Особливості магістерських програм в Україні: формування управлінських компетенцій
- Деталі
- Категорія: Економіка та управління
- Останнє оновлення: 20 березня 2019
- Опубліковано: 04 березня 2019
- Перегляди: 2665
Authors:
О. М. Новак, кандидат педагогічних наук, orcid.org/0000-0003-3187-1872, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Л. Ю. Левченко, кандидат філософських наук, доц., orcid.org/0000-0002-9919-9018, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І. М. Левченко, доктор історичних наук, доц., orcid.org/0000-0001-9652-8755, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О. О. Костенко, кандидат історичних наук, доц., orcid.org/0000-0003-0831-9158, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, м. Переяслав-Хмельницький, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета.Проаналізувати відповідність магістерських програм у вищих навчальних закладах США, Європейського Союзу та України. На прикладі формування управлінських компетенцій за програмами магістра освіти порівняти відповідність спеціальностей і компетенцій для ступеня магістра освіти у США, Європі та Україні. На засадах отриманих результатів рекомендувати послідовність модернізації магістерських програм в Україні до стандартів Європейського простору вищої освіти.
Методика.Автори використали метод компаративного аналізу, що дозволив порівняти особливості формування управлінських компетенцій у магістерських програмах США, Європейського Союзу та України. Логічний метод наукового пізнання дозволив авторам сформулювати висновки, що обґрунтовують необхідність подальшої модернізації магістерських програм в Україні під стандарти Європейського простору вищої освіти.
Результати.Автори розглянули відповідність змісту, що вкладається у словосполучення „управлінські компетенції“ в Україні, США та державах Європейського Союзу. Автори прийшли до висновку, що в освітній системі України розуміння управлінських компетенцій і необхідності їх формування у випускників вищих навчальних закладів, мало чим відрізняється від їх розуміння у США та Європейському просторі вищої освіти. Аналізуючи магістерські програми у США й державах Європейського Союзу, автори виявили, що підходи до освіти диференційовані не тільки між державами, але й усередині держав. Автори прийшли до висновку, що модернізація української освітньої системи під стандарти Європейського простору вищої освіти не несе загроз українській ідентичності, а навпаки її розвиває. Порівнявши формування управлінських компетенцій за програмами магістра освіти у вищих навчальних закладах США, Європи та України автори виявили істотні відмінності цих програм. Автори розробили рекомендації для модернізації програм магістра освіти відповідно до стандартів Європейської асоціації із забезпечення якості вищої освіти.
Наукова новизна.Автори довели невідповідність спеціальностей і компетенцій для ступеня магістра освіти в Україні в порівнянні із США та країнами Європейського Союзу. На прикладі формування управлінських компетенцій за програмами магістра освіти у вищих навчальних закладах США, Європи та України автори встановили, що: 1) в Україні магістерські програми не поділяють на „дослідницькі“ та „професійні“, як прийнято у США та державах Європейського Союзу; 2) програми магістра освіти в Україні передбачають оволодіння спеціальностями, що не відповідають класифікації, прийнятій в Європейському просторі вищої освіти. Автори рекомендували модернізувати програму магістра освіти в Україні відповідно до стандартів Європейської асоціації із забезпечення якості вищої освіти. А саме: 1) розділити магістерські програми на „дослідницькі“ та „професійні“; 2) уніфікувати програми магістра освіти, залишити такі спеціальності: навчальні програми й педагогіка (curriculum and instruction); консультування (counseling); шкільна психологія (school psychology); адміністрування (administration).
Практична значимість.Проведене дослідження забезпечує послідовність модернізації магістерських програм в Україні до стандартів Європейського простору вищої освіти. Отримані під час дослідження результати можуть використовуватися для формування управлінських компетенцій за програмами магістра освіти за стандартами Європейської асоціації із забезпечення якості вищої освіти.
References.
1. Feeney, S. and Hogan, J., 2017. A Path Dependence Approach to Understanding Educational Policy Harmonisation: The Qualifications Framework in The European Higher Education Area. High Educ Policy, 30, pp. 279–298. DOI: 10.1057/s41307-016-0019-3.
2. Aleksandrova, N., 2016. Cross-Cultural Competence of Specialists Engaged in International Business, Economic Relationships and Management: Content and Structure (With a view to business challenges). Future Human Image [pdf], 3(6), pp. 1–15. Available at: <http://www.fhijournal.org/wp-content/uploads/ 2016/09/3-6-2016-01-Aleksandrova.pdf> [Accessed 23 September 2017].
3. Dodonova, V., 2014. The Postnonclassical Horizons of Social Management. Philosophy and Cosmology, 13, pp. 233‒244.
4. Gaievska, O., 2015. Generally Civilized Context of Governing the Social Organization of the World. Philosophy and Cosmology, 15, pp. 182‒197.
5. Kyrychok, A., 2017. The Main Determinants of Improvement of Model of Educational Training of Specialists in the Field of PR Based on Competency Approach. Future Human Image, 7, pp. 71‒85.
6. Ryabovol, L., 2017. The Professional Training of Law and History Teachers as a Research Subject. Future Human Image, 8, pp. 140‒148.
7. Ursul, A. and Ursul, T., 2018. Environmental Education for Sustainable Development. Future Human Image, 9, pp. 115‒125. DOI: 10.29202/fhi/9/12.
8. Svyrydenko, D. and Yatsenko, O., 2018. Dialectics of Nominal and Real Power in the Ukrainian and World Politics. Ukrainian Policymaker, 2, pp. 33‒40. DOI: 10.29202/up/2/5.
9. Bazaluk, O., Svyrydenko, D. and Terepyshchyi, S., 2017. Structural-Functional Models of Integration and Reintegration of Ukrainian Educational Landscape. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, pp. 163‒168.
10. Naumenko, R., 2018. Philosophy of Public Governance: Manpower Policy of Modern Ukraine in the Context of Globalization. Philosophy and Cosmology, 20, pp. 106‒112. DOI: 10.29202/phil-cosm/20/9.
11. Bazaluk, O., 2017. Plato’s and Isocrates’ Traditions in the Development of Educational Theories in the History of Culture. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 40(2), pp. 5‒18.
12. Kieliszek, Z., 2018. National Identity as an Important Topic of the Research of the Man in the Future: “Opening” the Potential of the Fichtean Concept of National Identity. Philosophy and Cosmology, 20, pp. 83‒91. DOI: 10.29202/phil-cosm/20/7.
13. Lavrysh, Y., 2018. Implementation of Transformative Sustainability Learning into Engineering Curricular. Future Human Image, 9, pp. 63‒73. DOI: 10.29202/fhi/9/6.
14. Rudenko, S., Sapenko, R., Bazaluk, O. and Tytarenko, V., 2018. Management Features of International Educational Projects Between Universities of Poland and Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2, pp. 142‒147. DOI: 10.29202/nvngu/2018-2/21.
15. Bazaluk, O., 2017. The Theory of War and Peace, Geophilosophy of Europe. Cambridge Scholars Publishing.
16. Bazaluk, O., 2018. The Feature Transformations of the Basic Meanings of Greek Paideia in the Educational Theories in the Middle Ages. Schole, 12.1, pp. 243‒258. DOI: 10.21267/AQUILO.2018.12.10428.
17. Pavlova, O., 2018. Politically-Technological Potential of Cultural Practices in Ukrainian Perspective. Ukrainian Policymaker, 2, pp. 20‒26. DOI: 10.29202/up/2/3.
18. The U.S. Department of Education, 2018. Laws & Guidance. Overview [online]. Available at: <https://www2.ed.gov/policy/landing.jhtml?src=pn> [Accessed 11 July 2018].
19. Carnegie Mellon University, 2018. Masters of Educational Technology and Applied Learning Science (METALS) [online]. Available at: <https://metals.hcii.cmu.edu/> [Accessed 14 July 2018].
20. Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University, 2018. Supplementary to Protocol No. 3 of meeting of the competition committee of the Ministry of Education and Science of Ukraine [online]. Available at: <https://drive.google.com/file/d/ 10WSkYTI2LDDXFx97Tlk9OEO0oUJkziRl/view> [Accessed 20 September 2018].