Експериментальне дослідження методу та пристрою акустичного контролю колісних пар під час руху вагона
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 01 вересня 2019
- Опубліковано: 20 серпня 2019
- Перегляди: 2805
Authors:
В.В.Бондаренко, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-4019-4017, Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Д.І.Скуріхін, кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0002-3746-5157, Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Р.І.Візняк, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0001-6179-4981, Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.Г.Равлюк, кандидат технічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-4818-9482, Український державний університет залізничного транспорту, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.І.Скуріхін, кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0001-7415-7105, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, м. Харків, Україна
Abstract:
Мета. Удосконалення технології технічного обслуговування колісних пар пасажирських вагонів на основі бортової системи моніторингу та методу акустичного контролю.
Методика. Польові дослідження методу акустичного контролю проводилися відповідно до вимог діючих стандартів професійним звукозаписним приладом. Аналіз початкових даних проведено в ліцензійному програмному забезпеченні, побудовані обвідні акустичних сигналів за допомогою перетворення Гілберта, розраховані значення пік-фактору акустичного сигналу від взаємодії колеса та рейки в діапазонах частот.
Результати. Проведено аналіз методів виявлення пошкоджень колісних пар на залізницях світу й запропоновано альтернативний підхід до моніторингу технічного стану колісних пар під час руху вагона. Проведені польові дослідження методу акустичного контролю, обробка та аналіз отриманих даних, виявлені інформативні діагностичні ознаки. Результати дослідження застосовані для програмування й налаштування пристрою акустичного контролю колісних пар.
Наукова новизна. Уперше експериментально досліджені джерела шумовипромінення вагонів під час руху в експлуатації, проведена класифікація джерел шуму рухомого складу, виявлені й розраховані інформативні діагностичні ознаки сигналу для виявлення пошкоджень коліс на основі акустичного методу контролю.
Практична значимість. На основі експериментальних досліджень і подальших розрахунків розроблено та налаштовано макет пристрою акустичного контролю, що дозволило зменшити кількість датчиків на вагон і покращити умови їх роботи. Проведені лабораторні випробування розробленого пристрою.
References.
1. Alemi Alireza, Francesco Corman, & Gabriel Lodewijks (2017). Condition monitoring approaches for the detection of railway wheel defects. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 231(8), 961-981.
2. Łukasik, Z., Nowakowski, W., & Wojciechowski, J. (2014). Wyposażenie laboratorium systemów sterowania i diagnostyki pojazdów szynowych w symulator pulpitu maszynisty. Czasopismo: Logistyka (journal ISSN: 1231-5478), Zeszyt, 6, 6917-6921.
3. Maj, M., Perzyński, T., & Pietruszczak, D. (2018). Monitoring obiektów przemysłowych na przykładzie systemu kontroli dostępu bibinet. Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe. 19(6), 581-585.
4. Amini Arash, Mani Entezami, & Mayorkinos Papaelias (2016). Onboard detection of railway axle bearing defects using envelope analysis of high frequency acoustic emission signals. Case Studies in Nondestructive Testing and Evaluation, 6, 8-16.
5. Li Yifan, Jianxin Liu, & Yan Wang (2016). Railway wheel flat detection based on improved empirical mode decomposition. Shock and Vibration, 2016, 1-14.
6. Kaewunruen Sakdirat (2014). Monitoring structural deterioration of railway turnout systems via dynamic wheel/rail interaction. Case Studies in Nondestructive Testing and Evaluation, 1, 19-24.
7. Luft, M., Cioć, R., & Pietruszczak, D. (2014). Analysis of selected dynamic properties of quasi-fractional-order measuring transducer used in transportation facilities. Archives of Transport System Telematics, 7(3), 17-21.
8. Pietruszczak, D., Luft, M., & Lesiak, P. (2015). Some applications of fractional calculus in modelling of accelerometer and pressure transducer. Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej, 47, 147-150.
9.ISO 3095:2005. Railway application-acoustics-measurement of noise emitted by railbound vehicles.
10. Martynov, I.E., Bondarenko, V.V., & Skurikhin, D.I. (2014). Mathematical simulation of oscillation of a wheel pair as the basis of the acoustic monitoring method. East-European Journal of Advanced Technologies, 1(7), 22-28.
Наступні статті з поточного розділу:
- Геотехнічна оцінка ризику стійкості схилу порід з використанням нелінійного критерію міцності - 20/08/2019 20:02
- Наближена аналітична модель термоциклічного руйнування гірської породи при конвективному охолодженні - 20/08/2019 20:00
- Вплив податливості опори на динаміку зубчастої передачі - 20/08/2019 19:58