational Process Regulations in Higher Educational Institutions], Order no.161, dated June 2, 1993.
2. Казиєв В.М. Введение в практическое тестирование: учебный курс [Електронний ресурс] / В.М. Казиев. – Режим доступу до курсуhttp://www.intuit.ru/ department/informatics/practest/
Kaziyev, V.M. Vvedeniye v prakticheskoye testirovaniye: uchebniy kurs [The Introduction to Practical Testing: The Training Course], available at: http://www.intuit.ru/department/informatics/practest/
3. Гмурман В.Е. Теория вероятностей и математическая статистика [Текст] / В.Е. Гмурман. – М.: Высшаяшкола, 2002. – 479 с.
Gmurman, V.Ye. (2002), Teoriya veroyatnostey i matematicheskaya statistika [Probability Theory and Mathematical Statistics], Vyshaya shkola, Moscow, Russia.
4. ЕлисееваИ.И. Теория статистики с основами теории вероятностей [Текст] / И.И. Елисеева. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2001. – 446 с.
Yeliseyeva, I.I. (2001), Teoriya statistiki s osnovami teorii veroyatnostey [Theory of Statistics with Introduction to Probability Theory], YuNITI-DANA, Moscow, Russia.
01_2013_us | |
2014-03-19 414.41 KB 1094 |