Цифровізаційний підхід в освіті на основі застосування індексу мережевої готовності як універсальної метрики

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Г.Жанбiров, orcid.org/0000-0001-8971-359X, Академія логістики та транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А.Токтамиссова, orcid.org/0000-0002-9434-7413, Академія логістики та транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Б.Муссабаєв, orcid.org/0000-0002-1794-7554, Академія логістики та транспорту, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ю.С.Таначова, orcid.org/0000-0002-7070-1748, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т.А.Желдак, orcid.org/0000-0002-4728-5889, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (4): 162 - 169

https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-4/162



Abstract:



Мета.
Досягнення комплексного підходу до оцінки готовності вищого навчального закладу до цифрової трансформації у формі багатокритеріального аналізу діяльності й розвитку університету.


Методика.
У роботі запропоновано підхід до рейтингового оцінювання навчальних закладів за ієрархічним критерієм, що називається Індексом розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (далі ІКТ-індекс). Цей підхід вважається аналогією індексу мережевої готовності, розробленого Групою інформаційних технологій Центру Гарвардського університету.



Результати.
Пропонується використовувати підхід до обчислення ІКТ-індексу як універсальної метрики для оцінки рівня цифрової трансформації навчальних закладів на основі Індексу мережевої готовності, а саме прийняти абстрактні категорії критеріїв верхнього рівня та усереднювати значення ієрархічної вкладеності.


Наукова новизна.
Оригінальність підходу полягає у введенні вагових коефіцієнтів на будь-якому рівні ієрархії. Крім того, підхід забезпечує гнучкий вибір результуючої шкали Індексу для найбільш зрозумілої інтерпретації результатів, а також розроблення універсального математичного апарату для обчислення Індексу. Запропонований математичний апарат легко модифікується під будь-яку специфіку навчального закладу та його критерії.


Практична значимість.
Використання ІКТ-індексу для всіх навчальних закладів Казахстану дозволить вирішити проблеми автоматизації процесів для забезпечення підготовки й розширення технологічних можливостей навчальних закладів, модифікації форм навчання на державному рівні шляхом приведення показників оцінки всіх об’єктів до відповідного рівня.


Ключові слова
: освіта, цифровізація, індекс мережевої готовності, інформаційно-комунікаційні технології, критерій ієрархії

References:


1. Wu, W.-W., Lan, L. W., & Lee, Yu-T. (2012). Exploring the critical pillars and causal relations within the NRI: An innovative approach, European Journal of Operational Research, 218(1), 230-238. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2011.10.013.

2. Seker, S. E., & Eryarsoy, E. (2015). Generating Digital Reputation Index: A Case Study. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 195, 1074-108. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.06.151.

3. Digital Kazakhstan. Government Program (2017). Retrieved from https://digitalkz.kz/wp-content/uploads/2020/03/%D0%A6%D0%9A-%D1%80%D1%83%D1%81.pdf.

4. Samorodov, V., Bondarenko, A., Taran, I., & Klymenko, I. (2020). Power flows in a hydrostatic-mechanical transmission of a mining locomotive during the braking process. Transport Problems, 15(3), 17-28. https://doi.org/10.21307/tp-2020-030.

5. Taran, I. A., & Klimenko, I. Yu. (2014). Transfer ratio of double-split transmissions in case of planetary gear input. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (6), 60-66.

6. Tleuken, A., Turkyilmaz, A., Unger, K., Tokazhanov, G., El-Thalji, I., Mostafa, M. Y., Guney, M., & Karaca, F. (2021). Which qualities should built environment possess to ensure satisfaction of higher-education students with remote education during pandemics? Building and Environment, 108567. https://doi.org/10.1016/j.buildenv.2021.108567.

7. Extraordinary Session of the Global Education Meeting, Education post-COVID-19: 2020 Global Education Meeting Declaration (2020). Retrieved from https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000374704.locale=en.

8. Transforming Our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development, United Nations Resolution A/RES/70/1 (2015). Retrieved from http://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/70/1&Lang=E.

9. Lebeničnik, M., Pitt, I., & Istenič Starčič, A. (2015). Use of Online Learning Resources in the Development of Learning Environments at the Intersection of Formal and Informal Learning: The Student as Autonomous Designer. CEPS Jornal, 5(2): Higher Education Didactics. https://doi.org/10.26529/cepsj.144.

10. Kozlova, D., & Pikhart, M. (2021). The Use of ICT in Higher Education from the Perspective of the University Students. Procedia Computer Science, 192, 2309-2317. https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.08.221.

11. Naumov, V., Zhamanbayev, B., Agabekova, D., Zhanbirov, Z., & Taran, I. (2021). Fuzzy-logic approach to estimate the passengers’ preference when choosing a bus line within the public transport system. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 23(3), A150-A157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.3.A150-A157.

12. Taran, I., & Litvin, V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157-171. https://doi.org/10.20858/tp.2018.13.4.14.

13. Dolganova, O., & Mirzoyan, M. (2019). Multi-criteria assessment of the university’s readiness for digital transformation. Creative Economy. https://doi.org/13.811.10.18334/ce.13.4.40560.

14. Hu, B., Noman, S. M., Irshad, M., Awais, M., Tang, X., Farooq, U., & Song, C. (2021). A pilot study of Global ICT strategy applications in sustainable continuing education. Procedia Computer Science, 183, 849-855. https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.03.009.

15. Pham, H., Tran, Que-Nhi., La, Gia-Long., Doan, Ha-My, & Vu, Tien-Duc (2021). Readiness for digital transformation of higher education in the Covid-19 context: The dataset of Vietnam’s students. Data in Brief, 39, 107482. https://doi.org/10.1016/j.dib.2021.107482.

16. Education process classification framework (v.7.2.1). Houston: APQC (2021). Retrieved from https://www.apqc.org/pcf .

17. Wild, S., & Schulze Heuling, L. (2021). Re-evaluation of the D21-digital-index assessment instrument for measuring higher-level digital competences. Studies in Educational Evaluation, 68, 100981. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2021.100981.

18. Deja, M., Rak, D., & Bell, B. (2021). Digital transformation readiness: perspectives on academia and library outcomes in information literacy. The Journal of Academic Librarianship, 47(5), 102403. https://doi.org/10.1016/j.acalib.2021.102403.

19. Tang, Y. M., Chen, P. C., Law, K. M. Y., Wu, C. H., Lau, Y-y., Guan, J., He, D., & Ho, G. T. S. (2021). Comparative analysis of Student's live online learning readiness during the coronavirus (COVID-19) pandemic in the higher education sector. Computers & Education, 168, 104211. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2021.104211.

20. Anafinova, S. (2020). The role of rankings in higher education policy: Coercive and normative isomorphism in Kazakhstani higher education. International Journal of Educational Development, 78, 102246. https://doi.org/10.1016/j.ijedudev.2020.102246.

21. Global Information Technology Report 2015 (2015). World Economic Forum. Retrieved from http://reports.weforum.org/global-information-technology-report-2015/network-readiness-index/ .

22. Dutta, S., & Lanvin, B. (2020). The Networked Readiness Index. Portulans Institute. Retrieved from https://networkreadinessindex.org/2020/.

23. THE NETWORK READINESS INDEX 2020 015. Accelerating Digital Transformation in a Post-COVID. Global Economy (n.d.). Retrieved from https://networkreadinessindex.org/wp-content/uploads/2020/10/NRI-2020-Final-Report-October2020.pdf.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7348826
Сьогодні
За місяць
Всього
2800
38329
7348826

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2022 Зміст №4 2022 Цифровізаційний підхід в освіті на основі застосування індексу мережевої готовності як універсальної метрики